Hoofdstuk 206

2.9K 24 44
                                    

Ik loop naar mijn auto, maar ik wens dat ik in de slaapkamer was gebleven, bij Harry en zijn speelse stemming, maar ik moet nog te veel dingen doen. Ik moet de makelaar nog terugbellen over Seattle, nog een paar spullen kopen voor de trip met Harry's familie en het belangrijkste, weer helder nadenken over Seattle. Harry's huwelijksaanzoek heeft me verbaasd maar ik weet dat hij het morgen niet meer meent. Ik probeer wanhopig niet te veel over zijn woorden na te denken maar het is veel moeilijker dan ik had verwacht.

"Als je voor mij kiest wil ik met je trouwen."

Ik was verbaasd, geschokt, toen hij de woorden uitsprak. Hij leek zo kalm, zijn stem was zo neutraal, alsof hij me net had vertelt wat we gingen eten. Ik weet wel beter, ik weet dat hij te veel heeft gedronken en dat hij wanhopig wordt. De drank en zijn wanhoop om me hier te houden zijn de reden van zijn aanbod. Maar het maakt niet, ik blijf de woorden maar herhalen in mijn hoofd. Het is zielig, dat weet ik, maar dat maakt me niet uit.

Tegen de tijd dat ik bij Target aankom heb ik de vrouw, Sandra, nog steeds niet gebeld over het appartement. Het is een mooi appartement, niet zo groot als die van Harry en ik, maar het is mooi en ik kan het me veroorloven. Het heeft geen boekenkasten als muur, of de stenen muur waar ik zo veel van ben gaan houden, maar dat maakt niet uit.

Ik ga haar bellen als ik hier klaar ben, beloof ik mezelf. Ik ben hier klaar voor, voor Seattle. Ik ben er klaar voor om deze stap in mijn toekomst te nemen, ik wacht hier al op sinds ik me kan herinneren.

Mijn mandje ligt vol met allemaal verschillende dingen die ik eigenlijk niet nodig heb voor de trip, maar voor het appartement. Tabletten voor de vaatwasser, tandpasta, en een paar sokken die ik erin heb gegooid. Als Harry niet met me meekomt, zal ik alles opnieuw moeten kopen. Nieuwe borden, nieuw alles. Ik ben er dankbaar voor dat er al meubels in staan, dat is een grote oplossing en streept bijna een dozijn dingen af op mijn lijstje.

Na Target weet ik niet zo goed wat ik moet aan doen. Ik wil niet terug naar het appartement met Harry en mijn vader maar ik heb nergens anders om naar toe te gaan. Ik ga al drie dagen doorbrengen met Liam, Karen en Ken dus ik wil niet naar hun huis gaan en ze storen. Ik heb echt vrienden nodig. Of één vriend tenminste. Ik zou Kimberly kunnen bellen maar zij is waarschijnlijk druk bezig met verhuizen en haar bruiloft. Ze heeft geluk. Niet vanwege de bruiloft, maar omdat Christian met haar mee gaat naar Seattle en haar de hele wereld over zou volgen, dat zie ik in zijn ogen.

Terwijl ik aan het scrollen ben door mijn telefoon om Sandra te bellen, klik ik bijna op Steph's naam. Ik vraag me af wat zij aan het doen? Harry zou waarschijnlijk gek worden als hij erachter kwam dat ik haar heb gebeld om af te spreken. Maar dan nog, hij is niet in een positie waarin hij me kan vertellen wat ik wel of niet mag doen, hij is in het midden van de dag compleet van de wereld.

Ik besluit haar te bellen.

"Tessa! Hoe gaat het me?" Zegt ze luid, proberend over de stemmen op de achtergrond heen te praten.

"Niets, ik sta op de parkeerplaats van Target,"

"Oh, leuk." Ze lacht.

"Niet echt, wat ben jij aan het doen?"

"Niks, ik ga lunchen met een vriendin."

"Oh, okay. Bel je me later dan terug?" Zeg ik.

"Je mag wel mee als je wilt, we gaan naar de Applebee's vlakbij de campus." Applebee's herinnert me aan Zayn, maar het eten daar is geweldig en ik heb nog niks gegeten.

"Okay, dan kom ik. Weet je zeker dat dat goed is?" Vraag ik.

"Ja! Wij zijn over ongeveer vijftien minuten," Ik hoor een autodeur dichtslaan op de achtergrond.

After 3 (Dutch/Nederlands)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu