Hoofdstuk 274

1.4K 22 6
                                    

Liedjes voor dit hoofdstuk:

Hundred - The Fray

Say Something - A great big world

Almost Lover - A fine frenzy

Harry's POV.

Tessa is eindelijk iets stil geworden een paar minuten geleden. Haar lichaam leunt tegen me aan voor steun en ze staat het zichzelf toe voor fysieke ondersteuning. Haar gezwollen ogen zijn dicht en nu slaapt ze, ondanks de keiharde regen.

Terwijl ik hier zit te luisteren naar het geluid van de storm, kan ik het niet helpen om het te vergelijken met de shit storm waar ik mijn leven van heb gemaakt. Ik ben een klootzak, de grootste, de grootst mogelijke soort klootzak die er is.

Ik beweeg iets, hopend dat ze niet wakker wordt als ik haar hoofd op mijn schoot leg. Ik moet haar hier weg zien te krijgen, van de regen en modder, maar ik weet wat ze gaat doen als ze haar ogen opent. Ze gaat me wegsturen, me vertellen dat ik hier niet gewild ben, en fuck, ik ben er nog niet klaar voor om die woorden weer te horen.

Ik verdien ze allemaal, dat allemaal en dan nog wat meer, maar veranderd niets aan het feit dat ik een verdomde lafaard ben en dat ik van de stilte wil genieten zolang het nog kan. Alleen hier in deze stilte kan ik doen alsof ik iemand anders ben. Ik kan, gewoon voor een minuutje, doen alsof ik Noah ben. Nou, een minder irritante versie, maar als ik hem was zouden dingen anders zijn. Dan zou het nu anders zijn. Ik zou woorden en affectie hebben gebruikt om Tessa voor me te winnen in plaats van dat stomme spel. Ik zou haar meer aan het lachen hebben gemaakt dan aan het huilen. Ze zou me volledig hebben vertrouwd en ik zou dat vertrouwen niet compleet tot as gemaakt hebben. Ik zou het goed hebben behandeld en het misschien zelfs wel waard zijn.

Maar ik ben Noah niet. Ik ben Harry, en Harry zijn betekent helemaal niks.

Als ik niet zo fucking veel problemen in mijn hoofd zou hebben had ik haar misschien blij kunnen maken. Ik zou haar de goede kant van het leven laten zien, zoals zij bij mij heeft gedaan. In plaats daarvan zit ze nu hier, gebroken en compleet fucked up. Haar huid zit onder de modder, haar handen beginnen nu te drogen en zelfs nu, in haar slaap, zit er een pijnlijke frons op haar gezicht. Haar haar is nat op sommige plekken en droog en geklit op andere. Ik begin me af te vragen of ze wel meer dan één keer haar kleren heeft verwisseld sinds ze terug is uit Londen. Ik zou haar nooit hebben teruggestuurd als ik geweten had dat ze haar vaders dode lichaam in mijn appartement zou hebben gevonden.

De verwarring die ik voel als het op de dood van Tessa's vader aankomt is verwarrend. Mijn eerste instinct was om het gewoon van me af te schudden, maar het verlies ligt zwaar op me. Ik kende hem niet lang en ik kon hem bijna niet uitstaan, maar zijn gezelschap was goed genoeg en ik zou nooit toegeven dat ik hem wel een beetje mocht. Hij was irritant en ik haatte de manier waarop hij muesli doos na muesli doos opat, maar er was iets aan de manier waarop hij van Tessa hield en zijn optimistische kijk op het leven, ook al was zijn leven verschrikkelijk.

Zodra hij eindelijk iets had ik voor te leven, is hij weg. Mijn ogen branden om iets van de emoties los te laten, rouw misschien. Rouw om het verlies van een man die ik bijna niet kende of mocht, rouw om het verliezen van een vader die ik in Ken had, rouw om het verlies van Tessa en het kleine beetje hoop dat ze terug zal komen en niet voor eeuwig verloren is.

Mijn egoïstische tranen vermengen zich met de druppels die van mijn haar afkomen en ik buig mijn hoofd, vechtend tegen de drang om mijn hoofd in haar nek te leggen voor troost. Ik verdien har troost niet, ik verdien niemands troost.

Ik verdien het om hier alleen te zitten huilen met spijt en afzondering, mijn oudste vrienden.

Het zielige gesnik gaat verloren in het geluid van de regen. Ik ben er dankbaar voor dat ze slaapt zonder dit te hoeven zien. Mijn eigen acties hebben voor elk fucked up ding dat nu aan de hand is gezorgd, zelfs Richards dood. Als ik er niet mee had ingestemd om Tessa mee te nemen naar Engeland zou dit nooit zijn gebeurd.

After 3 (Dutch/Nederlands)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu