Hoofdstuk 287

1K 13 4
                                    

Liedjes voor dit hoofdstuk:

Matt Nathanson - Come get higher

The Fray - never say Never

Something great - One Direction

Imagine Dragons - Demons

Tessa's POV.

Elke keer dat Sophia tijdens het eten over New York sprak, begon ik in paniek te raken. Ik ben degene die erover begon, maar ik probeerde alleen de aandacht van Liam af te leiden. Ik wist dat hij zich schaamde en ik zei het eerste dat in me opkwam, het ging toevallig over dat ene onderwerp dat ik niet in het bijzijn van Harry moest noemen.

Ik moet het hem vanavond vertellen. Ik ben een belachelijke, onvolwassen lafaard door dit voor hem weg te houden. De vooruitgang die hij in zichzelf heeft geboekt, zal zijn hoogtepunt bereiken of hij zal me verrassen door er goed mee om te gaan. Ik weet nooit wat ik van hem kan verwachten, het kan alle kanten op.

Ik leun tegen de deuropening van de eetkamer en sta in de gang. Karen veegt de bovenkant van de kookplaat af met een natte doek, Ken is naar de stoel in de woonkamer verhuisd en slaapt nu. Liam en Sophia zitten zwijgend aan de eettafel. Liam probeert stiekem naar het meisje te kijken en als ze naar hem opkijkt, ziet ze haar blik op de zijne en laat ze hem haar mooie glimlach zien.

Ik weet niet zeker hoe ik me hierover voel, met hem zo vers uit een langdurige relatie, maar nogmaals, wie ben ik om een mening te hebben over de relaties van anderen? Ik heb duidelijk geen idee hoe ik de mijne moet navigeren.

Vanuit mijn zicht hier in de deuropening die de woonkamer, eetkamer en keuken met elkaar verbindt, heb ik het meest perfecte beeld van de mensen die het meest voor me betekenen, inclusief de belangrijkste, Harry, die op de bank in de woonkamer, wezenloos naar de muur starend.

Ik glimlach bij het idee dat hij loopt tijdens zijn diploma uitreiking in juni. Ik kan me hem niet voorstellen in een pet en jurk, maar het is zeker iets waar ik naar uitkijk en ik weet dat het zoveel voor Ken betekend dat Harry het zou doen. Ken heeft bij meerdere gelegenheden duidelijk gemaakt dat hij nooit had verwacht dat Harry zou afstuderen aan de universiteit en nu de waarheid van hun verleden aan het licht komt, weet ik zeker dat hij nooit had verwacht dat hij van gedachten zou veranderen en mee zou gaan met de typische ritueel afstuderen. Harry Styles is allesbehalve typisch.
Ik zou natuurlijk terug reizen van New York voor Harry's diploma uitreiking. Zal hij van gedachten veranderen en weigeren aanwezig te zijn nadat ik het hem heb verteld?

Er is een vrij grote kans dat, dat gebeurt, het is eigenlijk bijna een garantie. Ik druk mijn vingers tegen mijn voorhoofd, kunnen mijn hersenen eens goed functioneren?! Hoe moet ik het nu ter sprake brengen? Wat als hij aanbiedt mee te gaan naar New York? Zou hij dat doen? Moet ik akkoord gaan als hij een bod uitbrengt?

Ik voel zijn ogen op me gericht vanaf waar hij in de woonkamer zit. En ja hoor, als ik naar hem kijk, bestudeert hij me, nieuwsgierige groene ogen en mond in een zachte lijn gedrukt. Ik doe mijn beste: 'Ik ben oké, zit gewoon te denken' glimlach en kijk hoe zijn lippen in een frons veranderen en zijn wenkbrauwen samen trekken. Hij staat nu overeind, loopt naar me toe, steekt met grote passen de kamer over, en binnen enkele seconden leunt hij over me heen met een van zijn handpalmen tegen de muur om zijn lichaam te ondersteunen terwijl het over het mijne zweeft.

"Wat is er?" Vraagt hij. Liam's hoofd komt omhoog van zijn focus op Sophia bij het geluid van Harry's luide stem.

"Ik moet ergens met je over spreken" Geef ik stilletjes toe. Hij ziet er niet bezorgd uit, niet zo bezorgd als hij zou moeten zijn.

"Oké, wat is er?" Hij leunt dichterbij, te dichtbij, en ik probeer weg te lopen, alleen om eraan te worden herinnerd dat hij me tegen de muur heeft gedrukt. Harry steekt zijn andere arm op om me volledig in te sluiten en wanneer mijn ogen zijn gezicht ontmoeten, bedekt een duidelijke grijns zijn gezicht.

After 3 (Dutch/Nederlands)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu