secret 3

1.4K 101 4
                                    

Loceng berbunyi menandakan waktu sekolah tamat.

"Baiklah class balik nanti jangan lupa siapkan homework ok,dan hantar esok jugak atas meja saya,faham"kata cikgu Syakirah yang merupakan cikgu matematik kelas 5 Nilam.

Semua murid kelas 5 Nilam menjawab
"Baik cikgu."

"Aduh,himework lagi"keluh Kamilia yang duduk di depan aku.

"Kan we,dahlah cigku Syila nak buat ujian sains nanti."😭jawab Narissa yang duduk disebelah aku.

Aku hanya mendengar keluhan mereka sambil mengemas barang untuk pulang"BOO!".Tiba-tiba satu sergahan yang berbunyi seperti bom,membuatkan aku terkejut sehingga buku yang aku pegang jatuh ke lantai.

"Ish...😠kau ni Amir nasib baik aku tak melatah tadi,dah tak reti bagi salam ke ha."kata aku dengan muka bengang.

"hahahaha😂 sorrylah Elly,kau kan muda lagi takkan nak melatah kot."kata Amir dengan gelak nya yang tak habis lagi.

"Hmmm.....kau nak apa,sampai sergah aku macam tu?"tanya aku.

"Takdelah,Fiq kata kau ajak kita orang lepak."jawab Amir

"Haah,kenapa?"jawab aku sepatah

"Ouh,ok tak ada apa tanya jer."😁jawab Amir selamba

"Tujer kau nak tanya,kau punyalah sergah aku sampai nak meletup kelas ni dibuatnya,benda tu jer kau nak cakap."Kalau benda tu jer nak cakap,tanya Efiq pun boleh." Aduh Amir amir.

😁Amir hanya senyum dan meninggal kan aku seorang di kelas.

Aku turun untuk pergi ke kereta, dan melihat sekeliling kawasan sekolah untuk mencari kelibat Pak Abu.

"Mana Pak Abu ni,selalu nya sebelum aku dah turun dah ada dekat bawah."cakap aku seorang diri sambil mencari Pak Abu.

"Cik Elly!"jerit Pak Abu tiba-tiba. "maaf cik Pak Abu lambat ,Pak Abu pergi isi minyak tadi,Pak Abu lupa nak isi lepas hantar cik pergi sekolah pagi tadi."terang Pak Abu panjang lebar.

'Takut aku marah lah tu.' bisik aku dalam hati😂😅

"Tak apa  Pak Abu,lagi pun Ell baru jer turun dari kelas,tak lama pun Ell tunggu."kata aku.

"Jom lah Pak Abu,Ell dah berpeluh dah ni."kata aku lagi sambil mengolah langkah menuju ke kereta.

"Baik Cik Elly."jawab Pak Abu dan mengikut langkah aku ke kereta.

Sampai sahaja di rumah aku menunggu pagar automatik aku dibuka.

Sampai sahaja di rumah aku menunggu pagar automatik aku dibuka

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.


"Ish mana Mak Kiah ni."Mak Kiah merupakan orang gaji dirumah tapi aku menganggap Mak Kiah ini seperti mak kedua aku kerana dia telah menjaga aku dari umur aku 7 tahun.

"Selalu nya time macam ni kan aku dah balik sekolah,macam tak biasa pulak Mak Kiah ni."bebel aku.

Tiba-tiba pagar dibuka menandakan yang Mak Kiah tahu aku sudah pulang.

{The Secret Crush}✔Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang