Ell sedang bersiap untuk pergi melakukan pembedahan kepada pesakit,walaupun dia seorang doktor pelatih tetapi dia ada kuasa untuk membedah pesakit, tetapi dengan pengawasan doktor yang berpengalaman sahaja.
Semasa dia sedang bersiap phone nya berbunyi.
"Siapa pulak yang call ni?"dia melihat screen phone milik dia.
"Ouh mama."dia terus menekan icon hijau.
Mama is calling......
"Hai Ell."kata Puan Maria sebaik sahaja Ell menjawab call dia
"Hai ma."itu sahaja Ell balas.
"Ell tengah busy ke sayang?"tanya Puan Maria sebab dengar suara macam tengah nak cepat.
"Tak ada lah busy sangat,tapi kejap lagi Ell ada surgery kena buat."terang Ell.
"Ouh,sorrylah kalau mama ganggu Ell."kata Puan Maria sebersalah.
"Taklah mama tak ganggu pun,Ell rindu dekat mama dengan papa tapi Ell selalu lupa nak call sebab busy."terang Ell lagi.
"Tulah lama mama tunggu Ell call."
"Minggu lepas Ell tak busy sangat,tapi minggu ni jadual Ell penuh sebab mentor baru Ell tu." Adu Ell.
"Lepas tu dia buli Ell mama."Adu Ell lagi.
"Siapa yang berani buli anak mama ni?"tanya Puan Maria.
"Danny."lepas Ell bagi tahu siapa orang itu,Puan Maria terus gelak.
"Hahahaha.....mama ingat siapalah tadi, rupa nya Danny."Puan Maria kenal dengan semua kawan Ell,dan dia sudah menganggap kawan Ell itu seperti anaknya sendiri.
"Boleh pulak mama gelak,Ell penat tau layan perangai dia tu."
"Untuk kebaikkan Ell jugak,mesti ada sebab dia buat macam tu."
"Hrmm....oklah mama,Ell nak kena pergi dah ni,bye mama love you."kata Ell.
"Love you too."balas Puan Maria sebelum Ell mematikkan panggilan.
The End call.
Bilik Bedah.
"Lamanya tukar baju."kata Danny,sebaik sajaha Ell tiba dia situ.
"Tadi mama aku call and aku tukar baju 5 minit je kau dah kata lama."terang aku.
"Doctor,we are ready now."maklum jururawat bertugas.
"So, Doctor Ell show me what you learn from Professer Aaron." Kata Danny, tapi dengan nada perlahan.
"Sure DOCTOR ERIC." Aku menekan perkataan 'doctor Eric'itu untuk memperli dia.
Pembedahan pun bermula dan ia mengambil masa dalam 2jam lebih untuk selesai.
Malaysia🇲🇾
Kawan Ell semua sedang berada di rumah Efiq,untuk menolong mereka menyiapkan persiapan perkahwinan Efiq dan Ayani.
"We korang, thank you sebab sudi tolong aku siapkan barang-barang kahwin ni."kata Efiq sambil membawa sedikit makan dan minuman untuk dijamu kepada kawan-kawannya.
"No problem ah bro."kata Amir dan menyambar air itu dahulu.
"Eleh,kau bukan tolong pun."celah Lanisa.
"Aku tolonglah."
"Tolonh apa?"tanya Lanisa.
"Tolong tengok."kata Amir berserta gelak dia.
"Hahahahaha lawak sangat."Lanisa membalas dengan ketawa palsu.
"Milia husband, kau mana?"tanya Zafran.
"Aku suruh dia beli airkrim tadi,sebab aku teringin nak makan."terang Kamilia.
Semua memandang Kamilia dengan pandangan pelik.
"Kau orang ni dah kenapa,pandang aku macam tu?"Kamilia rasa tak selesa dengan cara kawan-kawannya dia memandangnya.
"Kau pregnant ke?"tanya Settla.
"Mana adalah."terang Kamilia.
"Tak sabar nak dapat anak buah."Kata Narrisa dengan muka excited.
"Hahahaha."semua geli hati dengan muka excited Narrisa.
Dalam beberapa minti kemudian Mikael sampai ke rumah Efiq.
Author talk--kalau ada yang tak tahu siapa Mikael ni author akan bagi tahu. Mikael ni adalah adik kepada Ayani nama penuh dia Azim Mikael.
"Mika,Ayani mana?"Tanya Afiq sebaik Mikael sampai.
"Dia kata,dia rasa tak sihat jadi dia tak nak datang."terang Mikael.
"Ouh."semua yang ada di situ hanya meng'ouh'kan sahaja sebab mungkin Ayani sakit biasa jer.
"Fiq aku nak cakap dengan dekat luar kejap."kata Narrisa dan menunjukkan ke arah pintu luar.
"Boleh."Efiq pun mengikut Narrisa ke luar.
Luar rumah Efiq🏚
"Apa yang kau nak cakap, sampai kena keluar ni."Efiq mula pelik dengan Narrisa.
"Kau betul-betul cintakan Ayani ke,dan betul ke kau tak ada apa-apa perasaan pada Ell."soalan Narrisa itu membuatkan
Efiq diam terkedu seketika.TBC
*Hai lovely readers
*I hope you guys enjoy this double update.
*happy reading and Selamat Hari Raya semua
* maaf kalau ada salah dan silap author
*kita kosong-kosong ok😉🌟Vote
📱Comment
📲ShareTqsm💜
KAMU SEDANG MEMBACA
{The Secret Crush}✔
Romantizm[COMPLETE] Sinopsis {The Secret Crush} Tak akan ada siapa pun faham perasaan aku,untuk melepaskan orang yang kita sayang ia memang menyakitkan.Crush kenapa susah sangat untuk aku dapatkan kau?? Aku korbankan cinta aku untuk sahabat aku sendiri, tapi...