Morning🌞
"Hei sweetie, morning." Laung Herry sebaik sampai di rumah Ell. Seperti yang Herry kata malam semalam,dia akan bawak Ell pergi kerja hari ni.
"Morning,you dah breakfast?"tanya Ell,kerana dia tahu lelaki itu tidak suka makan pada waktu pagi tapi Herry akan sakit perut kalau tak ambil breakfast.
Herry tersenggeh dah berkata belum. Dia takut kena bebel dengan Ell kerana tidak mengambil sarapan.
"Ish dia ni,kalau sakit perut nanti macam mana,jom masuk rumah I, kita makan dulu baru gerak pergi kerja."Ell menarik tangan Herry masuk ke rumahnya walaupun Herry menolak.
"Nanti kita lambatlah sayang." Herry memberi alasan untuk tak nak sarapan.
"Tak ada nya lambat,you jangan nak mengada-ngada,kalau you pengsan nanti macam mana." Ell tetap nak Herry bersarapan dulu.
"Apa yang bising-bising tu Ell?" Puan Maria keluar untuk memeriksa apa yang Ell buat di luar rumah.
"Ell."panggil Puan Maria.
"Ya mama."sahut Ell.
"Tu kenapa bising dekat luar tu?" Tanya Puan Maria.
Ell menarik Herry dan akhirnya mereka berada dalam rumah. Ell memperkenalkam Herry kepada Puan Maria. Ell ingat nak kenalkan Herry semalam tetapi kerana Puan Maria balik kerja terlalu lambat Ell terpaksa tangguh sesi perkenalan itu.
"Mama, this is Herry Austin and Herry this is my mom." Ell tolong Puan Maria dan Herry kenalkan diri mereka.
"Wow! Not bad. Mama tahu Ell pandai memilih." Puan Maria memuji anak tunggalnya itu. Mana taknya Herry itu hensem,tinggi,suka bersukan,pandai memujuk,pandai buat orang tersenyum dan macam-macam lagi lah kelebihan Herry ni.
"Of course." Ell menerima pujian itu dengan hati yang terbuka.
"Eh you duduklah, I ambilkan pinggan untuk you." Pelawa Ell.
"Betul tu duduklah breakfast dengan kami sekali." Puan Maria pun tidak kisah.
"Baik aunty."Herry tidak mampu untuk menolak pelawaan bakal mak mertua dia.
Eh tiber😂.
Herry duduk dan sarapan bersama mereka berdua, sehingga Ell dan Herry lambat untuk pergi kerja kerana Puan Maria sibuk untuk berkenalan dengan bakal suami anaknya itu.
Dah confirm ke Ell dengan Herry kahwin🤔?
"Mama Ell pergi kerja dulu ye."Kata Ell dan mencium pipi Puan Maria sebelum pergi.
"Yelah elok-elok tau pergi kerja tu."pesan Puan Maria dan membalas cium tadi ke pipi Ell pula.
Tengah Ell dan Herry pergi ke kereta milik Herry ada seseorang membuatkan langkah mereka terhenti.
"TUNGGU!" Jerit orang itu sebaik sampai di rumah Ell.
"Stella,Danny,Kamilia,Amir,Adam and Haziq asal kauorang ramai datang sini,buat rombongan ke?" Pelik Ell kerana kawan-kawannya datang ke rumah ramai-ramai pada waktu pagi.
"Kitaorang sesuatu nak bagitau kau." Kata Danny dengan muka yang serius.
"Relax lah,macam serius jer benda kau orang nak bagi tau tu."Ell mula cuak dan Herry memandang muka Ell dan Ell memandang muka Herry semula.
"Memang ini benda penting dan serius." Kata Adam dengan suara yang tegas,Adam nak Ell tahu mereka tidak main-main.
"Ell kau ingat tak semalam kau ada tanya aku pasal surat yang ikmal bagi tau kau tu."Stella mendekati Ell.
KAMU SEDANG MEMBACA
{The Secret Crush}✔
Romance[COMPLETE] Sinopsis {The Secret Crush} Tak akan ada siapa pun faham perasaan aku,untuk melepaskan orang yang kita sayang ia memang menyakitkan.Crush kenapa susah sangat untuk aku dapatkan kau?? Aku korbankan cinta aku untuk sahabat aku sendiri, tapi...