secret 12

822 67 7
                                    


🌟🌟🌟🌟

Efiq PoV

"Fiq tau apa kita nak buat ." Aku memetik jari aku menandakan aku mendapat idea.

"Apa kita nak buat hari ni."tanya Qistina Amanda dengan muka penuh tanda tanya.

Aku mengambil phone dan mencari nama "Mayrina Ellyana" dalam contact aku nak call die.

Efiq PoV the end

Elly PoV

Selepas makan nasi goreng lazat yang di masak oleh mak miah aku duduk di ruang tanu bersama mama,layan kdrama. Tiba-tiba aku dengar phone aku berbunyi minta di angkat dalam bilik aku di tingkat atas.

"Sape pulak yang call pagi-pagi ni."bebel aku.

"Pergilah bangun angkat call tu dah dua kali dah orang tu call."kata Puan Maria sebab bunyi call tu memganggu fokus die menonton drama. (Hahahaha)

"Hrmm yelah."aku mengagahkan diri berlari naik keatas.

My Room

Sampai sahaja di bilik aku mengambil phone aku dan melihat di screen phone. siapa yang dari tadi sibuk telefon aku.

"Efiq! apa die nak ni."aku pun akhir menyentuh icon hijau .

"Hello"

Efiq memulakan perbualan,die call dielah kena start.

"Hrmm..hello kau nak ape"

"Kau buat ape sekarang"

"Alu takde buat apa sekarang but petang nanti aku nak keluar dengan papa aku"terang aku.

"Ouh ok bye"

Dia mematikan panggilan

"What hish anak Zulkifli ni, tu jer die nak tanya penat jer aku naik ke atas ni" aku menghempas phone aku ke katil dan turun ke bawah semula. Buat sakit hati jer fikir pasal die.

Elly PoV End

On the way pergi ruang tamu tiba-tiba dengar pulak suara sumbang yang aku dengar dekat phone aku.

"Asslammualaikum."laung jejaka tersebut

Waalaikumsalam."jawab Puan Maria,aku pula masih berada di pertengahan tangga.

"Fiq datang cari Ell ker, dia ada dekat atas rasanye tadi."kata Puan Maria

"Eh Qistina pun ada,meh lah masuk duduk ."Qistina menyalam Puan Maria dan Puan Maria mempelawa mereka berdua masuk aku pula masih memerhati mereka dari tangga.

"Mayrina Ellyana"Mama memanggil aku dan satu rumah bergema dengan nama aku.

"Yer kenapa mama ku sayang."tanya aku padahal dah tau dah kenapa mama panggil.

"Ni Fiq cari kamu. "Kata Puan Maria pendek tapi difahami.

"Tau dah."balas aku

"Kalau dah tau asal tanya mama nye lagi."Efiq mencelah.

"Suka hati aku lah mama aku."kata aku dengan dingin nye.

"Mama naik atas dulu lah nak mandi kejap lagi kita nak keluar kan."

"Aunty nak keluar ke , Fiq baru nak ajak Ell keluar jalan-jalan lepastu nak ajak Ell teman Efiq bawak si Qistina ni tour Malaysia."terang Efiq panjang lebar.

"Ouh kalau macam tu tapelah,Fiq bawak jerlah Ell keluar aunty blh date dengan uncle hari ni."balas Puan Maria selamba.

"Mama."jerit aku kecil sebab tak puas hati.

{The Secret Crush}✔Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang