secret 25

774 59 6
                                    

New day and new life in New Zealand.Jadi pagi ni aku ada class so kena bangun dan siap awal and by the way,aku amik bidang perubatan jadi korang tahu pekerjaan apa yang aku akan buat lepas habis belajar.

"Aduh,ni tak suka ni,jadi murid baru ni, memang susah sebab tempat baru."keluh aku sambil mencari bilik kuliah aku.

Aku ada try tanya orang and diorang kata bilik kuliah untuk bidang perubatan,dekat tingkat empat."ok aku dah sampai tingkat emapt but mana satu biliknya."kata aku seorang diri.

"Mama help me."aku dah gelabah tak tentu pasal sebab class start pukul 8a.m. sekarang dah pukul 7:45a.m. lagi berapa minit je class nak start.

"Excuse me."tiba-tiba ada seseorang menyapa aku.

"Yes."aku pusing belakang dan nampak seorang lelaki,gaya dia macam pensyarah.

"You are new student from Malaysia right."agak lelaki itu.

"Yah,i'm a new student in here."jawab aku .

"My name is Andrew Alfred,can call me Mr. Andrew and I a lecturer in here."Dia memperkenalkan dirinya.

"I'm Maryna Ellyana."aku pun memperkenalkan diri aku.

"Welcome miss Maryna, let's go to your firts class today."kata Mr.Andrew

Aku pun ikut dia dan sampai ke lecture room,masuk jer kat situ semua students yang ada kat situ pandang aku.

"Okay everybody please be quiet, today we have new students from Malaysia."Mr Andrew memberi isyarat pada aku untuk memperkenalkan diri.

"Hello,My name is Maryna Ellyana,you guys can call me Ellyana."sebaik aku kenalkan diri aku mereka semua bertepuk tangan tanda menyambut kedatangan aku.oklah daripada dorang diam membisu,takda lah aku rasa janggal sangat.

Habis sahaja aku perkenalkan diri aku pergi ke tempat duduk aku dan mula hari pertama aku dia sana.

Di Malaysia🇲🇾

Universiti Malaya🌟

"Susahlah assignment lecture bagi ni."rungut Afiq dan dialah orang yang paling bising dekat libary

"Ish dia ni,kau ingat rungut macam tu kerja kau boleh siap ke."Narrisa mula bersuara.

"Kau tu dari tadi bebel jer,bising tau tak."Afiq tak nak kalah.

"Kau yang bising dulu."Narrisa membalas semula,nampaknya perang yang besar akan melanda.

"Kenapa diorang ni suka gaduh,haish."Kamilia hanya mampu tersenyum dan mengeluh melihat perangai kawan-kawannya yang masih tidak matang itu.

By the way semua kawan-kawan Ell mengambil bidang jurusan yang sama iaitu bidang tentang penghasilan makanan tetapi Danny seorang sahaja mengambil bidang lain iaitu bidang perubatan seperti Ell.

"Stella kau termenung apa?"tanya Kamilia yang melihat kawannya itu seperti orang tak bernyawa.

"Tak ada apalah,aku just fikir apalah yang Ell tengah buat sekarang."kata stella dan semua tersentak bila stella berkata begitu,mereka hampir lupa akan kawan mereka yang berada jauh di sana.

Keadaan semasa itu sunyi sangat kerana semua sedang sedih sampai lah Haziq sampai.

"Hai semua aku bawak pizza ni."kata Haziq tetapi tiada siapa menyambut kedatangan dia.

"Hoi,apa ni palau aku,korang ni kenapa senyap jer."kata Haziq.

"You kenapa senyap jer ni?"tanya Haziq kepada Kamilia dengan lembut,more news Kamilia dan Haziq official couple dan mungkin mereka akan kahwin dalam beberapa tahun nanti.

"Kitaorang rindu Ell."kata Kamilia dan dia hampir menangis

"Ala ala kesian dia,janganlah nangis,kalau rindu call jer lah Ell tu."cadang Haziq.

"Best ah kau Milia ada orang pujuk ."kata Lanisa jealous sebab dia single.

"Nisa meh sini,aku boleh tolong pujuk kau."pelawa Zafran.

"Kalau kau pujuk aku,lagi teruk jadinya Zaf."tolak Lanisa.

"Ok dah dah,jangan nak sedih-sedih dah,baik korang buat assignment korang tu."Cadang Haziq lagi.

"Hrmmm."mereka semua mengeluh,assigmment diorang ialah diorang kena kaji macam mana coklat di hasilkan lepas kaji tu diorang kena buat coklat sendiri lepas tu kena buat presentation.

"Hahahaha faster semua,banyak lagi kerja ni."Haziq cuba memberi semangat pada mereka semua.

New Zealand💛💜

"First day class dah dapat assignment."kata aku dan melihat kertas kosong yang masih belum aku tulis apa-apa.

"Aku nak pergi libarylah."fikir aku sebab sekarang aku ada dekat dorm.

Aku memasukkan barang-barang seperti laptop,alat tulis,buku kajian dan lain-lain.

On the way to libary📚

Ell berjalan ke libary dari dorm sebab bukan jauh sangat pun dalam 5 minit dah sampai. Dorm Ell tingat atas and dekat tingkat bawah ada libary,cafe,book shop and anything yang student perlukan.

Ell berjalan sambil bermain phone. Jangan ikut perangai Ell berjalan sambil main phone kalau tak nanti korang akan kenalangan.

"Aduh!"Ell mengaduh ke sakitan.

"Apa benda aku langgar ni keras gila."Time tu Ell rasa nak mencarut jer.

Dia pandang benda yang dia langgar tu dan dia seorang manusia but dia sangat tinggi.

"Wow tingginya,dah macam bangunan tanpa sempadan dah aku tengok dia ni."aku tak tahu aku puji dia or perli dia nasib dia tak faham BM.

"I'm sorry, are you okay?"kata lelaki itu dengan rasa bersalah.

"I'm okay,tapi kenapa badan awak keras sangat eh."kata aku selamba.

"Ha,what?"muka lelaki tu dah blur.Mana taknya tiba-tiba bahasa melayu aku keluar. Ell ell kau ingat kau dekat Malaysia ker.

"Nothing nothing."pantas aku nafikan,malas aku nak explain.

"You Maryna Ellyana right?"tiba-tiba dia tanya.

"Yes,I Maryna Ellyana, how you know my name"soal aku semula.

"We in same class,I meet you already in class today."terang dia.

"Ouh"tu jer reaction aku.

"so what should I call you?"tanya aku sebab lepas aku kata ouh terus kitaorang diam membisu.

"You can call me Herry."jawab dia.

"Ok,nice to meet you Herry."kata aku dan tanpa disedari aku senyum pada dia,but jangan salah faham aku just selesa dengan dia.

"Where you want to go?"

"I want go to libary and do assignment."jawab aku ringkas.

"Really,me too,we can do assignment together."cadang dia.

"Sure can."aku setuju dan kami berdua pun pergi ke libary bersama.

TBC

*Hello lovely readers
*what are you guys doing???
*I hope you guys just fine at home.
*that all for today,I hope you guys enjoy your reading.
*Don't forget to👇

Vote🌟
Comment📱
Share📲

Tqsm💜

ILYGSM💛💜💙

{The Secret Crush}✔Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang