secret 13

810 68 7
                                    

Efiq PoV

"Asal kau bad mood sangat eh hari ni???"tanya aku direct

"Kenapa kau nak tau sebab aku bad mood."soal dia

"Sharelah asal kau bad mood sangat lagi-lagi dengan cousin aku tu."

"Aku tak suka dia."Jawap Ell

"Kau tak suka Qistina sebab..."aku menyebut perkataan yang terakhir itu lama untuk suruh die sambung ayat seterusnya sambil memandang tempat pada mata dia.

Efiq PoV the end

"Jawapan apa lagi ni patut aku bagi."bisik aku dalam hati.

"Sebabnya aku tak boleh nak bagitau kau."aku cuba untuk tidak luahkan perasaan aku kepada dia.

"Kau ni tak baik tau benci orang."kata-kata Efiq itu membuatkan aku sedikit kecewe.

"Aku kata aku tak suka dia jer bukan benci dia ."aku mula meninggikan suara aku sedikit.

"Yelah yelah kau jer betul tak payah lah nak tinggikan suara kau kat sini."Efiq bangun dari tempat duduk dan pergi membeli sesuatu atau pergi berjalan-jalan

"Aku cuma tak boleh bagitau sebab nye jer , pastu dia yang lebih-lebih siap bela cousin dia lagi,bukan aku buat apa-apa pun dekat cousin dia tu,tau lah future wife."bebel aku panjang lebar seorang diri di Indoor Theme Park itu.

30 minit kemudian

Aku masih duduk di tempat sama masa aku datang.Efiq? entah aku pun tak tau dia dekat mana.

"Bosannye, kenapa aku datang tempat macam ni tapi aku tak boleh main." Rungut aku.

Aku mengambil phone dan menelefon Efiq tak akan aku nak membeku kat sini jer.

"Hello Fiq  kau kat mana."

"Aku dengan Qistina.kenapa"

"Kenapa kau tanya,kau dah lah tinggal kan aku lepastu tanya kenapa, kau yang beria ajak aku keluar patu jalan berdua jer dengan dia baik tak payah ajak aku macam tu."bebel aku sambil meninggikan suara aku(biar dia pekak)

"Ish tak payah jerit aku tak pekak lah and lagi satu kau nak marah aku kenapa "

"Aku memang nak kau pekak pun dan kalau kau tak datang tempat aku duduk ni dalam masa 2 minit aku suruh pak abu tinggal kau"ugut aku.

"Eleh macam lah kau berani."cabar Efiq

"Try lah datang lambat kalau kau nak kena tinggal sangat."balas aku dan mematikan panggilan

"Kenapa aku boleh jadi kan lelaki tu sebagai crush aku,kau ni mesti tak betul kan Ellyana."kesal aku dan menyetuk kepala aku.

2 minit kemudian Efiq still tak sampai-sampai.

"Kau cabar aku eh Fiq kau ingat aku tak boleh tinggal kan kau kee kat sini." Aku bangun dan bergerak ke kereta.

"Pak abu" panggil setelah sampai di tempat letak kereta.

"Eh, Cik Ellyana rupa nya ingat siapa lah tadi."kata pak abu dengan nada terkejut.

"Pak abu Ell nak balik,cepatlah hidupkan kereta." Arah aku.

"Efiq dengan Qistina mana."tanya dia

"Entah, mana lah Ell tau biarlah dorang tu, cepatlah Ell dah penat dah ni."senang jer jawapan aku bagi.

"Baik Cik Ell."pak abu hanya menurut sahaja.

Skip

Sweet Home

" Ah penatnya" Balik sahaja rumah aku naik atas dan aku terus mendaratkan diri aku di atas katil aku yang yang empuk itu.

Ringggg... Ringggg....

"Mesti dia yang call."agak aku

Efiq calling.....

Kan dah agak mesti die,aku terus menekan icon hijau.

"Woi Mayrina Ellyana asal kau tinggalkan aku ha kat theme park tadi"

"Kau ni memang dah tak reti bagi salam eh."

"Itu bukan isu nye sekarang ni"

"Habis apa isu yang penting sangat kau nk kata sampai tak sempat nak bagi salam"

"Asal kau tinggal aku kat theme oark tu ha tau tak duit grab mahal gila nak mampos"

"Padan muka siapa suruh lambat aku dah kata kan 2minit kau takde aku cau,kau ingat aku main ii ker"

"Aku ada sebab lah kenapa lambat, sebab nye----"

Aku memotong percakapannye

"Aku tanak dengar apa sebab nye kalau ada apa-apa lagi tak puas hati settle esok bye"

Aku terus mematikan panggil dan mengambil towel dan pergi ke bilik air.

Morning

School

Macam biasa saya pergi ke sekolah dan sampai sahaja di sekolah saya menunggu kawan-kawan di kantin.

"Hai Ell"sapa stella

"Hai dear awal sampai."balas aku

"Hrmmm saja datang awal."jawab stella

"We korang nak tau tak."tiba-tiba narrisa mencelah.

"Woi kau ni asal tiba-tiba datang, macam kena kejar hantu jer"stella bersuara sebab terkejut.

"Apa yang kau nak bagitau tadi"aku teringat apa yang narrisa kata masa dia sampai tadi.

"Adam dia--dia--" narissa teragak-agak nak bagitau kami.

"Dia apa"kata kami serentak sebab tak tahan nak tahu apa sebenarnya yang narrisa nak bagitau.

"Adam dia kata dia suka aku."kata narrisa sekali nafas

"What"jerit kami serentak lagi

"Serias lah we dia kata dia suka kau"tanya aku untuk kepastian, yelah mana tau salah dengar ker.

"Ye dia bagitau aku masa datang sekolah tadi, sebab tu tadi aku datang macam nampak hantu."terang narrisa

"Hai geng apa citer ni"ayani pula tiba-tiba muncul.

"Asal korang ni" tanya Ayani.

"Kawan kita ni tengah di lamun cinta."terang stella pendek

"Wowowowowo kapal kapal"usik Ayani

Geli hati kami semua,muka narrisa pulak mula merah membahang.

"Ell kau bila pulak"tersentak aku bila ayani tanya soalan tu.

"Hrmmm headperfect kita tu hati batu tau tak."keluh aku

"Kesian member kita ni"kata stella simpati.

"Mayrina Ellyana"jeritan nama aku bergema satu kantin ,panjang umur lelaki tu.

"Ye  tu nama aku kenapa jerit-jerit"tanya aku

"Hal semalam belum settle lagi."Efiq terus menarik tangan aku dan kawan-kawan aku melihat drama kami dengan muka blur.

TBC

-hai readers enjoy tak capter kali
-sentiasa lah tunggu new update dari author ok


🌟vote
📱comment
📲share

Tqsm💜








{The Secret Crush}✔Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang