secret 35

720 62 3
                                    

6 tahun kemudian......

Di dalam bilik yang hangat bersama dengan pemandangan pagi di luar tingkap. Ada seorang gadis sedang lena tidur di atas katil empuknya.

Sedang lena dia tidur. Tiba-tiba ada seorang lelaki mencubit pipi gadis itu dan membuatkan dia terjaga.

"Auch! Sakitlah." Adu dia.

"Good morning sweetie." Kata lelaki itu.

"Kenapa sayang datang pagi-pagi ni."tanya dia dengan keadaan masih mamai.

"Kitakan kena pergi hospital hari ni. Lupa ke." Kata jejaka itu.

"Ha,untuk apa pulak pergi hospital?" Gadis itu masih belum sampai ke realiti.

"MAYRINA ELLYANA,HARI INI KAN AWAK KERJA SYIF PAGI!" Jerit lelaki itu,untuk mengejutkan Ell.

"Yelah,Herry kenapa awak tak kejutkan saya awal-awal." Ell mengelabah sebaik sahaja sedar ke realiti dan melihat jam di dindingnya menandakan dia sudah lambat untuk pergi kerja.

"Haish,sayang saya ni, kalau I tak ada macam manalah dengan hidup you sayang."kata Herry sambil menggelengkan kepala melihat Ell yang tengah kelam kabut untuk bersiap.

Ya,Ell dan Herry rasmi menjadi pasangan 2 tahun lepas. Herry melamar Ell untuk menjadi pasangannya. Pada mulanya Ell teragak-agak untuk menerima lamaran Herry tapi akhirnya dia memutuskan untuk terima Herry dalam hidup dia. Tetapi Ell masih belum bersedia untuk bergelar isteri pada Herry.

"You tercegat apa lagi dekat situ,jomlah cepat."panggil Ell sambil memakai kasut.

"Yes,coming baby."sahut Herry.

Mereka berdua pun bergegas ke hospital dengan kereta yang dipandu oleh Herry.

_______________________

Sampai sahaja mereka berdua di hospital,Ell terus pergi pejabat dia, manakala Herry pergi ke bilik mesyuarat untuk membincangkan sesuatu.

"Waktu lunch nanti, I datang pejabat you ok."pesan Herry sebelum pergi.

"Ok,sayang."balas Ell sebelum pergi.

Doctor Mayrina Ellyana OFFICE🥼

"Morning guys."kata Ell dengan riang kepada ahli-ahli pasukan dia yang ada di dalam office dia.

Selama 6 tahun Ell di sana dan Ell sudah menjadi doktor yang sangat hebat dan berjaya,dia juga mempunyai pasukan bedah dia sendiri.

"Wah doktor happy semacam je hari ni."tegur jururawat Emely. Di dalam pasukan bedah Ell, hanya Ell dan jururawat Emely sahaja dari Malaysia dan ahli pasukan yang lain memang menetap di New Zealand.

"Doctor Ell where's Doctor Herry?"Tanya jururawat Emely lagi.

"Dia ada meeting. Why?" Tanya Ell semula.

"Tak adalah ni Doktor Sara kata dia nak lunch dengan Doktor Herry."terang jururawat Emely dan Doktor Sara itu pula doktor baru di hospital itu jadi dia tak tahu yang Herry itu adalah boyfriend kepada Ell.

"Oh really! But Miss Sara I'm sorry Doctor Herry already has a girlfriend, so i think he want to lunch with his girlfriend." Kata Ell dengan menahan cemburu kerana di hospital itu semua perempuan selalu nak memikat Herry.

{The Secret Crush}✔Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang