"Sampai hati kau buat aku macam ni kan Ayani,kau memang talam dua muka."hati aku sekarang penuh dengan kebencian dan kekecewaan.
Mata aku melihat mereka berdua yang sedang bermanja-manja dari bawah.Kenapa kawan baik aku sendiri sanggup buat aku macam ni.
Sebaik sahaja aku tahu perempuan itu Ayani,aku tak berhenti-henti makan kek red relvet yang di buat mak kiah.
"Tadi Cik Ell kata nak makan sikit je kek,Mak kiah ingat diet."kata mak kiah.
"Diet dah habis."kata aku pula.
Mak kiah berasa takut dengan aku sebab aku bukannya makan kek tu,tapi aku cocok-cocok kek tu menggunakan garfu.
Aku mencapai phone aku dan mencari nombir Kamilia dalam contact aku.
Call with Kamilia....
"Hello Milia"
"Ha kenapa?"
"Korang dah habis study dekat libary ke?"
"Dah habis kitaorang tengah kemas-kemas nak balik."
"Ok nice,aku nak kau orang pergi Mall blue diamond,aku tunggu dekat cafe biasa."
"Asal plan kau tu jadi ke tak."
"Ha pasal benda tu lah aku nak cerita."
"Jumpa dekat sana ok bye."
Call with Kamilia The end....
Mall blue Diamond💙
Diamomd Cafe☕
"Geramnya aku dengan perempuan tu." Desis hati aku.
"Hai Ell."sape kawan-kawan aku sebaik sahaja sampai ke Cafe.
"Apa kes ni, ajak kita orang lepak sini tiba-tiba?"soal Narrisa.
"Eh kejap, Ayani mana?" Belum sempat Ell jawap soalan Narrisa Stella menambah lagu satu soalan yang panas.
"Kau orang jangan sebut lagi nama perempuan tak guna tu."kata aku geram.
"Ell kenapa ni? Kau gaduh dengan Ayani ker."tanya Lanisa dengan lembut.
"Takkan gaduh kot,dalam group kita korang dua selalu susah nak gaduh."kata Stella.
"Betul tu."jawab mereka serentak tanda setuju dengan kata-kata stella.
"Dia dah khianati aku."kata aku ringkas.
"Cuba cerita apa salah dia?"kata Kamilia dan yang lain.
Aku pun mencerita kan kejadian pagi tafi kepada mereka,hati aku sangat sakit sebab kawan baik aku sendiri buat begitu.
"Weh serius lah dia buat macam tu."Kamilia sangat terkejut dengan cerita aku.
"Sanggup dia suka dengan lelaki yang kawan baik dia suka."kata Narrisa
"Kau salah orang kot,mungkin bukan Ayani."Lanisa cuba menafikan cerita Ellyana itu.
"Aku pun berharap itu bukan dia,tapi kenyataannya itu adalah dia."kata aku dengan nada sedih.
"Waktu sekolah nanti,jangan cakap apa-apa dekat dia,aku nak dia mengaku sendiri."arah aku.
"Ok."kata mereka serentak.
School
Calss
"Hai geng."sape Ayani sebaik sahaja sampai ke kelas.
"Hai."sape kami acuh tak acuh.
"Kenapa ni,korang ok tak."tanya dia,menyampah aku dengar suara perempuan talam dua muka ni.
"Kita orang ok jer,kenapa pulak tak ok."kata Kamilia dengan nada suara menyampah.
"Kan,aku rasa kau yang tak ok Yani."sindir Narrisa tapi Ayani tak tahu yang Narrisa tengah sindir dia.
"Kenapa pulak aku tak ok,aku sihat jer lah."jawab dia gelabah.
"Kenapa kau tak join study group haritu?"tanya Stella.
"Err...sebab aku ada hal time tu." Jawapan Ayani sangat mencurigakan.
"Ada hal atau kau sibuk pergi dating?"Ayani terkejut dengan yang aku bagi.
"Jawab lah."arah aku.
"Ell aku...aku.."Ayani tergagap-gagap untuk jawab soalan aku.
"Aku aku apa? Sampai hati kau kan Yani sanggup kau buat aku macam ni kan."situasa di dalam kelas itu sangat tegang.
"Sanggup kau suka lelaki yabg kawan kau suka,kau tau Ell suka Efiq dalam lama and then kau nak jadi perampas."Stella cuba untuk tahu sebab nya.
"Aku sendiri dah tanya Efiq yang Ell bukan sesiapa dalam hati dia dan Ell kau sendiri yang b*d*h sebab lepas kan peluang kau yang Efiq dah bagi,korang takda hak nak panggil aku perampas."Ayani cuba mempertahan kan diri dia.
3
2
1
Pak!
Satu tampar hinggap di pipi Ayani,dan semua di dalam kelas sangat terkejut dengan apa yang aku.
"Ell."kawan-kawan sangat tak sangka sampai tahap ni aku geram pada Ayani.
"Kau dah melampau Nur Putri Ayani, kau ni kawan jenis apa ha."air mata yang aku tahan tadi ahkir menitip keluar.
Di tengah acara drama yang tengah kemuncak ni ada pulak sang putera yang datang untuk menyelamatkan si puteri.
"Asslammulaikum."Teriak Danny.
"Weh asal ni,Ell asal kau nangis?Ayani kenapa pipi kau merah tu?"tanya Amir.
"You tengok pipi I merah, sakit."Ayani mengadu dan membuat suara ala-ala diva.
"We Fiq, yang Ayani kenapa pulak gedik-gedik dengan kau."tanya Danny pelik dan bukan Danny seorang jer yang nak tanya soalan macam tu.
"Kau ni memang tak layak di gelar kawan lah Ayani."kata aku dan menolak bahu dia.
"Dah lah tu Ell,kau ni kena ke sampai pukul pipi orang." backup Efiq.
"You think I care about that,aku betul-betul jijik dengan korang berdua ni."lepas aku cakap macam tu aku terus keluar dari kelas.
"Weh aku tak faham,kenapa dengan korang ni."Alif masih tidak faham dengan apa yang terjadi.
"Shhh....tak boleh explain sekarang."kata Narrisa
"Maaf kan aku Mayrina Ellyana."desis hati Ayani.
TBC
*thank you for you guys now TSC dah 2k yeay💕💕
*thank you so much again.
*love you guys so much.🌟Vote
📱Comment
📲ShareTq
KAMU SEDANG MEMBACA
{The Secret Crush}✔
Romance[COMPLETE] Sinopsis {The Secret Crush} Tak akan ada siapa pun faham perasaan aku,untuk melepaskan orang yang kita sayang ia memang menyakitkan.Crush kenapa susah sangat untuk aku dapatkan kau?? Aku korbankan cinta aku untuk sahabat aku sendiri, tapi...