Ayani PoV
"Apa yang mak nak yani buat lagi,tak cukup ke yani dah pikat Efiq tu."aku dah mula give up dengan mak aku ni sebab dia terlalu tamaklah aku dan adik aku mika jadi mangsa untuk puaskan ketamakan dia.
"Yani kena kahwin dengan Efiq,baru hidup kita akan berubah."kata mak aku.
"Mak tahu tak,demi untuk puaskan nafsu mak tu,yani sampai sanggup kianati Ell,dia tu dah banyak tolong kita,tapi mak langung tak nampak benda tu."luah aku.
"Mak buat semua ni demi kita."jelas mak aku.
"Tak mak tipu,semua tu hanya untuk jaga reputasi mak jer."kata aku dan terus keluar dari rumah aku dah penat dengan kerenah mak aku ni.
Ya betul,aku pikat Efiq tu atas kemahuan mak aku,beberapa tahun lalu mak aku terserempak dengan Efiq masa nak pergi ke rumah Ell,mestilah mak aku boleh jumpa Efiq sebab rumah Ell dengan Efiq sebelah-sebelah jer.
Bila dia nampak Efiq tu dia rasa,Efiq tu boleh ubah hidup kitaorang.Dia kata ni semua kebaikkan aku dan mika.
Aku pergi ke rumah Efiq,aku pun tak tahu kenapa aku nak pergi rumah dia,dah lah sebelahnya rumah Ell.
Tok tok tok...
Aku menyetuk pintu rumah Efiq dan pada masa yang sama aku termenung melihat rumah Ell.
"Aku rindu dia."desis hati aku.
Pintu di buka oleh Efiq"Eh yani,kenapa datang ni."tanya dia.
Aku rasa bersalah sangat bila pandang Efiq"Efiq, yani nak mintak maaf mungkin satu hari nanti,Efiq akan terluka sebab yani."kata aku.
"Apa yang yani merepek ni,Efiq percaya yang yani tak akan buat macam tu."kata dengan sambil tersenyum dan memeluk aku, dia membuatkan aku rasa lebih bersalah.
"Apa ni Fiq,buat drama depan pintu ni."tiba-tiba Qistina datang.
Aku dan Efiq terkejut dan terus meleraikan pelukkan.
"Ish budak ni,jangan kacau orang nak dating lah."Efiq mengetuk kepala Qistina.
"Aduh."Qistina mengaduh sakit."kau tu nak dating pun jangan lah depan pintu."
"Maaf yer ganggu."kata aku.
"Tak payah sopan sangatlah kak,lagi pun Qis bukan adik Fiq,Qis cuma sepupu dia jer,kalau adik dia dah lama Qis buli kak yani."usik Qistina.
"Dah kau jangan nak kacau kitaorang dating, bla bla."halau Efiq
"Yelah sambunglah dating tu."Qistina pun pergi.
🐣🐣🐣🐣
New Zealand
Ell PoV
Aku balik ke dorm lepas aku habis siapkan assignment dengan Herry,not bad lah first day dekat New Zelaend.
Kring Kring Kring
Tiba-tiba phone aku berbunyi dan mintak untuk dia angkat.Aku melihat di sceren phone aku siapa yang menelefon aku. "Stella."kata aku dan terus menekan icon hijau.
Stella calling.....
"Hello"yang callnya stella tapi yang say hello nya bukan seorang.
"Hello,ha nak apa call ni??"tanya aku macam tak suka jer dorang call.
"Kau ni kitaorang rindu kau ni,tapi kau macam tak nak jer cakap dengan kita orang."suara Lanisa terdengar sangat sedih di telefon.
"Ala ala kawanku semua,relax lah,bukan lama pun aku kat sini 3 tahun jer."kata aku untuk buat merela rasa ok walaupun mereka tak akan ok.
"Yelah tu 3 tahun,entah-entah bertahun-tahun kau dekat sana."perli Narrisa.
"Memang nak aku duduk sini lama-lama ker apa??."tanya aku.
"Takda lah kau boleh jer belajar dekat sini tapi nak jugak belajar jauh-jauh."terang Narrisa.
"Entah dia ni,Danny tu ok jer belajar kat sini."masing-masing tak puas hati dengan keputusan yang Ell buat walaupun dia sudah berada di New Zealand.
Kami beborak hampir 3 jam lamanya banyak juga yang diborakkan siap buat video call lagi,sebab guna voice call tak best diorang kata.
Night in New Zealand✨
Ell melihat bintang-bintang yang ada pada langit malam di New Zealand pada luar tingkap dorm nya,banyak benda yang difikir nya,seperti adakah tempat keputusan dia membawa dirinya jauh dari Efiq.
"Hrmmm....."Ell mengeluh panjang
"Apalah nak jadi dengan kau ni Ell??"tanya Ell pada dirinya sendiri.
"Kalau lah aku boleh putar masa,pada hari Efiq tanya aku sama ada aku anggap dia kawan atau lebih dari kawan."Ell sangat menyesal dengan tindakkan bodoh dia tu.
"Kenapa kau ni takut sangat Maryna Ellyana."kalau orang lain tengok Ell ni, mesti orang tu ingat Ell ni dah gila.
"Efiq Harris,aku suka kau lebih dari kawan."desis hati Ell. Itu adalah jawapan yang patut dia beri waktu itu.
NIght in Malaysia✨
Efiq PoV
Pada waktu malam,Efiq berada di dalam biliknya dan sedang bermain game di atas katil dia.
Tiba-tiba dia berasa seperti ada seseorang yang jauh memanggil namanya dan mebuatkan dia tidak fokus pada gamenya.
"Kenapa aku rasa pelik malam ni,macam ada orang panggil nama aku,tapi siapa??"fikir dia.
"Tak ada apa-apa kot."Efiq hanya mengabaikan perasaan peliknya itu dan sambung bermain game.
TBC*Hello lovely readers
*that all for today
*thank you if you guys👇🌟Vote
📱Comment
📲ShareTqsm💜💛💙
KAMU SEDANG MEMBACA
{The Secret Crush}✔
Romance[COMPLETE] Sinopsis {The Secret Crush} Tak akan ada siapa pun faham perasaan aku,untuk melepaskan orang yang kita sayang ia memang menyakitkan.Crush kenapa susah sangat untuk aku dapatkan kau?? Aku korbankan cinta aku untuk sahabat aku sendiri, tapi...