secret 30

786 61 3
                                    

New Zealand

Night...

"haish...malasnya nak packing baju."keluh Ell,Dia tengah sibuk dan malas nak packing baju sebab minggu depan dia kena balik Malaysia.

Tok tok tok

Seseorang mengetuk pintu bilik dorm nya.

"Masuklah,pintu tak kunci."laung dia.

"Kau dah siap kemas baju ke?"tanya Alisha sebaik sahaja masuk ke bilik Ell.

"Sikit je lagi."jawab Ell dengan nada malas.

"Kau ni kenapa,macam tak rela je nak balik Malaysia?."Kata Alisha.

"Memang tak rela pun,ni pun sebab mama dengan papa aku paksa."terang Ell.

"Kau balik sana dengan Danny  sekali ke  atau balik seorang."Alisha tahu yang Doctor Eric tu Danny dan kawan kepada Ell.

"Danny balik sekali dengan aku.kawan kitaorang ada buat wedding bulan depan so aku kena stay  sana  lama sikit."terang Ell lagi.

"Oklah kalau macam tu,kau sambunglah packing baju kau."kata Alisha dan sudah bersedia untuk ke pintu keluar.

"Eleh aku ingat kau datang sini nak tolong aku kemas,rupanya nak tanya soalan jer." Ell kecewe.

"Tak ada makna nya aku nak tolong,kemas sendiri."kata Alisha dan terus keluar dari bilik Ell. Korang jangan fikir yang Alisha ni kejam di just  nak si Ell tu berdikara dan jangan selalu merungut.

"Apa lah nasib saya dapat kawan macam tu."Ell terus sambung mengemas.

Kring kring....

Phone Ell berbunyi tanda ada panggilan masuk.

Di phone screen menunjukkan nama 'Danny' lantas dia mengangkat panggilan tersebut.

Danny in calling.....

"Kau nak apa?" Tanya Ell dengan nada macam kena paksa angkat call.

"Kau ni kan,salam takda apa tak,lepastu tiba-tiba nak marah-marah." Balas Danny sebab tak puas hati.

"Aku tak ada  mood sekarang,so bagitau cepat kau nak apa."

"Aku ada dekat tingkat bawah dorm kau ni,turunlah." Kata Danny.

"Untuk apa?"Tanya Ell. Dia tak akan turun melainkan ada sebab yang munasabah untuk dia turun.

"Aku ada bawakkan kau kek red velvet." Kata Danny dan dia terus mematikan panggilan.

"What!kek red velvet."Ell terus turun dengan laju seperti ada kasut roket terlekat pada kaki dia.

Danny PoV

Aku menunggu Ell di bawah.

Lambatnya lah minah ni turun.

"Danny." Dari jauh aku dengar orang panggil nama aku dan aku tahu siapa yang panggil.

"Ha sampai pun,kau ni kan macam jauh sangat dorm dengan tingkat bawah kan."bebel aku dulu sebelum berikan dia kek red velvet  itu.

"Mana kek red velvet tu,cepatlah bagi aku."Ell dah tak sabar sangat,sampai tak ingat dunia. Dia memang suka sangat dengan kek red velvet.

"Nah ni kek,boleh tak kau jangan macan orang tak betul dekat sini,orang pandanglah."kata aku, yelah perangai bukan macam orang dah aku tengok.

"Alah,kau ni macam tak kenal jer kawan kau sorang ni,aku nikan hantu kek red velvet."kata dia dengan bangga.

{The Secret Crush}✔Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang