"Siapa Doktor Eric??"Tanya aku dalan hati.
"Hello Miss Ell,I'm Doctor Eric."doktor tersebut muncul dari belakang so bila aku pusing je,aku akan tahu siapa doktor Eric tu and macam mana dia tahu nama panggil aku.
"Danny?!"sumpah terkejut.
"Miss Ellyana, you know who is?"tanya Professer Aaron.
Aku nak jawap yang aku kenal dia tapi Danny halang aku so aku kata lah aku baru-baru ni aku ada jumpa dia dekat hospital.
"He'll be your mentor, so don't make him in any trouble ok."pesan Prof Aaron.
"I've changed prof."jawab aku.Sebelum ni aku selalu buat Prof Aaron dalam masalah.
"Doctor Eric,I hope you can teach Doctor Ellyana better than me?"nampaknya prof meletakkan harapan yang tinggi pada Danny.
"Don't worr,Professer Aaron."jawab Danny sambil memandang aku.
Sesi doktor pelatih dan mentornya bertemu sudah selesai,setiap mentor dan doktor pelatih perlu bersama selama setahun untuk sesi mengajar dan belajar bersama lepastu kitaorang kena buat laporan .
"So Ell ready for your first day?"tanya dia dengan muka excited but aku tak tahu lah nak suka ke tak dapat kawan sendiri sebagai mentor.
"Weh macam mana kau boleh jadi mentor pulak ni?"aku dah tak tahan lagi untuk tanya dia soalan tu.
"Pengarah hospital dekat Malaysia yang hantar aku dekat sini untuk jadi mentor tapi aku tak tahu yang aku kena jafi mentor kepada kau."terang Danny panjang lebar.
"Kita sama-sama belajar tapi,kau naik pangkat dulu."kata saja nak tengok dia riak ke tak.
"Well nak buat macam mana,kalau orang tu dah hebat,bakat tu tak boleh di sorokkan lagi."ternyata Danny seorang yang riak.Hahaha
"Baiklah Doktor Eric sila beri tunjuk ajar yer."perli aku dan tunduk hormat pada dia,kita bagi dia masa berbangga dengan diri dia dapat jadi mentor.
"Ok let's go,start our first lesson."untuk hari ini, Danny membawa aku pergi membuat pemeriksaan pada pesakit yang baru sahaja di bedah.
Malaysia🇲🇾
Di Malaysia pula Efiq dan Ayani sibuk menyiapkan persiapan perkahwin mereka berdua, mak Ayani mendesak mereka untuk membuat persiapan itu awal-awal.Ayani bersyukur yang ni, Efiq jenis orang yang penyabar dengan perangai mak dia yang suka mendesak.
Ayani PoV
Butik Flowers🌸
Hari ini aku dan Efiq datang ke Butik Flowers untuk memilijmh baju perkahwin.
"Fiq you nak baju warna apa?"tanya aku.
"I think design ni dengan yang ni cantik."cadang dia.
"Kalau macam tu I pergi try dua baju ni dulu lepastu you pulak try ok."kata aku sambil menunjukkan dua warna baju yang Efiq kata tadi.
Dia membalas dengan senyuman dan membuat tanda ok. "Cute lah dia,patutlah Ell suka sangat dengan Efiq."kata aku di dalam hati.
KAMU SEDANG MEMBACA
{The Secret Crush}✔
Romance[COMPLETE] Sinopsis {The Secret Crush} Tak akan ada siapa pun faham perasaan aku,untuk melepaskan orang yang kita sayang ia memang menyakitkan.Crush kenapa susah sangat untuk aku dapatkan kau?? Aku korbankan cinta aku untuk sahabat aku sendiri, tapi...