secret 22

739 68 2
                                    

A new day and new morning🌞

"Morning mama papa."tegur Ell sebaik sahaja turun ke ruang tamu.

"Morning sweetie." Jawab Puan Maria.

"Ni siap lawa-lawa ni pergi mana?"tanya Encik Hafiz.

"Ell nak keluar dengan kawan-kawan Ell before Ell pergi New Zealand."jawab aku pantas sambil memilih kasut,itulah benda paling lama yang Ell akan pilih sebab kasut yang Ell ada bukan satu dua tapi berpuluh-puluh pasang.

"Cik Ell nak Pak Abu hantarkan ke?"tanya Pak Abu dan dia baru sahaja selesai membersihkan kereta.

"Tak apa lah,Ell nak drive sendiri hari ni so Pak Abu cuti jer hari ni."kata aku sambil tersenyum.

"Baik betul Cik Ell hari ni."sindir Pak Abu.

"Ell hari-hari baik ok."aku memuji diri sendiri😎

"Ell sini kejap."tiba-tiba papa memanggil aku.

Aku laju sahaja pergi ke papa dan bertanya kenapa"why."

"I talk to about yesterday, before you go."kata Encik Hafiz.

"Tak payah lah papa,Ell malas nak fikir pasal benda tu."kata Ell

"No,dengar papa nak cakap ni."Encik Hafiz mula serius.

"Ok fine."Ell menyalah.

"Ell tell me yesterday you love Efiq right?"Encik Hafiz bertanya untuk kepastian

"No I hate him so much."bohong aku.

"Hate or love?."

"Papa ni nak cakap apa sebanarnya."Ell mula rimas dengan semua soalan yang papa dia tanya.

"Hahaha...sayang papa relazlah."geli hati Encik Hafiz melihat muka anaknya yang tak senang duduk itu.

"Ell."panggil Encik Hafiz.

"Apa."jawab Ell.

"Jangan benci orang sebab cinta."

Ell mula memberi perhatian penuh sebaik sahaja Encik Hafiz berkata begitu.

"Bukan Efiq seorang sahaja lelaki dalam dunia ni so Ell jangan takut kalau nak beri Efiq tu pada orang lain,lagi pun Ell tak pernah kata yang Ell suka dekat Efiq kan."kata Encik Hafiz panjang lebar.

"Efiq pernah tanya Ell,yang Ell anggap dia sebagai lelaki or kawan and masa tu Ell terkejut sangat dan Ell takut yang Ell akan beri jawapan tak sepatutnya dan Ell benda yang Ell takut tu dah terjadi."cerita Ell

"Ell jawab Efiq tu kawan jer."anggak Encik Hafiz.

"Hrmmm.."keluhan Ell itu adalah tanda ya.

"Sweetie cinta itu adalah magic tau,Ell takkan tahu apa akan terjadi nanti jadi papa taknak Ell benci orang sebab cinta."nasihat Encik Hafiz kepada Ell.

"Tapi papa Ayani tahu yang Ell suka Efiq but why dia khianati Ell macam ni."itu adalah soalan yabg masih Ell tak tahu jawapannya,kenapa kawan baik dia sendiri tikam belakang dia.

"Mungkin Ayani ada sebab dia buat macam tu."kata Encik Hafiz.

"Ell sebenarnya rindu dengan Ayani rindu nak gaduh dengan Efiq."terang aku.

"See Ell sayang diorangkan jadi gembira jerlah untuk diorang, mungkin itu jodoh diorang nanti Ell akan dapat jodoh yang lagi hebat dari Efiq."Encik Hafiz cuba untuk membuat kebencian yang ada dalam diri Ell itu hilang.

"You right papa,thank you because sedarkan Ell so now Ell nak jumpa kawan-kawan kesayangan Ell sebelum Ell pergi New Zealand."kata Ell dan memeluk Encik Hafiz.

"That my girl,so know tak payah nak emo-emo dah."

Blue Star Restaurant 💙🌟

Aku dan semua kawan-kawan plan itu makan di resrotan ini sebabnya Blue Star Restaurant ni adalah restoran kegemaran aku sebab tu diorang decide nak makan dekat sini.

Aku masuk sahaja ke restoran itu ada pelayan yang mengiringi aku ke meja yang kawan-kawan aku tempah.

"Sila ikut saya Cik Maryna."kata pelayan itu.

Aku pula rasa janggal bila orang panggil aku Maryna rasa janggal sangat sangat.

"Ini dia mejanya cik."kata pelayan itu lagi sambil menunjuk kearah meja teesebut.

"Terima kasih."kata aku.

Pelayan tersebut menunduk sedikit dan berlalu pergi.

Aku pergi ke meja yang pelayan itu tunjukkan tadi dan terlihat semua kawan-kawan aku sudah sampai,maksudnya aku lambat lah ni kan😂😂.

"Hai korang,sorry lambat."kata aku sebaik sahaja tiba di meja.

"Hrmm...dah biasa dah tunggu member lambat."perli Afiq

"Yup betul tu."Kawan aku yang lain semua sokong Afiq.

"Yelah yelah aku mengaku aku selalu lambat but lambat aku tak sampai sejam pun ok."aku mengaku sambil membela diri.

Tengah kitaorang berperang-perang dekat reatoran tu ada seorang pelayan restoran tu datang untuk menghidangkan makanan.kitaorang pun makan sambil sambung berperang(sebanarnya berborak jer hehehe)

Dalam 35 minit kitaorang duduk makan dan borak aku pun bersuara.

"Korang aku nak cakap sesuatu."kata aku dan yang lain terus mula fokus pada aku.

"Cakap pasal apa?."tanya Danny dan Narrisa serentak.

"About Efiq dengan Ayani."sebaik sahaja aku cakap nama dua orang manusia tu diorang semua buat muka macam takut aku marah maybe sebab kejadia kat kelas haritu kot masa first time aku tahu Ayani couple dengan Efiq.

"Aku buat keputusan tak nak simpan perasaan benci dalam diri aku sebab diorang berdua."luah aku.

"Wah,Ell sejak bila kau jadi seorang yang pemaaf ni."Kamilia dalam dilema terkejut,aku ni jenis yang tak akan mudah lepaskan seorang tu and maafkan orang tu sebab tu diorang terkejut.

"Papa aku kata mungkin Efiq bukan jodoh aku and mungkin ada lelaki yang lebih baik dari Efiq tu untuk aku."aku mengulang semula apa yang papa katakan pada aku di rumah tadi.

"Amin..."kata mereka serentak.

"Tak sabar nak tahu siapa bakal suami kau?"Kata adam.

"Kan,belajar dekat New Zealand so mesti future husband mat salleh."Agak Zafran.

"Hahahhahaha"gelak mereka semua.

"Bila kau gerak pergi New Zealand."tanya Stella.

"Lusa."jawab aku pendek.

"Awallah Ell."Amir membuat muka sedih.

"Eleh kau, tayah nak buat muka macam tu sangatlah,buruk rupanya."kata aku dan yang lain terhibur.

"Thank you because be my best friends, i love you guys."kata aku di dalam hati sambil melihat mereka semua bergelak ketawa dengan gembira.

TBC

*Hello my lovely readers.
*korang,Ell nak pergi New Zealand dah.
*next capter,what happen?

Vote🌟
Comment📱
Share📲

Tqsm💜💜












{The Secret Crush}✔Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang