Monday Morning
Seperti biasa routine pagi setiap isnin aku,tutup alarm phone aku yang banyak itu sebab aku mana boleh dikejutkan dengan sekali bunyi alarm jer,after that aku cuba mengambil mood hari sekolah lepas menggeliat sikit sana sini lepas tu ambil towel pergi mandi and lepas mandi pakai uniform and last turun bawah untuk breakfast.
Tapi hari ni ada satu perbezaan jer iaitu...
"Morning pa." Aku mengapa Papa aku,kan selalu nya pagi-pagi aku say 'morning' untuk mama tapi hari ni papa.
"Hai princess,meh breakfast dengan papa."sahut papa dan memperlawa aku makan selakali (kalau tak perlawa pun tak apa)
"Mama mana papa?"soal aku sambil menyapu butter pada roti bakar.
"Mama kamu meeting pagi ni,so kena gerak awal."jawab Encik Hafiz.
"Ouh"itu sahaja reaction aku.
"Rindu mama ker"
"Entahlah."
"Kenapa princess papa ni,macam bad mood jer."soal Encik Hafiz.
"Takde apalah papa."kata aku dan kemudian tengok jam yang ada pada tangan aku.
"Papa Ell dah lambat ni,bye Ell pergi dulu."aku bangun dari tempat duduk aku dan menarik pak abu yang sedap minum kopi di dapur.
"Ok bye princess,petang nanti papa amik tau."jerit Encik Hafiz kecil
School
Masuk sahaja di kelas aku duduk di tempat aku. Aku tak tahulah kenapa hari ni macam mood aku tu hilang maybe dia pergi bercuti kot(tiber).
"Nah."tiba-tiba Haziq muncul dengan meletak satu benda di atas meja aku.
"Ha coklat."aku terus menyambar coklat tersebut,aku ni dahlah hantu coklat.
"Tu hadiah untuk kau sebab tolong aku cari hadiah untuk crush aku."kata dia sambil duduk di tempat kosong di hadapan aku.
"Alah no hal lah,benda kecil jer tu."kata aku dengan mulut penuh coklat.Ee..apa lah Ell ni mulut tengah penuh lepas tu bercakap.
"Ell aku nak cakap dengan kau kejap."tiba-tiba Efiq pulak sampai dan terus menarik tangan aku.
"Bro relaklah,kenapa tarik-tarik ni tak nampak ker dia tengah makan."Haziq menahan Efiq dari membawa aku pergi.
"Ini takada kena mengena dengan kau jadi tak payah nak menyibuk."Efiq menepis tangan Haziq dan terus membawa aku keluar kelas.
Di luar kelas....
"Apa ni Fiq,sakitlah."genggaman Efiq tadi sangat kuat dan menyakitkan.
Efiq terus melepaskan tangan aku dan membuat muka menggeluh.
"Kau dah kenapa ha,tarik-tarik tangan aku kau ingat aku ni barbie doll ke ha nak tarik-tarik."kata aku dengan muka bengang sambil tangan aku bergerak memasuk kan coklat ke dalam mulut,yelah coklat kan boleh meredakan kemarahan dan menghilangkan stress.
"Kenapa kau keluar dengan mamat tu semalam tanpa aku."Dalam hati aku pulak kenapa kau tanya soalan macam tu.
"Salah ke aku keluar dengan dia, kau bukannya boyfriend, husband, ataupun tunang aku so tak ada sebab untuk aku laporkan apa-apa dekat kau."jawab aku.
"Habis bagi kau aku ni siapa."Aduh pelik-pelik sudah soalan yang dia bagi.
"Kau ni demam ke Fiq,tanya soalan merepek-merepek pagi-pagi macam ni."
"Kau jangan nak tanya aku sihat ke tak sekarang jawab aku,siapa aku pada kau."suara Efiq semakin tegas. Ok dia memang tak main-main.
"Crush...a..ku."jawab aku gagap dan perlahan.
"Apa aku tak dengar??"suara Efiq yang tegas dan nada suara dia yang tinggi itu membuatkan aku takut dan automatik aku betukar jawapan kepada....
"Kawan biasa." Ye itulah jawapan aku semasa dalam keadaan terkejut.
"Ok,aku faham."Efiq terus berlalu pergi. Jangan tanya dia pergi mana sebab aku pun tak tahu dia nak pergi mana.
Dalam kelas....
"Ell kau buat apa kat luar tadi dengan Efiq?"tanya stella seperti penyiasat.
"Aku pun tak tahu apa yang kitaorang bincang tadi weh."kata aku seperti mayat hidup.
"We Ell kau ni asal ha,macam orang baru putus cinta dho."celah Ayani.
"Tadi Efiq tanya aku,siapa dia pada aku."
"So apa yang kau jawab??"tanya Kamilia dan serentak itu kelima-lima mata kawan baik aku itu tertumpu pada aku.
"Aku jawab dia cuma kawan biasa aku."sebaik sahaja aku kata jawapan itu aku terus meroyan kerana menyesal dengan jawapan aku.
"Ya allah Maryna Ellyana kenapa kau ni bijak sangat ha."sindir Lanisa.
"Weh itulah sangat yang kau tunggu Ell 11 tahun kot kau tunggu dia tanya kau, patut kenapa kau bagi jawapan b*d*h macam tu" Narrisa sangat bengang dengan dia itu singgah tidak sedar sudah menggunakan perkataan yang sangat kasar.
"Dahlah nak buat macam mana tak rezeki redha jerlah sis,dah jom sekarang waktu sains so kena pergi makmal jom"Kamilia cuba membuatkan kawannya itu melupakan kisah tersebut dengan sikap tegas dan dingin nya itu.
"Hrmmm."aku hanya melepaskan keluhan.
Waktu rehat🍞
Pada waktu rehat hari ni aku tak pergi ke kantin tapi aku pergi padang sekolah aku.
"Muhammad Amir!"jerit aku sekuat hati.
"Weh mir tu ada awek panggil kau."kata Farhan dan dia tu kawan team bola amir and one more thing sekarang dia tengah practice main bola so sebab tu aku pergi padang.
"Awek mana pulak,ouh Ell."sebaik dia menyenal pasti siapa awek yang Farhan tu kata dia terus datang pada aku.
"Ell asal datang sini?"itu soalan pertama yang diacu nya.
"Weh tolong aku boleh tak"
"Tolong apa?"
TBC
-We korang apa dah jadi ni siapa crush siapa sekarang ni
-Ell crush dekat Efiq ke Efiq crush dekat Ell
-Aduh makin complicated lah story ni.🌟Vote
📱Comment
📲ShareTqsm💜
KAMU SEDANG MEMBACA
{The Secret Crush}✔
Romance[COMPLETE] Sinopsis {The Secret Crush} Tak akan ada siapa pun faham perasaan aku,untuk melepaskan orang yang kita sayang ia memang menyakitkan.Crush kenapa susah sangat untuk aku dapatkan kau?? Aku korbankan cinta aku untuk sahabat aku sendiri, tapi...