secret 31

763 58 2
                                    

Aku meleraikan genggaman dua jejaka itu.

" What's wrong with you guys?"tanya aku.

"Nothing."jawab mereka berdua serentak,tapi aku tak rasa tak ada apa-apa.

"Mr Herry,can we talk a minute."tanya Danny.

"Sure."Herry pun setuju.

"Wait!  Where do you want to go?" Aku mengahalang pergi,sebab aku nak ikut jugak sebenarnya.

"Adalah mana boleh bagitau mana kitaorang nak pergi,ni hal lelaki dengan lelaki." Bisik Danny pada telinga aku.

Eleh,aku boleh jer follow kau dari belakang senyap-senyap.

Kejap diorang ni kenal? Asal Danny nak cakap dengan Herry?Apa maksud Danny hal lelaki dengan lelaki? Banyak betul soalan dalam kepala otak aku sekarang.

"Ell apa susah ikut jelah dua orang tu."kata aku pada diri sendiri.

Ell PoV The End

Malaysia🇲🇾

"Ok kalau kalau kau nak simpan benda tu,so kita tak payah kahwin."

"Hei sara,kenapa ni?"Adam mula cuak sebab Narrisa cakap macam tu.

"Narrisa jangan cakap macam tu,apa-apa pun bincang dulu jangan lah sebab benda tu tak jadi nak kahwin."kata Puan Maria tapi hanya Narrisa sahaja yang boleh dengar.

"Tapi aunty kalau narrisa kata,narrisa tak suka benda tu pun dia akan tetap nak simpan,sebab dia lagi sayang benda tu dari narrisa."jawab narrisa.

"We kau ni asal?"Kamilia datang kepada narrisa dan tanya kenapa dia cakap macam tu.

"Tak ada apalah,dahlah aku nak balik."Kata Narrisa dan berlalu pergi meninggalkan kan rumah Puan Maria. Adam? Dia tengah blur  dengan situation dia sekarang. Dia tengah fikir apa salah dia.

"Woi! Muhammad Adam Syah, pergilah ikut Narrisa tu."Kamilia mematikan lamunan Adam dan dia pun  berlari keluar mengejar Narrisa.

"Sara tunggu."Adam menahan Narrisa pergi dengan keretanya.

"Lepaslah."bentak Narrisa.

"Kenapa tiba-tiba,cakap tak nak kahwin dengan aku pulak ni?"soal Adam. Dia masih tak nampak yang Narrisa takut dengan haiwan peliharaan dia.

"Aku tak suka benda tu."Narrisa tunjuk ke arah sangkar Lilo.

"Kenapa kau tak suka dia?"Adam masih bertanya.

"Sebab masa kecil aku pernah kena gigit dengan biawak." Terang Narrisa dan dia tunjukkan kesan parut gigitan tu di lengan dia.

Dan akhirnya baru Adam faham sebabnya.

New Zealand

Sekarang Ell sedang mengintip Herry dan Danny di sebuah cafe.

"Ell apa kau tengah buat ni?"Ell baru sedar yang dia tengah mengintip dua orang jejaka itu senyap-senyap seperti orang pelik.

Ell duduk dekat sedikit dengan meja yang Herry dan Danny duduk untuk dengar perbualan mereka.

"Why do you want to talk to me Mr. Eric?" Tanya Herry.

"Jangan nak mengada-mengada lah Herry,cakap jer bahasa melayu." Kata Danny menyampah.

"what's wrong if I want to speak English?"Tanya Herry lagi.

Danny hanya pandang Herry dengan pandangan tajam.

"Ok aku cakap melayu,kau ni suka desak aku kan."alhirnya Herry mengalah.

"What!selama ni dia boleh cakap bahasa melayu."Ell terkejut,yelah penat selama ni dia berspeaking dengan Herry and penat asyik kena tukar-tukar language.

"Kau penat-penat belajar bahasa melayu lepastu tak gunakan apa yang kau belajar,buang masa jer."bebel Danny.

Macam mana Herry dengan Danny boleh kenal? Danny kenal Herry di internet,mereka berdua kawan dalam alam maya sudah 2 tahun tapi tidak pernah berjumpa dan hanya berbual melalui internet. Kadang-kadang mereka berdua ada juga menggunakan video call  untuk berbual. Danny tak sangka selami ni Herry tak jauh pun dengan dia. Itu orang kata, bumi ni kecil sahaja.

"Asal kau tak pernah bagitau apa-apa pasal Ell?"kata Herry,sebab kalau tak mereka mesti dah jumpa.

"Mana lah aku tau kau kawan dengan dia jugak."jawab Danny.

"Hrmmm....kau rasa patut tak kita bagitau dia pasal kita berdua dah lama kenal dekat internet."tanya Herry.

"Aku rasa patut,tapi bukan sekarang,minggu depan aku dengan dia  nak balik Malaysia sebab ada kenduri kahwin."terang Danny.

"What,you want married her."jerit Herry,satu cafe tu dengar.Aduh memang ada karang tak mengaku member dekat sini.bisik hati Danny. Ell yang dengar tu pun rasa nak gelak kuat-kuat.

"Kau ni cover voice tu sikit boleh tak,bukan aku dengan dia nak kahwin, kawan kitaorang nak kahwin."terang Danny lagi.

"Oooo..."itu sahaja yang dijawab Herry.

Semasa Ell mengelinap nak pergi dari cafe tu dia hampir tertangkap.

"Macam kenal je,perempuan tu."kata Danny perlahan. Bukan dia  kot.

Danny menganggak yang itu Ell dan dia sangka tekaan dia salah tetapi sebenarnya betul.

*hello lovely readers
*I'm sorry for the late update
*enjoy your reading

🌟Vote
📱Comment
📲Share

Tqsm💜






{The Secret Crush}✔Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang