secret 40

811 45 10
                                    


Ell PoV

"Kau siapa nak masuk campur urusan kitaorang."Efiq sangat tidak puas hati.

"Siapa aku tu tak penting,yang penting sekarang ni jangan ganggu dia." Tunjuk lelaki itu ke arah aku.

Aku tersangatlah tk faham apa yang berlaku sekarang." Dah dah kau dua orang jangan nak buat kecoh dekat sini."

"Bukan aku lah yang kecoh mamat ni yang datang tiba-tiba." Fiq fiq perangai anda masih tak berubah lagi.

"Cik Ell jangan risau, saya akan uruskan lelaki ni."kata lelaki misteri itu kepada aku.

"Lantak kauorang lah,saya ada kerja sekarang ni, selesaikan lah masalah kau dengan dia dulu Efiq, and awak lelaki misteri jangan cederakan kawan saya ni faham." Selepas aku cakap apa yang aku nak, aku pun berlalu pergi.

End Ell PoV

Selepas Ell pergi meninggalkan dua orang jejaka tu.Efiq baru nak bersuara tetapi Qisha mematikan niat Efiq.

"Papa cepatlah Qisha dah lapar ni."laung Qisha dia depan pintu bilik wadnya.

"Kejap sayang,nanti papa belikan makanannya."balas Efiq lembut kepada Qisha.

"Urusan kita belum selesai lagi okay,kau cuma bernasib baik jer hari ni,kalau tak lembam muka kau hari tau tak."kata Efiq.

"Setakat kata-kata kau yang macam tu,aku tak takut langsunglah,kau yang patut takut sebab kalau kau ganggu Cik Ell lagi nahas lah kau."kata lelaki misteri itu dan dia pun berlalu pergi.

"Siapa dia nak halang aku."Efiq mengendahkan kata-kata lelaki misteri itu.

_______________________

Call with someone......

"Hello,saya dah jalankan tugas seperti yang tuan arahkan." Kata lelaki misteri.

"Bagus,terus perhatikan Efiq,kalau Ell masih tak sedia untuk berdepan dengan Efiq,pastikan kamu jauhkan Ell dari Efiq. Faham." Arah tuannya.

"Baik tuan." Balas lelaki misteri .

The End Call....

Di depan bilik bedah Doktor Afikah sedang menunggu Ell

"Doktor Maryna Ellyana, kenapa lambat sangat awak datang ke sini?"tanya Doktor Afikah dengan nada suara yang tegas, sebaik Ell sampai di depan bilik bedah.

"Maafkan saya doktor,tadi saya ada sedikit masalah."Kata sambil menunduk tanda maaf.

"Saya tak nak awak ulangi lagi perkara macam ni,kalau saya panggil awak time kecemasan takkan awak nak datang lambat macam ni." Nasihat Doktor Afikah kepada Ell.

"Baik saya akan ingat tu doktor,tapi kenapa doktor panggil saya."tanya Ell.

"Awak akan jadi doktor tetap di wad Kids VIP." Berita yang Doktor Afikah tu bagi langsung tidak buat Ell rasa gembira kerana itu akan buat dia berjumpa dengan Efiq lebih kerap.

"Doktor kata saya hanya jadi doktor sementara sahaja di sini." Ell tidak puas hati dengan keputusan itu.

"Maaf,pihak atasan yang nak awak berada wad itu." Ell mati kata-kata,dia tahu tiada guna dia melawan,keputusan sudah di buat.

{The Secret Crush}✔Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang