"Aaaaaaa........"jerit Ell sekuat hati.
"Ell,kenapa tu?" Puan Maria terus naik ke tingkat atas kerana terkejut mendengar anak perempuannya itu memjerit.
"Mama kenapa dia ada dekat sini?"tanya Ell, sambil memandang tajam ke arah Efiq.
"Kenapa apa nya Ellyana,Efiq kan memang dah biasa masuk rumah kita,nak pelik apa nya,kamu ni."Puan Maria sangat tak faham dengan Ell waktu itu.
"Dah cepat siap,lama Efiq tunggu kamu,cepat."kata Puan Maria dan terus turun ke tingkat bawah. "Nah." Efiq menghulurkan sejambak bunga kepada Ell.
"Kau dah gila ke,kau datang sini lepastu bagi aku bunga,kau ok ke tak?" Ell rasa sangat bingung dengan Efiq,dalam fikiran Ell mungkin Efiq ni dah tak betul atau dah hilang ingatan.
"Aku ok jer,cepatlah siap aku hantar kau pergi kerja harini." Kata Efiq sambil tersenyum manis. Dalam hati Ell rasa tampar jer tu lagi. Jangan buat sejarah dulu berulang kembali Efiq.
"Tak payah,Herry akan datang sini dan hantar aku pergi kerja,dan satu lagi kau tahu tak Herry itu siapa. Dia tu boyfriend aku." Kata Ell.
"Herry tak bagitau kau ke,yang hari ni aku yang hantar kau pergi kerja." Ell memang Efiq. Sejak bila pulak dia kenalkan Herry dekat Efiq.
"Apa maksud kau tak bagitau..." Ell terus mencapai telefonnya dan menelefon Herry.
Herry in calling.....
"Hello,you dekat mana?"-Ell
"I dekat hospital sekarang ni."-Herry
"Kenapa you tak datang ambil I hari ni?"-Ell
"I sibuk sekarang,kita cakap nanti jerlah ok."-Herry
Call The End....
Herry pun matikan pangggilan sebelum Ell nak kata kan sesuatu.
"Dia letak macam tu jer."Ell mula rasa bengang di pagi hari. Ell cuba menelefon Herry lagi tapi telefon Herry telah di matikan.
"Wah dia tutup telefon dia." Ell berasa dua kali ganda bengang bila dia tahu Herry mematikan telefon dia. Ell putus asa untuk telefon Herry, sebab dia tahu dia akan jumpa Herry di hospital juga nanti.
Tok tok tok....
Efiq mengetuk pintu bilik Ell sebab Efiq rasa Ell seperti tak sedar yang Efiq ada di depan bilik Ell.
"Kita dah lambat ni, cepatlah siap Ell."kata Efiq dengan suara lemah lembut tapi annoying bagi Ell.
Ell tak ada pilihan selain pergi dengan Efiq." Kau tunggu kat dalam kereta nanti aku turun lah." Halau Ell.
"Herry Austin,siap you nanti." Kata Ell sambil menggenggam kan tangan kecilnya itu.
On the way to Hospital🚗🏥
In Efiq car🚗
Ell PoV...
Efiq ni asal pulak tersengeh-sengeh macam orang tak betul je.
"Kau kenapa? Tersengeh-sengeh bawak je lah kereta tu." Kata aku dengan kasar.
"Kau cantik." Kata Efiq sambil senyum kepada aku.
Jantung aku berdegup dengan sangat laju. Ell what worry with? Jangan biar kan dia permainkan kau lagi Ell. Dia adalah lelaki yang buat kau sakit selama ni Ell ingat tu.
Aku cuba sedarkan diri aku dan tidak sukakan Efiq lagi.
"Jangan cakap macam tu." Halang aku.
"Kenapa? Kau memang cantik pun." Efiq seperti seorang yang telah hilang ingatan.
KAMU SEDANG MEMBACA
{The Secret Crush}✔
Romance[COMPLETE] Sinopsis {The Secret Crush} Tak akan ada siapa pun faham perasaan aku,untuk melepaskan orang yang kita sayang ia memang menyakitkan.Crush kenapa susah sangat untuk aku dapatkan kau?? Aku korbankan cinta aku untuk sahabat aku sendiri, tapi...