secret 11

853 74 2
                                    

"Aku sangka apa yang aku baca haritu tidak benar."muka aku yang ceria berukar menjadi muram.

WhatsApp

My Qistina🎀

-Hai boy💞 long time not chat together.

Hai my little girl Qis. Mimpi ape tiba ii wsp Efiq ni-

-takde mimpi ape ii pun😊 just nk bagi tau 2 minggu lagi Qis datang malaysia mama suruh Qis duduk dengan family boy.

Ouh so why parents qis suruh datang malaysia-

-sebb dorang nak Qis kahwin dengan Fiq

What qis biar betul -

-messages deleted


.
The end whatsapp.

"Welcome back to Malaysia princess."kata Efiq kepada perempuan yang bernama Qistina itu sambil memeluk dia.

"Hai thank you amik Qis."kata dia dan membalas pelukkan Efiq.

"No problem lah untuk princess Qis semua boleh."Efiq mencubit pipi nya

"Jom lah balik Qis mama dah tunggu kita dekat kereta, mesti qis penatkan ."Efiq menolak troli beg Qistina sambil Qistina memeluk lengan kiri Efiq dan aku hanya memerhatikan mereka .

"Ellyana."

"Ha! Ye papa kenapa."Encik Hafiz datang dan mengejutkan aku ke realiti.

"Kenapa Elly ada dekat sini lagi mama dengan papa dah sampai kereta dah tengok-tengok Elly takde."jelas Encik Hafiz dengan nada risau.

"Ell--ell jalan-jalan kat sini kejap."jawab aku tersekat-sekat.

"Hrmm lain kali kalau nak jalan-jalan pun bagi tau kalau tertinggal nanti hilang macam mana kamu ni."bebel Encik Hafiz lagi.

"Yelah yelah sorry jom lah papa balik mesti papa penat kan."kata aku dan tarik tangan nye.

Home

Sampai sahaja di rumah Puan Maria masuk dalam kawasan tempat parking kereta dalam masa yang sama kereta yang di pandu keluarga Efiq pun sampai.

"Eh! tu Efiq kan." KataEncik Hafiz.

"Haah. Takkan tak kenal kereta jiran sendiri kot awak ni."balas Puan Maria.

"Siapa budak perempuan yang baru keluar dari kereta mereka tu tak pernah nampak pun."kata Encik Hafiz pelik.

"Entah lah abang saya pun tak pernah nampak."balas Puan Maria dan aku hanya membuang pandangan aku ke tempat yang lain.

Family efiq keluar dari kereta dan family aku pun keluar juga.

" Assalamualaikum Puan Faridah"sapa puan Maria.

" Waalaikumsalam Puan Maria."sapa puan Faridah iaitu mak kepada Efiq.

"anak siapa pulak ni."tanya Encik Hafiz.

"Ni anak sedara saya nama dia Qistina Amanda die tinggal dekat luar negara."terang puan Faridah pendek.

"Ouh patut lah tak pernah nampak."balas Encik Hafiz dan si manusia bernama qistina amanda tu dari tadi perhati aku lain macam tapi aku tanak lah bersangka buruk.

{The Secret Crush}✔Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang