secret 23

764 65 8
                                    

Night🌃

Hari ini adalah malam terakhir aku di Malaysia esok aku dah kena gerak ke New Zealand jadi malam ni aku tengah packing barang-barang aku untuk bawak ke New Zealand.

"Apa lagi aku nak bawak eh." Kata Ell seorang diri,time ni bagi dia semua penting,kalau boleh satu bilik dia nak letak dalam beg dia.

Dia pergi ke meja belajar dia dan membuka laci yang ada pada meja belajarnya untuk mengambil barang-barang yang dia simpan di situ seperti novel kegemarannya,alat tulis,barang perhiasan dan macam-macam lagi barang yang dia simpan di situ.

Tengah sibuk dia melihat barang aksesorinya, tiba-tiba dia terjumpa pin rambut kesukaan dia masa dia kecik, dan pin rambut itu sangat istimewa, kerana itu adalah hadiah pertama yang Efiq bagi pada dia masa birthday dia.

Tengah sibuk dia melihat barang aksesorinya, tiba-tiba dia terjumpa pin rambut kesukaan dia masa dia kecik, dan pin rambut itu sangat istimewa, kerana itu adalah hadiah pertama yang Efiq bagi pada dia masa birthday dia

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.


"Rindunya masa tu,time tu kitaorang rapat sangat,kalau aku boleh putarkan masa."kata Ell sambil melihat pin rambut itu.

Tok tok tok...

Puan Maria mengetuk pintu bilik Ell.

"Ell dah siap kemas?"tanya Puan Maria.

"Sikit lagi mama."jawab nya.

"Eh,ni bukan ke pin rambut yang Efiq bagi Ell."agak Puan Maria dan tekaannya betul.

"Haah."

"Dah letak pin tu dalam beg nanti tertinggal."Puan Maria ingat yang Ell nak bawak pin rambut tapi dia salah.

"Ell tak nak bawak pin rambut ni, but Ell nak buang."Kata Ell seperti orang dah tiada perasaan.

"Kenapa Ell nak buang pulak,Ell sayang sangat pin tu,dulu Ell pakai benda tu sampai mama suruh bukak pun Ell tak nak bukak."Puan Maria mengimbau kenangan lama.

"Tu dulu ma,sekarang Ell tak suka pin ni,dia buat Ell rasa sakit."Ell menggengam pin tu.

"Hrmm suka hati kamu lah nak."Puan Maria mengalah.

Tiba-tiba Ell berlari keluar dari biliknya dan lari keluar rumah untuk pergi ke rumah Efiq.

"Ell nak pergi mana malam-malam ni?"jerit Puan Maria asa Ell tiba-tiba lari.

"Ell nak pergi rumah Efiq."laungnya sambil berlari pecut ke luar.

Efiq House🏚

Tok tok tok

"Assalammualaikum."kata Ell dan mengetuk pintu.

"Walaikumsalam."Puan Faridah membuka pintu .

"Aunty Efiq ada."tanya Ell dengan sopan.

"Ada,kejap aunty pergi panggil dia"

"Ok"

Dalam beberapa minit kemuadian Efiq pun keluar.

"Hai."kenapa aku rasa janggal sangat dengan dia eh.

"Hai,ada apa kau cari aku."kata dia pantas.

"Nah."aku hulurkan pin rambut arnab tu kepada Efiq.

"Ni bukan ke pin rambut yang aku bagi kau masa birthday kau 11 tahun lepas."kata Efiq dengan pasti.

"Nampaknya kau masih ingat."Ell gembira yang Efiq masih ingat.

"Mana boleh aku lupa,time ni kau suka sangat pakai sampai tak nak cabut dari rambut kau."kata Efiq dan gelak.

"Ish..tak payah lah ingat,masa tu aku kecil lagikan."kaku memukul lengan Efq kerana malu.

"Kenapa kau bagi pin ni dekat aku?"

"Kau tahukan esok aku flight pergi New Zealand."

"Tahu,Zafran bagi tahu aku petang tadi."

"Jadi hari ni hari terakhir aku kat sini dan pin tu hadiah untuk kau."kata Ell dan menutup pin tu dengan kedua-dua tangan Efiq.

"Aku harap kau bahagia dengan Ayani,kau jangan risau aku dah lupakan semua jadi hiduplah dengan bahagia ok."mata Ell mula penuh dengan air mata.

Ell tak sanggup menangis depan Efiq jadi dia terus lari dan masuk ke rumah.

"Ell !" Walaupun Efiq menjerit memanggil dia,dia langsung tak menoleh kebelakang.

"Sampai kita berjumpa lagi Maryna Ellyana."desis hati Efiq.

TBC

*Hello my lovely readers
*this capter i do a bit short
*I hope you guys still enjoyed.

Vote🌟
Comment📱
Share📲

Tqsm.💜



{The Secret Crush}✔Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang