secret 10

977 85 0
                                    

*macam biasa sebelum baca vote dan hayati yer
*maaf kalau ada typo
*ok blh start baca enjoy guys💕💜

Ring!!!! Ring!!!

"Aduh,sakit nya." Adu aku kesakitan selepas jatuh dari katil kerana cuba mematikan jam loceng ku.

"Jam aku rasa kau ni memang bawak malang lah pada aku, haritu aku tengah sedap-sedap mimpi indah kau kejut aku ni time aku nak matikan kau aku jatuh katil."bebel aku pagi-pagi pada jam yang tak bernyawa itu.

Aku bangun dari lantai dan duduk di atas katil beberapa minit sebelum pergi mandi selepas mandi aku memakai uniform yang di gosok oleh mak kiah. Selepas siap memakai uniform sekolah dan ikut jadual buku untuk hari jumaat aku turun untuk sarapan.

"Mama"turun sahaja dari atas mama lah orang pertama aku tegur

"Morning sayang."kata Puan Maria.

"Morning mama. Mama tak pergi office ke hari ni selalu nye time ni Mama dah pergi office."soal aku pelik sambil menyuap nasi goreng yang dicedok Puan Maria

"Hari ni Mama cuti sebab ada orang tersayang nak balik rumah."jawab Puan Maria tapi jawapan nye itu berbentuk soalan(complicatet kan😂)

"Siapa orang tersayang tu mama"desak aku kepada Puan Maria untuk memberi jawapan

"Takkan tak boleh teka siapa"Puan Maria masih ingin aku meneka siapa orang itu.

"Ok Ell tau sape, Papa kan"jawab aku dengan pasti.

"Betul 10 markah untuk Ell."kata puan Maria sambil mendepekan kesepuluh jari-jari nye

"Pukul berapa papa sampai sini."

"Pukul 1 lebih kot mama pun tak sure sangat bila papa sampai."kata Puan Maria ingat-ingat lupa

"Kalau macam tu balik nanti Mama lah amik Ell kat sekolah kan." Tanya aku.

"Yer petang nanti Mama amik Ell."gembira aku, bukan selalu Mama amik aku dari sekolah.

"Oklah Mama Ell nak pergi sekolah dah ni."aku bangun dari meja makan dan memakai stokin.

"Ell nak mama hantar ke."tanya Puan Maria.

"Takpelah Ell jalan kaki jer nak excersice lagi pun sekolah tu tak jauh pun."sebelum pergi ke sekolah aku salam dan mencium pipi Puan Maria itu wajib kalau tak buat rasa tak lengkap hari aku.

"Elok-elok jalan."pesan nya.

"Baik bye mama."

Aku berjalan ke sekolah sambil menghirup udara pagi sungguh menenangkan. Tengah aku berjalan-jalan menghirup udara pagi tiba-tiba aku rasa seperti di ekori. Aku berjalan sepantas yang boleh untuk sampai ke sekolah cepat. aku boleh merasakan semakin pantas aku berjalan semakin pantas die ekori aku.Tiba-tiba die menyentuh bahu aku.

Aku pun menjerit "ARHHARHH."jerit aku sekuat hati.

"Ell ni aku lah."beratuhi si die sambil menutup mulut aku supaya aku berhenti menjerit.

"Haziq."die melepaskan tangan nye dari menutup mulut aku selepas aku mula bertenang.

"Yer ni aku Haziq Imran,asal kau jerit macam nampak hantu."soal nya

"Sebab kau lah aku ingat sapelah tadi terkejut aku."kata aku dalam nada yang agak malu.

"Sorry buat kau terkejut jomlah gerak nanti lambat pulak sampai sekolah."pelawanye

"Ok."aku hanya mengOK kan sahaja.

Skip

😊class😊

{The Secret Crush}✔Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang