secret 17

767 61 0
                                    

Kantin

"Kamilia kau busy tak sekarang?" Tanya Haziq pada kamilia di kantin and time tu semua kawan-kawan Kamilia ada dekat situ kecuali Ellyana.

"Ouh Haziq,kenapa?aku kena bertugas kejap lagi."jawab Kamilia terus.

"Aku nak cakap dengan kau kejap,personaly."kata Haziw malu-malu.

"Kau nak buat apa ha dengan kawan aku ni,kau jangan macam-macam eh Haziq." Warning stella.

"Relaklah stella, aku nak cakap dengan Kamilia kejap jer."Takut jugak Haziq dengan si Stella tu.

"Pergilah cepat."Ayani menghalau mereka berdua.

Haziq and Kamilia PoV....

"Cepatlah apa kau nak cakap." Tanya Kamilia tegas.

Dan Haziq menenung muka Kamilia dengan lama tanpa berkata apa-apa. Haish tengah angau betullah si Haziq ni.

"Woi Haziq cepatlah, aku kena bertugaslah kejap lagi."

"Ha ouh sorry, aku nak bagi kau benda ni."Haziq memberikan paper bag yang berkala pastel kepada Kamilia.

"Apa ni? Wah banyaknya bunya lanvender."Kamilia sangat terkejut dengan jumlah bunga yang ada dalam paper bag tu.

"Patutlah dalam kelas,aku asyik bau bunga lanvender."

"Kau suka tak?"

"Of course lah suka but kenapa kau bagi bunya ni?" Tanya Kamilia.

"Sebab aku suka dekat kau."kata Haziq dan berlari pergi meninggalkan Kamilia dengan penuh tanda tanya.

Amir and Ell PoV

"Ha tolong tengokkan Efiq,jap asal akan kena tolong kau tengokkan dia, Efiq dah besar kot bukannya baby lagi."Amir membebel-bebel di pandang itu sebab permintaan aku itu.

"Kau ni bagilah aku explain,aku suruh kau tolong tengok ka dia sebab......"aku meneritakan sebab nya, aku pun tak tahu kenapa aku mintak dia buat macam tu.

"Lah apa benda ni tu,aku still tak faham and pelik sebab benda tu jer dia nak sentap."bebel Amir lagi.

"Ish buat jerlah apa aku suruh jangan banyak soal,dah pergi sambung practice kau tu."kata aku dan berlalu pergi,panas kot kat padang tu.

Balik sekolah

"Hai papa"aku masuk ke kereta yang Papa pandu.

"Hai princess,how your school today?"tanya Encik Hafiz.

"Hrmm...not good."balas aku dengan keluhan yang kuat.

"Why ada orang buat princess ker,bagi tau papa cepat."

"No one but Ell just rasa today not a good day, just that all."terang aku.

"Eh,tu bukan Efiq ke princess, kenapa tak ajak Efiq balik sekali princess."tanya Encik Hafiz sebaik sahaja nampak Efiq di depan pagar sekolah.

Encik Hafiz membuka tingkap dan menjerit nama Efiq.

"Efiq!"

Efiq yang perasan jeritan Encik Hafiz itu terus pergi ke kereta aku.

Encik Hafiz dan Efiq bercakap dia depan pintu pemandu Encik Hafiz membuka tingkap untuk bercakap dengan Efiq(yelah kalau tak buka macam mana nak berborak)

"Kamu balik dengan siapa hari?"

"Tak tahu lah saya dah call kawan saya suruh amik tapi tak tahu lah datang ke tak."terang Efiq acuh tak acuh.

{The Secret Crush}✔Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang