secret 14

800 60 6
                                    

Efiq & Ell PoV

"Asal kau tinggal kitaorang semalam" Efiq masih marah pasal hal semalam.

"Suka hati aku lah driver aku"balas aku tanpa tengok muka dia seram kot muka dia time dia marah.

"Kenapa kau tak suka sangat dengan Qistina eh dia tu baik tau."

"Eleh taulah future wife tak payah lah bela dia depan aku."akhirnya aku luahkan apa yang terbuku dalam hati aku.

"Apa future wife apa maksud kau ni."tanya Efiq

"Kau takpah nak buat-buat tak tau sangatlah."kata aku

"Weh series aku tak faham apa yang kau tengah bagitau sekarang."Efiq membuat muka tidak bersalah.

"Bukti tu ada dalam Phone kau."aku terus merampas telefon dia yang ada pada tangannye.

"Ni apa benda ni,still tak nak mengaku."aku membuka whatsapp dan menunjuk chat dia bersama Qistina

"Hahahahaha"tiba-tiba Efiq gelak seperti aku tengah buat lawak sekarang ni.

"Asal kau gelak benda ni bukan kelakar pun."kata aku bengang

"We ini memang kelakar dho,kau ingat Qistina tu Future Wife aku."kata Efiq bersama saki-baki gelak tawanya

"Habis tu kalau dia bukan Future Wife dia tu siapa."soal aku kepada Efiq seperti penjenayah.

"Nur Qistina Amanda tu cousin aku and apa yang kau baca dalam whatsapl tu semua main-main jer,yang kau anggap benda tu serius sangat kenapa."terang Efiq panjang lebar.

"Takde lah aku---aku---"tergagap-gagap aku  nak kata balik sebab aku malu gila tuduh dia macam tu.

"Kau tak suka dia sebab kau ingat dia Future Wife aku halah halah kau ni, tapikan kenapa kau macam risau jer kalau si Qistina tu jadi wife aku kau suka aku eh." sudah ayat tu keluar apa aku nak jawap ni.

"Ma--mana ada aku suka kau tiba-tiba kau tuduh aku suka kau pulak kenapa" Aku cuba nafi kan walaupun tergagap-gagap.

"Eleh tanak ngaku pulak dia."usik Efiq

Efiq & Ell PoV the end

"Tu dia watak utama kita  dah sampai."dari jauh suara sumbang Amir bersuara.

"Apa watak utama suka eh kau usik aku."balas aEfiq sambil menunjal kepala amir

"Aduh sakitlah, betul lah korang dua kan  suka buat drama swasta."makin menjadi-jadi pulak perlian amir ni.

"Kan aku hampir pasang lagu Loving-loving yang aku buat semalam." celah Afiq

"Hahahahaha"tercetus gelak semua orsng

"Eleh haritu aku nak dengar tak bagi,takpelah pasang jer lagu tu untuk adam dengan narrisa tu."usik Ell pula.

"Hahahahaha"sekali lagi kami gelak terbahak-bahak.

"Jap jap asal korang semua tak masuk kelas lagi eh dah pulak 7:45 pagi dah ni asal tak masuk kelas lagi."tanya Efiq pelik,yelah kitaorang selalu nya masuk kelas pukul 7:30 pagi.

"Sebab drama swasta  kau oranglah."senang betul jawapan si lanisa ni kan.

"Lagipun kawan kita ni kan pengawas paling hebat kat sekolah so  takpelah masuk lambat pun."kata Danny dengan muka selamba.

"Sampai hati korang mempergunakan aku."kata Efiq dengan sadisnya

"Kawan-kawan ku sekalian korang buat mesyuarat apa lagi ni ha."Entah dari mana Kamilia muncul dan bersuara dengan nada tegas.

{The Secret Crush}✔Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang