secret 18

733 59 2
                                    

"Kau nak dating kan weekend ni?"soal Kamilia dan semua mata tertumpu kepada Efiq.

"Ma.....ma....mana ada,kau main tuduh jer aku nak dating."Efiq menjawab soal tu dengan suara tersangkut-sangkut.

"Eleh, mengaku jerlah bro kau nak dating,kebelakangan ni kau suka berahsia dengan kitaorangkan."kata Danny.

Aku hanya melihat Efiq dan fikiran aku melayang entah kemana.

"Korang ni kan,aku kata tak maksudnya tak lah korang nak apa lagi, dah lah aku bla dulu."Efiq meninggalkan kami semua di kantin.

"Dia tu dah kenapa?,nak baran tak tentu pasal."kata Zafran dan membuat muka menyampah.

"Kan,kita tanya jer."kata Narrisa setuju.

"Dah lah aku pun nak cau dulu nak jumpa ehem..ehem....dan bertugas."kata Kamilia dan dia pun meninggalkan kami dengan perasaan yang pelik.

"Kamilia yang garang tu boleh lembut dengan perasaan cinta jer guys,geli aku tengok."Adam membuat kan kami semua geli hati di situ.

"Untung dia ada Haziq tu kita bila lagi geng."Stella memandang rakan-rakannya.

Mereka hanya membisu.

Petang....

"Kau ni kenapa,petang-petang ajak aku pergi mall aku baru nak main plato kat rumah."renggek Kamilia.

"Eleh,kau tu nak main plato ke nak berdating dengan Haziq tu."kata aku dan membuat muka menyampah.

"Dua dua."senang betul dia jawab soalan aku.

"Cepatlah cakap, kenapa ajak kau lepak ni."desak Kamilia.

"Sebab aku taknak tengok muka Efiq puas hati."jawab aku sekali nafas.

"Lah bukan ke dulu kau suka sangat dengan dia now, kenapa pulak taknak tengok dia?"soal Kamilia.

"Aku dengan diakan rumah sebelah-sebelah jer so kalau dia keluar rumah aku nampaklah."

"Ok lepastu."

"Lepastu, aku selalu nampak seorang perempuan selalu datang rumah Fiq and diorang keluar jalan-jalan naik kereta Fiq."cerita aku ringkas.

"Kan betul tekaan aku,dia tu dah dilamun cinta dengan seseorang."kata Kamilia yakin.

"Aku ada plan,macam mana nak tahu siapa perempuan tu."

"Macam mana?" Mata Kamilia hanya fokus ada aku.

"Weekend ni kita nak pergi perpustakaan kan,and Fiq tak ikut kan."

"Ok and then?"Kamilia masih diselembungi dengan tanda tanya dengan plan aku.

"Kau kata masa dekat kantin pagi tadi, dia taknak ikut sebab nak pergi date kan,so aku rasa weekend ni aku kena intip Efiq tu."terang aku.

"Tak apa ke kau,tak pergi,SPM kita lagi beberapa minggu we."tanya Kamilia risau.

"Aku boleh study dekat rumah,sambil intip Efiq dengan perempuan tu."cadang aku.

"Yelah yelah,tapi kau jangan nak buat kerja gila yer Mayrina Ellyana."pesan Kamilia sambil memeluk aku.

"Baik bos."jawab aku.

Weekend.....

Girls Queen👗💙

Lanisa
-weh Ell,milia kata kau tak join study kat libary hari ni.

You
Haah,aku ada hal.-

Stella
-kau ada hal pun study jangan lupa tau.

Pesan stella

You
Baiklah-

Ayani
-weh,aku pun tak join tau.

Tanpa sebarang alasan Ayani menghantar mesej ke group yang dia tak pergi ke study group itu.

Kamilia
-asal tak join,hari tu kata on jer.

Narrisa
-yani tiba-tiba je kata tak join.

Ayani langsung tak balas apa-apa dan group itu akhirnya senyap.

Seperti yang aku plan dekat mall haritu,aku nak intip Efiq sambil study.2 in 1 guys kerja aku buat.

"Ell nak makan kek red velvet tak."jerit mak kiah dari bawah.

Aku turun ke bawah sikit untuk memberi jawapan,takut mak kiah tak dengar.

"Nak tapi kek tu jangan besar sangat potong tau."kata aku dan kembali semula ke bilik.

Mata aku memerhati pintu rumah Efiq melalui tingkap bilik aku,memerhati dan terus memerhati.

"Aduh bosan lah pulak asyik tenung jer rumah dia tu."bebel aku seorang diri di dalam bilik.

Tok tok tok

Mak kiah mengetuk pintu bilik aku dengan membawa sepotong kek red velvet.

"Nah kek red velvet khas untuk cik Ell."kata mak kiah sambil meletakkan kek tersebut diatas meja belajar aku.

"Terima kasih mak kiah,kejap lagi Ell makan."kata aku ringkas

"Mak kiah turun dulu,kalau ada apa-apa panggil mak kiah tau."pesan mak kiah dan turun ke bawah. Aku masih memerhati rumah Efiq sambil mengulang kaji.

Akhirnya ada seorang perempuan yang berpakaian cantik datang ke rumahnya,tapi aku masih tidak dapat mengecam siapa perempuan tersebut.

Perempuan itu menyetuk pintu rumah Efiq dan dia pun membuka pintu.Efiq juga berpakain smart. Betul tekaan Kamilia,Efiq nak pergi dating dengan someone.

Mereka pergi dengan menaiki kereta yan dipandu oleh Efiq dan akhir masa perempuan tu masuk ke dalam kereta Efiq dia menoleh kan seikit kepala ke arah rumah aku. Aku rasa seperti di khianati.

"Sampai hti kau buat aku macam ni kan......

TBC

*Hai readers
*athour cuma nak mintak maaf sangat dengan you guys sebab dah lama author tak publish this story
*i'm so so sorry

🌟Vote
📱comment
📲Share

Tq.




{The Secret Crush}✔Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang