secret 32

767 64 2
                                    

Dekat atas tu ada lagu can't you see me from tomorrow by together (txt)👆

💜💜💜💜💜💜💜💜💜

Akhirnya Ell dan Danny selamat sampai di Malaysia.

Mereka balik ke rumah masing-masing menaiki teksi sebab nak buat suprise . Family diorang tahu yang diorang berdua balik minggu tu tetapi tak tahu hari apa.

"Pak cik tolong hantar kawan saya ni dulu yer."kata Danny kepada pemandu teksi itu.

"Baik Encik."pemandu teksi tu hanya menurut sahaja.

"Kau ni balik je lah dulu,lagi pun jalan rumah kau pak cik tu jalan, dulu baru jalan rumah aku."kata Ell sebab rasa bersalah,susahkan Danny.

"Kau tu perempuan, jadi apa-apa nanti,aku yang kena tahu tak."terang Danny tegas.

"Yelah."Ell pun menyalah dan diam,tanpa di sedari Ell telah tidur di dalam teksi itu dengan nyenyak.

Dalam 40 minit di dalam teksi akhir sampai jugak ke rumah tersayang.

"We Ell, bangun dah sampai rumah kau dah ni."kejut Danny.

Ell bangun dan meregangkan semua otot-ototnya.

"Thank you hantar aku sampai rumah."ucap Ell.

"It sokay sister."kata Danny dan dia pun berlalu pergi.

Ell menatap rumah kesayangannya itu dengan lama.

"Dah bertahun Ell akhirnya balik jugak kau."kata Ell pada diri sendiri.

Tok

Tok

Tok

"Assalamnualaikum."laung Ell

"Waalaikumsalam, Eh Cik Ell."Jawab Mak Kiah dengan muka yang gembira bila nampak Ell di depan pintu.

"Hai Mak Kiah,erm.. Ell rindu sangat kat Mak kiah." Dia memeluk Mak Kiah dengan erat dan kuat. Macam Mak Kiah tu nak lari je nanti.

"Kalau rindu kenapa lama tak balik sini?"Mak Kiah menanyakan soalan yang Ell sendiri tak tahu jawapan nya.

Ell hanya mampu senyum dan menyubah topik."Mama dengan papa mana Mak Kiah."

"Ada dekat tingat atas tu."Mak kiah menunjukkan ke arah tingat atas menggunakan jari telunjuknya.

"Oklah Ell naik atas dulu yer nak buat suprise."pinta Ell.

"Hrmm pergilah."

Ell PoV

Aduh kenapa nervous pulak aku ni,nak buat suprise je pun.

Ok Ell relax.1...2....3...

BOO!!!

"AHHH!!!"Mama dengan papa aku dua-dua menjerit dan berpeluk antara satu sama lain. Macam nampak hantu.

"Papa,mama takutlah nak buka mata."kata mama aku di dalan dakapan papa. Nampaknya sepanjang aku tak ada dekat rumah diorang bermanja-manja.

"Papa mama ni Ell."kata aku dan perlahan-lahan mereka membuka mata.

"Ell. Siapa Ell mama?"Alah papa ni pura-pura tak ingat pulak.

"Anak papa dengan mama lah,Mayrina Ellyana."terang aku jelas dan nyata.

"Ouh anak kita yang lari pergi New Zealand tu ye mama."perli Papa aku.

"Ish papa ni."aku memukul lembut tangan papa aku dan memeluk mereka berdua.

{The Secret Crush}✔Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang