secret 36

791 65 5
                                    

Malaysia

Seperti yang Herry kata mereka perlu balik ke Malaysia, kerana Ell dan Herry telah di pindahkan ke hospital di Malaysia.

"Home sweet home."kata Herry sebaik keluar dari airport. Herry gembira dapat menunaikan janji pada kawan-kawan Ell untuk pujuk Ell pulang.

Ell sibuk melayan phone nya sejak dia mendarat di Malaysia. Muka nya muram, tiada seukir senyuman pun yang diukir pada wajahnya.

"Sayang,simpan lah phone tu tengoklah pemandangan kat sini you mesti rindukan." Kata Herry dan merapatkan diri nya dengan Ell.

"Alah bukannye ada beza pun, sama jer."Ell menghadiahkan jelingan pada Herry.Dan Herry tak salahkan Ell kerana berkelakuan begitu.

"Herry Ell !" Stella memanggil mereka berdua. Kamilia dan Haziq pun ada sekali.

Sebaik Herry dan Ell nampak Stella,Haziq dan Kamilia mereka terus pergi ke arah mereka.

Haziq dan Herry sapa antara satu sama lain,manakala Ell dan kawannya melepaskan rindu mereka yang sudah lama di pendam.

"Welcome back, Ell."kata Kamilia dan Ell nampak dua orang anak Kamilia. Ikmal sedang di dukung oleh Haziq dan ilya pula di dukung oleh Kamilia.

"Ni anak kau ke?"tanya Ell kerana tak percaya,anak Kamilia dan Haziq tersangatlah comel.

"Yelah anak aku lah,takkan lah anak Stella pulak." Balas Kamilia.

Ell mendukung ilya dan ilya langsung tidak menagis dalam dukungan Ell. Maknanya ilya selesa bersama Ell.

"Eh dah lah jom balik takkan nak stay airport ni sampai malam."ajak Haziq.

"Ha jom jom."mereka pun bergerak ke kereta dan menuju ke rumah Ell.

Ell House🏠

Tok tok tok

"Assalammualaikum.'laung Ell di depan pintu.

"Waalaikumsalamsalam."Mak kiah membuka pintu dan rasa tidak percaya yang ada di hadapannya.

"Cik Ell."Mak kiah memeluk Ell erat dan Ell pun membalas nya.

"Ermm.... Ell rindu Mak kiah."kata Ell.

"Cik Ell,siapa pulak ni?" Tanya Mak Kiah sambil melihat Herry dari atas sampai bawah.

"Ni boyfriend Ell,nama dia Herry Austin." Jawab Ell malu-malu. Herry senyum pada Mak Kiah.

"Wuuu...hensem nya boyfriend cik."puji Mak Kiah.

Mereka semua pun gelak spontan.

"Diorang dah sampai ke Mak Kiah?" Suara Danny kedengaran di dalam rumah Ell.

"Danny, kau buat apa pulak dalam rumah aku ni?"Ell pelik tiba-tiba kawannya itu muncul di dalam rumah nya.

"Aku tolong Mak Kiah masaklah."jawab Danny

"Eh jomlah lah masuk,kebetulan hari ni Mak Kiah masak ayam masak merah favourite cik Ell." Kata Mak Kiah dan Ell pun laju masuk ke rumah.

"Kalau Danny tolong sekali masak mesti hancur ayam masak merah tu." Perli Stella dan mereka semua pun terhibur dengan kata-kata stella itu.

"Mak kiah,mama dengan papa mana yer?"tanya Ell kerana lihat tiada kelibat mereka di rumah.

"Mama dia ada kerja dekat office papa Ell pulak dia pergi Hong Kong dua hari lepas, minggu depan baru balik."Terang Mak Kiah panjang lebar. Ell menggelengkan kepala nya apabila tahu perangai orang tua nya masih tak berubah sejak dia kecil. Asyik busy memanjang.

{The Secret Crush}✔Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang