25. Bölüm "Ragnarog"

62 9 3
                                    

Karvel'in anlattıklarına bir türlü anlam veremedikleri için herkes sessizdi. Aslında kimse henüz anlatılanları takip edemiyordu. Akıllarının almadığı onca şey vardı ne de olsa. Nasıl olurda hepsini mantıklı bir planın kolları olarak algılayabilirlerdi?

'Dün tüm o şeyleri dinlerken...' söze başlayan Karvel oldukça düşünceliydi. Elindeki bir kadeh şarapla, gözleri yağan kara odaklanmıştı. Gecenin ışığı olan o beyazın yerdeki katlarını yükseltişini izliyordu bir yandan.

- Kurt adamlar... Güç... Katarina'nın bile bir anda bu huzuru bozması anlamsız gelmişti.

- O zaman, o da dahil bir sürü kişi var bu bahsettiğin amaca çabalayan. Çünkü her ne kadar güçlü bir kadın olsa da tek başına bu iş için hareket edecek biri gibi gelmiyor bana.

Sergey en ciddi ifadesiyle konuştuğunda, Karvel onu gözleriyle takip ediyordu. Bir saati aşkın evin içinde dolanıyor, kafasında dönüp duran sorular onun oturmasına izin vermiyordu. Endişe ya da korku değil; kendini hazırlama isteğiyle dolu olarak temkinliydi bir anlamda. En azından umduğu; öğrendiklerinden elde etmek istediği şey bu temkin gücünü kazandıracaktı ona.

- Evet aslında öyle. Üstelik aradıkları vampiri de bulmak için bizimle uğraşıyor oldukları da açık. Aslında bu efsanenin en iyi anlatıldığı yer Edda çocuklar, buradan okumanızda fayda var.

Pardösüsünün altında kalan büyük çantanın içinden Edda'yı çıkartırken konuşuyordu Karvel. Kitabı ortadaki sehpaya koydu ve herkesin başına toplanmasını bekledi. Önce Karvel, gerekli olan kısmı açıp yere oturdu. Onlar için Edda'yla karşılıklı gelmek bile yeterince garipti. Şimdi ise muhtemelen gerçekleşmeye başlayan bir efsanenin cümlelerini okuyacaklardı. Hepsi toplanmıştı ve pür dikkat gözlerini gezdiriyorlardı. Mikail yüksek sesle başladı okumaya.

Her yüksek sesle okuduğu kelime ardından hafifçe ışıldıyordu. Sanki büyü cümleleri gibi, seslendirildiklerinde canlanıyor, hayat buluyorlardı. Edda kadim bir kitaptı ve bu yüzyıl içerisinde korumasına verilen İskandinav vampirlerinden önce de onlarca klanın eğiticisinde bulunmuştu. Edda, vampirlerin tarihte var olduklarından bu yana yanlarında olan yol göstericileriydi.

"Binlerce yılı aşkındı geçen zaman. Geçen ve giden onca zaman bıraktığı hikâyeleri bir araya getirdi Edda ile. Uyarmak için yaratılanları ve kan koruyucularını. Her şey yaratıcıyla başladı. Kana ihtiyaç duyanları yaratan, onları tasarlayan güçle başladı."

"Her şey onun gücüne ve onun kendisine hayran olan bir diğer yaratıcıyla devam etti. Aralarında zaman zaman can acıtıcı, bazen umursamaz, bazen güzel denebilecek ama çoğu zaman kan akıtıcı bir husumet vardı. Bu iki güç birbirlerinden nefret ederdi. Dahası düzenin olduğu bir yaşam evrenini kaosa götürmekti kırmızı gücün amacı. Cehennemi bile esir almıştı bu hırsla. Lanetlenmişti tüm arzuları yüzünden. İstediği tek şey ise, yaratılan bu zavallıların kaos içinde birbirlerini yok etmesiydi."

"Bomboş bir evreni, sınırsız bir güç ile yönetmek istiyordu bu yaratıcı. Yaşayanlar onun gibisini görmemişti. Kurttan askerleri, köpeklerden koruyucuları ve alevlerden zırhı vardı. Cehennemin ve bütün acıların efendisi olarak bilinirdi. Efsaneler onu yazmaya başladığında içinde büyüyen güç hırsı, kaosu büyütmeyi de başarmıştı."

"Ama binlerce yıl süren bu savaş sonuca o kadar uzaktı ki, sonunda iki taraf da aynı anda solması gerektiğini anlamıştı. Aynı anda dünyayı terk etmeliydiler. Başka topraklar istiyordu onları.

"Birbirlerini yok etmeye karar verdiklerinde baş yaratıcı planını yapmıştı. Ne olursa olsun, bir gün gereken olacak ve dünyanın sonu yaklaştığında oğlu her şeyin ve tüm bu yaratılanların koruyucusu olacaktı. Ancak karşı güç bu planı bozması için kendi oğullarından birini görevlendirdi. Yani alevleri miras bıraktığı güce emanet etti kaosu." 'Zaman geldiğinde bütün gücünü alman gerekecek. Yapman gerekenlerden kaçma, herkesi topla, kardeşlerinden yardım al, kan içenleri dağıt ve gücünü kullanabileceklerini yanına çek. Yeter ki zaman geldiğinde seni durdurabilecek oğlu yok edebilir.'

Kuzeyin Kehâneti 1(BİTTİ) #Wattsy2019Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin