31

3.1K 220 9
                                    

*** Züleyha ***

Şüphesiz asker eşi olmak; en zor mesleklerden birini seçmiş kişilerin emektar yol arkadaşlığını yapmaktır. Gerekirse kendi hayatını bir kenara bırakıp, sevdiğin insan için birçok fedakarlıkta bulunmaktır. Öyle bir yol arkadaşlığı ki, zorluklarla dolu ama içinde bir sürü mutluluk da barındıran bir yol... Eşinize ne olursa olsun destek olacağınız, birçok şeyden fedakarlıkta bulunacağınız tam anlamıyla adanmışlık gerektiren bir yoldur bu. Artık sevdiğinizi de temsil ediyorsunuzdur.

Eğer asker eşiyseniz ve eşiniz geçici bir görev için bile olsa sizden kilometrelerce uzakta olsa da sesini bile duyabilmek size yeter, iyi olduğunu bilince içiniz ferahlar. Kısacık sürelerle yaptığınız konuşmalarsa en büyük dayanağınızdır.

Asker eşi olmak her an içinde büyük bir korkuyla yaşamaktır. Sizin yaşadığınız korkuların, endişelerin kimsenin hatta düşman bildiğiniz insanların bile başına gelmemesi en büyük duanızdır.

Her an göreve gidebilir ve bu günler sürebilir. Ne zaman gidecek ve ya ne zaman gelecek bilmeden beklersiniz. Özetle planlı yaşamayı unutursunuz ancak beraber geçirdiğiniz anlar daha bir kıymetlidir. Dakiklik, düzenli olmak, hızlıca hazırlanma, erkenden uyanma... Kısacası artık ailedeki herkes asker gibi yaşamaya başlar. Çocuğunuz varsa sık sık okul değiştirir ya da evladınızı daha önce adını bile duymadığınız bir yerde dünyaya getirirsiniz, siz de çalışıyorsanız eşinizin tayin yerine göre görev yerinizi ayarlamaya çalışırsınız. Ama bunlardan asla şikayet etmezsiniz, çünkü sizin için önemli olan sevdiğinizin yanında olmaktır. Doğal olarak çok sık çevre değiştirir ve çok fazla insan tanırsınız. Sizinle aynı duyguları yaşayan insanlarla yeri geldiğinde can yoldaşlığı yapar, birbirinizin halinden en iyi siz anlarsınız. Çünkü bilirsiniz ki vatani görev her şeyden daha önemlidir.

Canı pahasına kendini vatanını korumaya adamış eşinize baktıkça hem gururlanır hem de kendinizi çok daha güvende hissedersiniz. Sevdiğiniz insanın görevinin yeterince zorlu olduğunu bildiğiniz için hiçbir sıkıntıyı, sorunu ona yansıtmamaya çalışırsınız.Ne de olsa sevdiğinizin en büyük dayanağı, moral kaynağı sizsinizdir. Bunu bildiğiniz için de tüm enerjinizle onun psikolojisini iyi tutmak için destek olursunuz.Çektiğiniz tüm sıkıntı ve zorluklar ise yan yana olduğunuz an uçar gider.Ne yaşarsanız yaşayın bunların sevdiğinizle geçireceğiniz her bir ana değer olduğunu düşünürsünüz.

Özetle bir askerin yol arkadaşı olmak; hasrettir, özlemdir ve duadır. En büyük yükü de siz taşırsınız ama kimseye belli etmezsiniz.

Yusuf gideli iki haftayı geçmişken günler sanki bana yıllar gibi gelmeye başladı. Her ne kadar Feyzan anneler beni yalnız bırakmamak için ellerinden geleni yapmaya çalışsalar da bu mümkün olmuyor. Gece olup da herkes odasına çekildiğinde yalnızlık duygusu beraberine taktığı korku, evham ve hasret eşliğinde beynime akın ediyor. Sabahlara kadar döktüğüm gözyaşlarını sabaha gülücüklerle saklamaya çalışıyorum. Ne kadar başarılı olduğum bilinmez...

Hamileliğim yedinci ayını ortaladığımdan dolayı annemler ve pek tabi Yusuf işten ayrılmam için çok ısrar ediyorlar. Bense bu isteklerine şiddetle karşı çıkıyorum. Nasıl çıkmayayım ki, bir de evde dursam aklımı oynatacağım herhalde. Bu günlerde en büyük dayanağımsa şüphesiz Hümeyra. Sağ olsun her gün bir başka fikirle gelerek beni oylamanın yolunu buluyor.

Züleyha haydi çocukları parka götürelim,

Bugün kızlarla alışverişe çıkalım,

Haydi eski bir arkadaşımı ziyarete beraber gidelim,

Akşam üstü yürüyüş mü yapsak?,

İkimizinde dikiş kursuna yazdırdım beşten sonra gideceğiz,

Bir YUSUF Masalı ( Tamamlandı)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin