44

264 11 0
                                    

"Aj ja vás, dlho sme sa nevideli," pousmiala som sa a posadila som sa vedľa Liamovej mamy. 

"Áno, mali sme toho veľa. A Liam tiež... ako sa vlastne vy dvaja máte?" Jeho mama hneď prešla do útoku. Liam o mne stále zaryto mlčal a ona nevedela, čo vlastne sme. Kamaráti? Milenci? Tvoríme pár? Videla som zvedavosť v jej očiach a pousmiala som sa. 

"Super," povedala som neurčito a nervózne som sa zasmiala, keď moje oči zahliadli Liama, ktorý práve vošiel do jedálne... Neuniklo mi, že niekoľko minút po ňom vošla Danielle, no držali si dostatočný odstup, aby vyzerali, ako dvaja náhodný ľudia. 

Liam si nabral niečo na tanier a potom sa pomaly vydal k nášmu stolu. Keď ma uvidel, na okamih zastal, prevrátil oči, no potom dosadol na miesto vedľa mňa. 

Podľa toho, ako ignoroval svojich rodičov som súdila, že sa s nimi už stihol stretnúť skôr. 

Podráždene som pozrela na Danielle, ktorá dosadla k stolu neďaleko nášho a Liam, ktorý očividne spozoroval môj pohľad mi pod stolom stisol stehno a mierne, nepozorovateľne pokrútil hlavou. 

"To je Danielle?" spýtala sa prekvapená Karen a Liam zafučal. Musela som potlačiť úsmev. Niekedy som mala pocit, že jeho mama mi číta myšlienky. 

"Hej, má tu nejakú akciu kde tancuje. Blbá náhoda stretnúť v hoteli bývalku," povedal Liam nenútene a ja som si radšej zapchala ústa, aby mi neušla nejaká húpa poznámka. 

"Aha," zamumlala jeho mama a zase sa venovala svojmu jedlu. 

"Máš nejaké plány na v dnes?" spýtala som sa Liama a on mykol plecami. 

"Idem s našimi na obed a večer je koncert, prečo?" Liam na mňa obozretne pozrel a jeho pohľad jasne dával najavo, že si mám dávať pozor na to, čo robím. 

"Len tak..." 

"A ty ideš samozrejme s nami Lacey," povedala Karen a chytila ma za ruku. Prívetivo sa na mňa usmiala a ja som jej úsmev opätovala. 

"Lacey sa určite nebude chcieť a..." 

"Och, čuš Liam, určite sa jej chce, však sa ti chce," vložil sa do toho Liamov otec a ja som s diabolským úškrnom venovaným Liamovi prikývla a neušlo mi, ako sa na druhej strane stola Zayn, Niall a Louis všemožne snažia maskovať smiech. 

"Samozrejme!" prikývla som. Karen ma zase jemne pohladila po ruke a prstami zastala na jemnom prstienku na mojej ruke. 

"Tej je krásny. Vyzerá tak jemne.. nenútene," povedala a ja som sa pousmiala. Vedela som, že to čo teraz poviem je hlúposť, ale v tej chvíli som sa proste nevedela zastaviť. 

"Och, áno... je dokonalý. Rovnako dokonalý, ako bola tá žiadosť o ruku," povedala som a videla, ako Liam vedľa mňa stuhol, zatiaľ čo Karen prekvapene zažmurkala. 

"Ty si.. zasnúbená?" spýtala sa šokovane a sklamane. Zrejme som práve na okamih zbortila všetky jej sny o tom, ako si Liama raz vezmem. 

"Liam vám to ešte nepovedal? Požiadal ma dnes v noci. Bolo to veľmi romantické," pokračovala som prehnane sladko a videla, ako kučeravá hriva o pár stolov ďalej nadskočila, keď sa Danielle prudko narovnala. Zayn, Louis a Niall mali plné ústa svojich raňajok a v očiach slzy, ktorá jasne hovorilo o tom, že od smiechu sa už dusia. Liamovi rodičia na mňa neveriaco hľadeli, no v ich očiach som videla nieči ako radosť a úprimné, no príjemné prekvapenie. 

Jediné, čo naznačovalo, že to čo som spravila je totálna sprostosť bol Liam, ktorý sa kŕčovito usmieval a jeho ruka pod stolom práve drtila moje koleno ako keby som sa v lese chytila do pasce na zvieratá. Pokúsila som sa to ignorovať a naďalej som držala svoje pery obrovskom úsmeve v štýle: šťastne a čerstvo zasnúbené dievča. 

"Ale to je úžasné!" zapišťala zrazu Karen, vyskočila na nohy a ponáhľala sa objať mňa aj svojho syna.

"To teda je..." dodal so zamrznutým úsmevom Liam, keď opätoval svojej mame objatie. Ajájajááj. Vzalo ho to. 

"Kedy bude svadba? A čo šaty? A pozvánky? Panebože Geoff, veď ty nemáš oblek!" zhíkla Karen na svojho manžela. Tak takúto reakciu som naozaj nechcela vyvolať. Nezastavila som Karen, keď volala svojej sestre, ktorá je krajčírka. Bola vo vážne hlbokej svadobnej horúčke. 

Nervózne som si zahryzla do pery, zbadala som, že Danielle sa vyparila. 

Tak a teraz som mala chuť zvolať: Fájn, bolo to iba divadielko, mrcha už nie je viac na obzore. Žiadne zasnúbenie sa nekoná.

"Liam, mohol si nám aspoň niečo naznačiť, vždy si taký tajnostkár..." pokarhala ho jeho mama. Otočil hlavou a dôležito na mňa pozrel. 

"To Lacey to chcela udržať v tajnosti, ale ako vidím, zmenila názor.." precedil cez zuby. Aký bol len naštvaný. To si odnesiem....

"Deti nebláznite, svadba je niečo, čo by ste mali zdieľať s vašou rodinou, ne-o-po-váž-te sa vziať narýchlo niekde v Las Vegas!" prísne nás upozornila moja..svokra?

Oh bože, toto som vážne prehnala. 

"Už sa neviem dočkať, kedy budem babička!" zasmiala sa. Zbledla som.

B-b-b-babička??? 

"Oh, o to sa neboj mami.." s úsmevom si ku mne prisunul stoličku. 

"Chceme mať veľa detí..." priložil svoju veľkú dlaň na moje brucho. A už zase hraje svoju hru...

"Päť, alebo šesť. Každý rok jedno..." pošepol mi pri uchu, v tvári som ozelenela, keď som si predstavila veľké brucho, pôrod, tú bolesť... Striasla som sa pri spomienke na video, ktoré nám pustila učiteľka na biológii. Tá žena kričala, akoby ju niekto týral. O môj bože. 

Ja žiaden pôrod nechcem. Nie každý rok jeden!!!

Pri tej predstave sa mi zrýchlil tep, dýchanie, srdce mi bilo v hrudi o stošesť.

"Čo na to povieš Lacey?" hmkol mi do ucha a potom ma naň pobozkal. Určite mu robila radosť predstava ako sa v agónii zvýjam na nemocničnej posteli, zatiaľ čo sa zo seba snažím vytlačiť jeho syna alebo dcéru. 

Toto všetko robil, pretože som ho naštvala, pretože som klamala.

Ale keď Danielle...

Zafňukala som v duchu. Hlúpa Lacey!

Shut up Payne!!! [SK]Where stories live. Discover now