Bab 8

9.9K 235 10
                                    

Tengku Hayder meletakkan sebotol ubat kepada aku diatas meja sisi katil aku.Terkebil-kebil aku memandangnya sebelum mencapai botol ubat itu.

"Apa ni?"

"Itu namanya pil perancang."Dia mengambil tempat duduk di birai katil menghadap aku.

Aku memandangnya terkejut.Motif?

"Motif bagi pil ni untuk apa?"Mataku memandang tepat anak matanya.

"Incase untuk elakkan sayang pregnant.Sayang tahu kan perkahwinan kita hanya rahsia kita berdua so abang tak nak sayang mengandung lagi.Belum tiba masanya"Ucapnya selamba bagai tiada perasaan.Belum mengandung lagi sudah merancang?

"Seriously lah abang ni?"Aku nak mengandung.Huaa!!!

Dia anggukkan kepala.Apa saja keputusan yang dibuat oleh Tengku Hayder jangan bantah sebelum Tengku Hayder kucing baik bertukar jadi singa kelaparan.

"Serious and don't miss untuk consume pil tu setiap hari."Pesannya lagi.Dia gosok lembut kepala aku.

Aku tak sangka perkahwinan kami boleh sebegini rupa.Aku tak layak mengandung benihnya.Apa salah aku diperlakukan sebegini rupa?Salahkah jika aku pregnant?Sampai bila perkahwinan ini akan menjadi rahsia untuk kami berdua?Sampai bila agaknya aku menjadi lembu cucuk hidung untuk lelaki yang aku baru kenali ini?

Aku pandang wajahnya sayu.Hati aku bagai terguris dengan sikapnya.

"Jangan sedih.Sementara je nanti bila tiba masanya abang akan reveal hubungan kita kat semua orang okay?" Dia cuba untuk menyedapkan hati aku.

"Janji?"aku memandang anak matanya tepat.

"Janji." Dia usap pipi aku.

Aku tahan air mata dari tumpah.Mengapa aku mesti terjebak dalam permainannya?Kenapa aku menerima mr duda terlajak laris ini sebagai suami aku sedangkan dia menyembunyikan status aku sebagai isterinya?

"Jangan sedih okay?"Dia gosok lembut rambut aku.

"Tak lah.Sayang okay je." Aku senyum.Okay hanya dibibir tapi tidak dihati aku.Tubuhnya aku peluk untuk membuang kesedihan dijiwa walaupun hakikatnya tak semudah itu untuk buang.

*

"Hai Tiara.Didnt you miss me?"Tengku Hayfie menyengih dibelakang Hayda sambil memandang aku yang sedang menyuapkan Hayda makan.

"Hayda rindu uncle tak?" Aku pandang si kecil tanpa mendongak kearah Tengku Hayfie.

"Ish Tiara ni.Saya tanya awak lah."Dia menggelengkan kepala memandang aku.

"Hehehe saja loyar buruk." Aku menyengih macam kerang busuk.

"Hayder mana?"Matanya meliar mencari Hayder di segenap ruang makan.

"Tengku Hayder dah pergi kerja." Ujarku.Jam sudah 9 pagi tentu lah lelaki itu telah pergi kerja.

"Dia tu workholic betul.Susah nak nampak dia cuti kan?" Tengku Hayfie kembali memandang aku.

Aku cuma anggukkan kepala.No komen.

"Tengku baru sampai ke?" Aku cuba untuk beramah mesra dengan abang ipar rahsia ku ni.Aku mendongak memandangnya.

"Haah tapi tu lah jet lag lagi." Dia gosok belakang lehernya.

"Rest lah." Aku sambung suap Hayda.

Mr Duda VS Miss DaraWhere stories live. Discover now