1.Bölüm

56.5K 1K 461
                                    

   Şimdi bütün hayallerim yerle bir olmuştu. Düşlerim bir bir yok olmuştu. İstemediğim birşeyi yaptırıyorlardı bana.
   İstemediğim bir kişiyle evleniyordum. Sevmediğim,tanımadığım biriyle...
   Evleneceğim kişi varlıklı bir ailenin oğluymuş.Biz de bir mahallede oturduğumuz için onunla evlenmem gerekiyormuş. Hayatımız onun sayesinde kurtulurmuş.
    Şimdi ise düğün hazırlığı yapıyorlardı. Sadece 1 saat kalmıştı düğüne. Ben ise odamda oturmuş ağlıyordum. Annem ve babam odama gelip ağlamamam gerektiğini,zırvalayıp durmamamı söylüyorlar.

"Kız ağlayıp durma bak şimdi ayağımın altına alırım seni. Sen salak mısın hayatımız kurtulacak. Bu mahalle köşelerinde sürünmeyeceğiz. Aklını kullan." dedi annem saçımı çekerek.
 
Sonra saçımı bırakıp babam konuştu.

"Annem haklı kız kalk hazırlan. Böyle çıkma milletin karşısına. Anlayacaklar zorla evlendiğini."

   Ben ise sadece onlara boyun eğiyordum. Kimse beni dinlemeyecekti konuşsam da.

"Anne,baba lütfen bakın istediğiniz her şeyi yaparım ama evlendirmeyin beni." dedim ayaklarına kapanarak.

"Öyle ya da böyle evleneceksin. Ya güzellikle ya zorla." dedi babam. Annemle birlikte odadan çıkacakken zorla evleneceğim pislik girdi odaya.

"Annecim,babacım izininiz olursa Mevsim ile konuşmak istediklerim var." dedi.

"Tabii Taha oğlum siz konuşun. Biz çıkalım." dedi annem.

Annem ile babam odadan çıkarken bana kaş göz işareti yaptı. Odadan çıktıklarında Taha bana döndü.

"Mevsim...Şu yüzünü düşürme artık sinirlerim bozuluyor." dedi Taha yatağa oturarak.

"Seni sevmediğimi,seni istemediğimi milyar kez söyledim. Anlama kıtlığın mı var?" dedim.

"Mevsim sinirlenmeye başlıyorum sana zarar vermek istemiyorum." dedi.Elini yanağıma koydu.

"Çek elini." dedim kendimi kurtarmak için yatakta geri geri giderek.

"Çekmiyorum." dedi.

Elini tutup itmeye çalıştım. O da iki elimi bir eliyle tutarak ellerimi zapt etti ve bana tokat attı. Sonra bir tane daha. Saçlarımdan tutup çekti. İnledim.

"Bana baksana sen. Ben senin için herşeyi yapmaya hazırken sen ne yapıyorsun yeter lan!" dedi ve bir tane daha tokat attı. Ellerimi bıraktı ben de kendimi yatağa bıraktım.

"Şimdi aşağı iniyorum Mevsim. Düğüne hazırlan. Aşağı indiğinde seni ilk gördüğüm gün gibi güler yüzlü istiyorum." dedi ve odadan çıktı.

   Böyle olacağını hiç düşünmemiştim hayatımın. Sevdiğim biriyle evlenmek,2 tane çocuğumun olmasını,ailelerin bize gidip gelmesini...

    Ama öyle olacağı yok.

    Odama 2 tane bayan girdi. İkisi de benim yaşlarındaydı ve güzellerdi.

"Mevsim Hanım değil mi?" dedi uzun boylu olan.

"Evet,benim." dedim düzelerek yatakta. Küçük bir tebessüm ettim.

"Sizi düğününüz için hazırlamaya geldik." dedi diğeri. Düğünüm!?

"Tabii başlayalım." dedim isteksiz bir şekilde. Masaya oturduk ve makyaja başladık.

   Aynaya baktığımda yanağımdaki tokat izleri acayip derecede belli oluyordu. Kıpkırmızı olmuşlardı. Fondoten ile yüzümdeki izleri kapattılar. Bunu yaparken bir tanesi bana acıyan gözlerle baktı. Sonra ise makyajı yapmaya başladılar.

   Makyajı yaptıklarında ' Mutluluklar Dileriz.' deyip gittiler. Söyledikleri pek mümkün değildi ama yine de cevap verdim.

   Sonra Taha'nın kardeşi Su geldi. Elinde gelinlik vardı. Yatağa bıraktı. Bana bakınca konuştu.

"Mevsim böyle yapma abim seni çok seviyor. Senin için herşeyi yapmaya hazır. Sen de biraz sevsen ne olur?" dedi elimi tutarak.

"Su,bu söylediğin hayatta olmaz. Sevmediğim birini seviyormuş gibi yapamam ben. " dedim. O da ısrar etmeyerek gitti.

   Biz Su ile çok yakın arkadaştık. Ta ki abisiyle yani Taha'yla tanışana kadar. Beni bir cafe'ye çağırmıştı. Taha da oradaydı. Gittiğimde Taha bana çok tuhaf bakıyordu. Aldırmadım. Herşey o gün başladı.

   Gelinliğe baktığımda gerçekten çok güzeldi. Giyinmek hiç istemiyordum. Herkes için bu bir gelinlik,benim için ise bir kefenden başka bir şey değildi?

   Ayağa kalktım. Gelinliği giydim. Aynaya baktığımda güzel olmuştum aslında ama ben bu güzelliği gerçek düğünümde istiyordum. Gözümden yaş aktı ve yere düştü. Ağlamaya başlarsam makyajım akacaktı. Kapı açıldı ve içeri Su,annem ve Taha'nın annesi girdi. Hepsi bana bakıyordu.

"Çok güzel olmuşsun." dedi Su.

"Teşekkür ederim." dedim fısıltıyla.

"Evlenmek istemediğini bu kadar belli etmesen. Gerçi bize layık bir gelin de değilsin ama ne yapalım oğlumun inadı tuttu bir kere." dedi Taha'nın annesi Filiz Hanım.

"Ayy sen benim kızıma kurban ol şu güzelliğe bir bak. Prenses gibi. Sen dua et bizim bey zorlamadan kızı verdi." dedi annem.

"Hanımlar yeter." dedi Su. "Mevsim kendini hazır hissettiğinde aşağı gel. Herkes seni bekliyor. Tamam mı?"

   Kafamı salladım evet anlamında. Herkes kapıdan çıktı ben ise aşağı inmek istemiyordum. Aşağı indiğimde ne olacaktı? Ben ostemediğim biri ile evlenecek ve ömür boyu onun yanında olacaktım. Eziyet gibi bir hayat...

    Düşündükçe ağlama isteğim geliyordu. Ama ne yapabilirdim ki...
  
    Tabii ki yapabilirdim. Ben Mevsim Çetinoğlu istediğimi yapardım. Şimdi ise bu işkenceye maruz kalmak zorunda değildim. Kendi hayatımı kuracaktım. Kendi istediğim şekilde,kendi istediğim adamla evlenerek...

   

KADERİMDE SEN VARDIN (Tamamlandı)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin