Ders bitimi oldukça bitik bir şekilde arkama yaslandım.Böyle olacağını biliyordum. Çıkmamıza son yarım saat kala yazı yazdırmaya başlamıştı.Şu an parmaklarım ve bileğim fena halde ağrıyordu.
Parmaklarımı yavaşça ovalarken sınıfın boşaldığını fark ettim.
"Ay bittim!Şu hocayı okuldan sürdürelim Beril.Vallahi bileğim çok ağrıyor."
Omuzuma parmağıyla işkence eden Dilek'e baktım.
"Deldin deldin!"
"Hadi kalk da kantine inelim."
"Artık sussanız."
Birkan konuşunca bu sefer ona döndüm.Ben bu çocuğu unutmuştum.Sıramı kapmıştı, değil mi?!
"Kantine ineceğim.Geldiğimde sıram boş olsun!"
Geçiştirici mırıltılar çıkarırken Dilek'le beraber sınıftan çıktık.Kantinde oluşan karmaşanın içine girip sıraya geçtik.Altı üstü yiyecek bir şeyler alacaksınız.Abi beni ilk al,orası benim yerimdi ne ya?İlkokul musunuz siz!
"Birkan'la gelir gelmez niye bu kadar tartıştınız?"
Omzumu silktim.
"Sıramı kapmış Dilek!Sırıtıyor birde!Adam akıllı gelip oturabilir miyim dese,olmaz mıydı?"
"Ha yani sana gelip oturabilir miyim dese,tamam mı diyecektin?"
Şaşkın konuşmasına gülüp başımı iki yana salladım.
"Hayır."
"E o zaman niye öyle diyorsun?"
"Hiç değilse gelip izin isteyecekti.Dağdan gelip bağdakini kovamaz.Neyse ben halledeceğim zaten."
Tostla ayran alıp boş bir masaya geçtim.En sevdiğim ikili.Simitle ayran gibi.Arkamdan gelen Dilek karşıma oturdu.Acıkan mideme hızla tostu gönderirken çoktan zil çalmıştı.
"Bu teneffüs araları neden kısa arkadaş?!"
"Yazık bize ya!Oturup dinlenemedik bile."
Bütün mızmızlanmaların boş olduğunu bildiğimden Dilek'i kolundan tuttuğum gibi sürüklemeye başladım.Yarım kalan ayranını içmeye çalışıyordu.Bitirip masaya koyunca bana baktı.Gördüğüm şeyle kahkahamı bıraktım.
"Bıyıkların hayırlı olsun."
Başta ne olduğunu anlamasa bile değişen mimikleri komik bir hal almaya başladı. Kocaman açılmış gözleriyle kolunu elimden kurtarıp lavaboya doğru koştu.Kahkahamı durdurmak için elimi ağzıma bastırdım.
*****
"Dersimiz bu kadar,çıkabilirsiniz."Sağ ol ya.Utanmasanız akşama kadar salmayacaksınız!Birkan çoktan toparlanmış çekilmem için bana bakıyordu.Ne yaptıysam gönderememiştim sıramdan.Çantamı toparlayıp ayağa kalktığımda çözülen bağcığıma ayağım takıldı.Gözlerimi kapatıp düşmeyi beklerken belimde hissettiğim kollarla gözlerimi açtım.Dilek bu halimize şaşkın gözlerle bakıyordu.Birkan'ın belimdeki kollarını çekip sıradan çekildim.Kafasını iki yana sallayıp sınıftan hızla çıktı.
"Beril?"
"Ne?"
"Siz az önce..."
Lafını tamamlamasına izin vermedim.
"Devamını getirme istersen.Yürü hadi,çıkalım şu okuldan."
Bıyık altı sırıtırken sınıftan çıktık.
"Gülme!"
İlerideki müdür odasından Birkan'la, Müdürümüz Nesrin çıktı.Yine iki metre topuk,kısa bir etek ve gömlek.Bu kadın kırk yaşlarında ama şu hallere bak.Gerçi kadın yaşını göstermiyor.Manken gibi maşAllah.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Deli!
Teen Fiction"Sana bir şey söylemiştim,hatırlıyor musun?" Geldik asıl konuya! "Hafızam silindi.Dünden önceki her şeyi unuttum." "Öyle mi?" "Öyle." "Beni nasıl hatırlıyorsun o zaman?" "Sana gıcık olduğumdan unutmamışımdır." "Teveccühünüz hanımefendi.Hiçbir şey hi...