Gözlerinin renginde

1.2K 71 25
                                    

"Çocuklar sakın uzaklaşmayın.Unutmayın her biriniz bizim sorumluluğumuz altındasınız.Eğer bu çevreden uzaklaşan olursa sonu fena olur şimdiden söylüyorum!"

Lise dörtler olarak pikniğe gelmiştik.Nesrin uyarı dolu sesiyle herkese hitaben konuştuğunda,arkalarda olmamamızın rahatlıyla Birkan'ın elini tuttum.Tebessüm edip yanağıma öpücük bıraktı.

"Birkan hocalar var ne yapıyorsun?"

"Ona bakılırsa sen de elimi tuttun."

"O farklı,bu farklı."

"Öyle olsun bakalım."

"Hepiniz masayı kurmak için yardım edeceksiniz.Müdür Yardımcınız Serhat Bey ve hocanız Kemal Bey mangalı yapmayı üstlendiler."

Nesrin bir kez daha konuştuğunda,bankları birleştirerek büyük bir masa kurmuşlardı.Üzerine serdikleri örtüden sonra yardım etmek için yanlarına doğru gitmeye başladım.Arkamı dönüp Birkan'a baktığımda arkadaşları ile konuştuğunu gördüm.

"Beril"

Bazıları evlerinden bir şeyler getirmişti.Fakat ben üşengeçlik evremi geçemediğim için o iş olmamıştı.Parayla içecek bir şeyler almıştım o kadar.

"Efendim Dilek?"

Gelsene şu sarmaları tabağa koyuver."

"Of tamam."

Herkes bir elden masayı kurduğumuzda,mangal işini bitiren hocalarımız getirip masaya koymuşlardı.Fakat bu kadar kişinin sığmaması üzerine hocalar başka bir yerde yeme kararı almıştı.Sıkış pıkış oturuyorduk ve çoğu kişiler böyle olmayacağını anlayınca plastik tabağa yiyeceklerden koyup dağılmışlardı.Önümde son bir tane kalan sarmaya çatalımı batıracağımda,benden önce bizim sınıftaki Ali batırmıştı.

"Çüş!"

"Ne var be?"

"Ayı mısın oğlum?Zaten hepsini sen yedin,birini bari ben alsaydım."

"Konuşacağına alsaydın!"

Tam cevap vereceğimde yanımda oturan Birkan benden önce davrandı.

"Önce sofra âdabı neymiş onu öğren sen!Tüm sarmayı sen yedin oğlum!Gelmiş birde konuşacağına alsaydın diyorsun.Sus bak,harbi diyorum elimde kalırsın!"

"Sen niye karışıyorsun lan?!"

Bir anda Birkan su dolu şişeyi Ali'nin üzerine boşalttı.Ayağa kalkıp masaya yumruk yaparak vurduğunda,Dilek ve ben onu durdurmaya çalışıyorduk.

"Oğlum s*kerim lan senin belanı!"

"Birkan yapma lütfen.Sen bu olaya karışma."

Birkan beni dinlemeden banktan kalkıp Ali'nin yakasına yapıştı.

"Anladın mı lan?!"

Kafasını yavaşça sallayan Ali büyük ihtimal korkudan altına yapmak üzereydi.Birkan yakasını bırakıp,elimden tuttuğu gibi yürümeye başladı.Hocalar arka tarafta kaldıkları için ve bu olayı görmedikleri için içim rahattı.Çok az uzaklaştığımızda elimi Birkan'ın koluna koydum.

"Yiğidim"

Ses vermeden yürümeye devam etti.

"E ama konuşsana."

Bir ağacın altına oturup beni de yanına çekti.Kolunu omzuma dolayıp,başımı göğsüne yerleştirdi.

"Niye bu kadar sinirlendin sen bakayım?"

Deli!Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin