Bir yanımda Ayşe teyzem ve Mehmet amcam,bir yanımda babam ve annem konuşup duruyorlardı.Şimdi de gündemimiz Kamil Hoca'nın bana attığı tokattı.
"Kızım sen hiç üzülme.Nihayetinde ben de bir öğretmenim.Bunu o hocanın yanına bırakmam!Senin arkanda ben de varım."
"Sağol,Mehmet amca."
"Bu hocanın seninle alıp veremediği ne Allah aşkına?"
Hah işte.Bu da gündemin sorusu.
Ama asıl sorun ise cevabını bilmememiz.
"Bilmiyorum...Ama yaptığı şey son noktaydı Ayşe teyze."
Dilek'in kafasını omzunda hissedince hafif bir açıyla yüzüne doğru eğildim.Uyuya kalmıştı.Derin nefes verip kanepede aşağı doğru kaydım.Kafası omzuma iyice yerleşmişti.Yine de böyle rahat olmayacağını düşünerek Ayşe teyzeye seslendim.
"Dilek burada kalsa olur mu?Benimle yatar."
"Olur kızım."
Kafamı sallayıp uyandırmaya çalıştım.
"Dilek"
İrkilerek uyanıp doğruldu.
"Ha?Ne oldu?"
Bu haline topluca kahkaha atarken gergin ortamın dağıldığını farkettim.Tam şimdi Dilek'e şaka yapsam ne olur ki?
Ne olacak canım?Helvamı karar anca.
Yapma ama ya!
Çok yiyesim geldi şu an.
Birkan'a söyleyeyimde yapsın.
Hiç öyle garip bakmayın bana.Evlenince o mutfağa sokarım onu.Bana Beril'ine yapmayacakta kime yapacak ulan?
Yok,vazgeçtim.
Kıyamam yiğidime.Ben yaparım ona.
"Dilek hızlı ol ve çabuk okul formanı giy.İlk derse geç kaldık!"
"Ne?"
Hızla kanepeden kalktığında karnımı tutarak gülmeye başladım.Uyku sersemi halinden sıyrılmış olacak ki tüm herkeste gözünü kısarak bakışlarını gezdirdi.
"Böyle şaka mı olur?Kalbim duracaktı az kalsın!"
***
Telefonun zil sesi odada yankılandığında pikeyi üstüme çekip örtünün altına girdim.Tekrar uykuya dalacağımda bir kez daha çalmasıyla,sinirle komididen telefonu elime alıp çağrıyı sonlandırdım."Beril sustur şunu!"
"Ben ne yapıyorum acaba?"
Kafamı tekrar yastığıma koyup uykunun beni ele geçirmesini beklerken,bu sefer Dilek'in telefonu çaldı.
Hass!
Anasını satayım bir uyutmadınız lan!
Kıçınıza iğne batırsınlar emi!
Gözlerimi kapattığımda Dilek sersem bir halde konuşmaya başladı.
"Yanımda.Uyuyorduk.Tamam,bekle veriyorum."
Uykulu bir halde telefonu uzattığında alnıma çarpınca ağzımdan ufak çaplı bir inilti çıktı.
"Ahh!Anasını satayım çok acıdı!"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Deli!
Teen Fiction"Sana bir şey söylemiştim,hatırlıyor musun?" Geldik asıl konuya! "Hafızam silindi.Dünden önceki her şeyi unuttum." "Öyle mi?" "Öyle." "Beni nasıl hatırlıyorsun o zaman?" "Sana gıcık olduğumdan unutmamışımdır." "Teveccühünüz hanımefendi.Hiçbir şey hi...