*Kim Yaptı?*

476 39 18
                                    

CEYDA

Abim beni kolumdan sürükleyerek içeriye soktuğunda kalbim delicesine atıyordu ve delice korkuyordum. Aklıma sürekli eskiden yaptıkları geliyordu. Ne ara çıkmıştı hapishaneden?

"Abi yalvarırım dur" dedim.

Ama o çoktan evin içine fırlatmıştı beni. Annem sesleri duymuş olacak ki hemen hole geldi.

"Anne nolur bir şey yap" diye yalvardım anneme. Ama o hiçbir şey demeden odaya girip kapıyı kapattı. Babam ne oluyor diye gelme zahmetinde bile bulunmamıştı. Abim tekrardan kolumdan tutup benim odama götürdü beni. Odamın kapısını sertçe kapatır kapatmaz yanağıma tokatı geçirdi. Tokatın şiddetiyle yatağa düştüm.

"Ne işin var bu saatte dışarıda?" diye bağırdı abim.

"Hava almaya çıkmıştım" dedim titrek sesimle.

"Başlarım senin hava almana" dedi ve saçımdan çekip tekrardan tokatı yapıştırdı. Dudağımdan kanlar akarken gözyaşlarına da engel olamıyordum.

"Yeter dur artık" dedim çaresiz sesimle.

"Duruyim öyle mi duruyim." dedi ve pantolonunun kemerini çıkardı. Şiddetli bir dejavu yaşadım. Eski anılarım hücum etti aklıma. Küçükken ortada hiçbir sebep olmamasına rağmen beni dövmesi. Aynı şimdi olduğu gibi. Alt tarafı dışarı çıkmıştım. Neden dövecekti ki beni?

Kemeri eline dolayıp vurmaya başladı. Kemerle kaç kere vurdu bilmiyorum. Acıdan iki büklüm olmuştum. O odadan çıktıktan sonra hala yerdeydim. Kalkacak halim kalmamıştı. Neden hayat bana mutlu olmam için bir şans vermiyor.

BORA

Gece göğsümde hıçkıra hıçkıra ağlarken ona daha sıkı sarıldım. Kimsenin onu ağlatmaya hakkı yoktu. Gece o kadar masumdu ki beyazlar bile onun yanında siyah kalırdı. Saf bi kalbi vardı. Bana aşık olmuştu. Siyahlarla kaplı bana. Kendimi onun yanına layık görmesemde ondan da uzak duramıyordum. Zaten bu saatten sonra ondan uzak da duramam. O benim nefesim olmuştu ve ben nefes almadan yaşayamazdım.

"Neden?" dedi Gece hıçkırıklarının arasından.

"Neden annem benden saklanıyor"

Hiçbir şey demedim. Diyecek bir şey de yoktu zaten. Ona daha sıkı sarıldım ve içini dökmesini dinledim.

"Babam annemi neden öldürmek istiyor? Annem ona ne yaptı ki? Ya annem o neden saklanıyor? Neden benden uzak duruyor? Ben ona ne yaptım ki? Ben kimseye bir şey yapmadım. Kahretsin neden her şey benim başıma geliyor? Neden?"

"Şşş ağlama artık güzelim. Ağlama her şey yoluna girecek" dedim.

"Bir tek sen varsın Bora. Bir tek sen. Sen sakın bırakma beni olur mu?"

"Bırakmayacağım esmerim. Seni bırakmayacağım."

"İzmir'e gidebilir miyiz?"

"Gidiceğiz. Bizim çocuklardan o evi gözetlemelerini söyledim. Annen oraya geldiğinde bize haber verecekler ve bizde gideceğiz"

"Her şey için teşekkür ederim. Sen olmasan..."

"Ben olmasam diye bir şey yok. Ben varım esmerim. Tamam mı? Ben yanındayım"

"Yanımdasın"

CEYDA

Bir kadının ismimi söylemesiyle gözlerimi açtım. Ah pardon bu kadın annemdi. Uzun zamandır sesini duymuyordum da.

"Hadi kalk abin kalkmadan okula git" dedi.

Yerden yavaşta doğruldum. Halı kanla kaplanmıştı neredeyse. Kim bilir ben ne haldeydim?

Temiz Kalan Tek SayfaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin