Jag slog ihop dagboken och orkade inte skriva mer. De flesta sidorna av min dagbok innehöll än så länge sidor med några få ord på.
"Jag ska gå ut till min pojkvän", hörde jag Thea säga extra högt. Antagligen för att jag skulle höra. Irriterat tog jag ett djupt andetag, vad hon än gjorde så gick hon mig på nerverna och jag fick distrahera mig för att inte flyga på henne. Det bokstavligt talat kröp inom mig. Varför sa hon ens så? Som att jag skulle bry mig?
Ändå så öppnade jag min dagbok igen och strök över vad jag precis skrivit. Sedan skrev jag med stora bokstäver.
JAG HATAR HORUNGAR
"Horunge", mumlade jag.
"Oj, vaknat på fel sida?", hörde jag Kim fråga. Hon kollade upp på mig med ett litet flin och min ilska avtog smått. Det var som att jag nästan inte kunde vara arg i hennes närhet. Under de här tjugo dagarna jag varit här, det var exakt tjugo tro mig jag har räknat, så hade Kim blivit som en lillasyster för mig. Det var hon och jag och när hon hamnade i trubbel med någon annan här så stod jag upp för henne och hon stöttade mitt hat till Thea.
Jag hoppade ner för min säng.
"Vi hittar på något", sa jag till Kim och hon nickade. Vi gick ut till allrummet och hittade en kortlek. Det vi gjorde mest här var att spela kort, ibland bara jag och hon och ibland flera styckna. Idag var det bara jag och hon.
"Ska vi spela bluff?", frågade hon och jag nickade. Vi hade spelat bluff några gånger och varje gång hade jag vunnit. Hon delade ut kort och sedan körde vi igång.
"Vad gör ni?", hörde jag plötsligt en röst säga. Jag visste precis vem det var, Colin. Jag hade knappt pratat med honom sedan vi kom in, dels för att han alltid var runt Thea, eller rättare sagt Thea var runt honom, och dels för att han var han.
"Spelar kort", svarade jag och han slog sig ned.
"Jag är med", sa han utan att fråga. Jag himlade på ögonen och sa nej. Men Kim blandade ändå om korten och delade ut tre högar.
"Vi spelar bluff", sa hon och Colin flinade svagt åt mig. Jag gav honom en blick innan jag tog upp mina kort. Sedan körde vi igång.
Kim började, sedan jag och sist Colin. Det gick fem minuter och plötsligt hade Colin bara ett kort kvar.
"Hjärter ess", sa han och la kortet.
"Du har fuskat!", påstod jag men han bara flinade mot mig.
"Eller så är jag bättre än dig på bluff", sa han och blinkade med ena ögat. Jag fnös.
"Vi kör igen", muttrade jag och Kim delade ut nya kort. Men det slutade återigen med att Colin vann. Han flinade stort mot mig men jag kollade bara irriterat på honom.
"Det är bara för att jag lät dig vinna", muttrade jag tyst. Jag var väl medveten om att jag betedde mig som ett barn, men jag hatade att förlora.
Colin lutade sig fram till mitt öra.
"Jag tror dig babe", viskade han och hade ena handen på mitt lår. Jag puttade snabbt bort honom.
"Idiot", muttrade jag och han flinade innan han reste sig och lämnade oss.
Jag kollade mot Kim som satt där med ett flin.
"Vad?", frågade jag.
"Det är en tydlig kemi mellan er", retades hon men jag skakade häftigt på huvudet.
"Absolut inte!"
"Man skulle nästan kunna tro att ni har hållt på en gång i tiden", fortsatte hon. Det fick mig tänka på natten efter incidenten med Carl. Colins läppar mot mina, men jag sköt snabbt bort minnet och kom att tänka på vilket as han var dagen efter.
Jag skakade på huvudet.
"Han är ett kukhuvud med för mycket ego", sa jag och hon skrattade svagt åt mig.
YOU ARE READING
Bakom galler
Teen FictionHon snubblade ofta här i livet. På orden, på gatstenarna, på sig själv.