Det hade gått två veckor sedan Kim blev frisläppt och det hade gått förvånansvärt bra utan henne. Visst, jag saknade henne och hon hade fått tiden att gå snabbare här inne. Men jag hade spenderat en del tid med Colin och tagit Kims råd om att lägga det som hänt utanför bakom oss, iallafall för stunden vi var här inne och ibland hade vi faktiskt kul. Inga fler kyssar efter den dagen hade utbytts, men ibland kom jag på mig själv med att sitta och bara kolla på honom och ibland fick jag för mig att han kollade likadant på mig. Fast jag förstod ju att det bara var en tillfällig grej när vi var här inne. Utanför skulle vi förmodligen gå tillbaka till att hata varandra.
"Undra vad det är för överraskning idag", ingen mindre än Colin avbröt mina tankar. Det tog ett tag för mig att förstå vad han pratade om men sedan gick det upp för mig. Personalen hade valt vår avdelning och gett oss en överraskning till idag, men vi visste ännu inte vad det var. Men förmodligen var det att vi skulle få något extra gott till middag, eller liknande.
"Hoppas vi får pizza", sa jag och dreglade nästan av bara tanken. Här inne var det som att äta skolmat dygnet runt, fast värre.
"Jag hoppas vi får göra något", sa han och jag kollade på honom.
"Som Vadå?"
"Vet inte, men komma ut härifrån iallafall", sa han och jag kunde inte annat än att hålla med. Att komma ut härifrån, även om det var som så lite som precis utanför byggnaden i fem minuter, hade det varit en lättnad.
"Vi ska på bio!", Theas röst skar in i mitt huvud och svarade därmed på frågan om vad överraskningen var.
"Najs ju!", utbrast Colin och kollade på mig. Jag höll med och Thea tryckte sig ner mellan mig och Colin. Irriterat flyttade jag ifrån och hon la huvudet mot Colin.
"Lystring allihopa! Vi åker iväg om tjugo minuter så förbered er", sa Nick och alla började röra sig åt olika håll. Det som var skönt nu var att man kunde inte direkt byta om, om man inte ville sätta på sig sin andra hoodie som var exakt likadan.Tjugo minuter senare satt vi i en minibuss. Oturligt nog hamnade jag längst bak tillsammans med Thea och Colin. Thea satt u mitten med mig och Colin på varsin sida. Genast när vi satt oss började hon klänga på honom och jag kunde inte låta bli att bli smått irriterad. Hela hon störde mig och jag hade mer än gärna öppnat dörren och puttat ut henne på vägen. Colin mötte min blick och höjde på ögonbrynen när han såg min irriterade blick. Jag vek genat undan blicken och vände mig mot fönstret istället. Jag blundade och försökte somna men Theas röst och fnitter trängde in i huvudet och gjorde det omöjligt att inte tänka på något annat.
"När vi kommer ut härifrån kan vi flytta in tillsammans", fnittrade hon och jag ville spy. Han vill inte bo med dig ditt äckel.
"Absolut", sa han och jag öppnade chockat ena ögat. Hon låg med huvudet i hans famn och kollade upp på honom med ett brett leende. Det kändes som att jag skulle spy och jag kände mig inte alls taggad på att kolla på bio längre. Av någon anledning sved det inom mig och jag svor åt mig själv. Att jag ens låtit min själv hoppas om något mellan mig och Colin? Varför skulle han vilja ha mig av alla, mycket förståeligt egentligen om man tänker på vilken trasig människa jag är.
Resten av bilfärden satt jag och försökte koppla bort deras flirtande och så fort bilen stannade flög jag ut. Jag gick så långt bort från de som möjligt och jag märkte att Colin gav mig frågande blickar men jag orkade inte möta hans blick.
Vi fick vara i en biosalong där inga var förutom vi. Vakter placerades i varje utgång, så att vi inte skulle rymma. Man fick sitta vart man ville och jag placerade mig längst bak med luvan på. Varför kände jag mig såhär ens? Jag kände knappt Colin och egentligen så hatade jag ju honom. Men att vara på anstalten fick en helt psyko, det måste vara det.
Jag såg Colin och Thea två rader ner. Thea gav honom en kyss på kinden och jag pekade finger åt hennes rygg. Colin kollade sig omkring, nästan som att han letade efter någon. När han såg mig stannade hans blick och han vinkade åt mig att sätta mig vid dem. Jag vek undan blicken och ignorerade honom. Jag var väl medveten om att jag betedde mig som en omogen snorunge. Men jag orkade inte ens bry mig. Ja, jag var irriterad på Colin och sket i om han märkte det.
"Nu ska vi se A star is born, det är inte tillåtet att lämna biosalongen och behöver man gå på toa finns det ett par toaletter där", sa Nick och pekade mot en dörr bakom mig. Alla tjoade glatt när han sa vilken film det var. Jag satte mig bekvämare och filmen startade.Jag var så inne i filmen att jag inte märkte att Colin stod precis bredvid mig förens han drog i min tröjärm. Jag kollade förvånat upp mot honom och han nickade menande mot toan innan han gick in. Jag suckade högt men följde efter. Han var inne på handikapptoaletten och jag gick motvilligt in.
"Vad?", frågade jag och han låste dörren.
"Vadå vad?", frågade han och lät smått irriterad. "Det är jag som ska fråga vad fan du håller på med", sa han och jag korsade armarna och lutade mig mot väggen.
"Jag håller inte på med något", fräste jag och han höjde på ögonbrynen.
"Du är ju uppenbarligen lack", sa han och jag suckade.
"Nej, är bara trött", ljög jag och han skakade på huvudet. Jag vände mig om och skulle precis låsa upp när han tog tag i min handled.
"Nej, inte förens du berättar vad det är", sa han och spände blicken i mig. Irriterat skakade jag av mig hans hand och som den korta stubin jag har slängde jag ur mig.
"Gå och va med din flickvän istället", och innan jag hann tänka efter insåg jag att jag lät som en avundsjuk flickvän. Vad höll jag ens på med? Varför betedde jag mig såhär?
Colin stirrade på mig. Sedan brast han ut i skratt och jag kollade på honom som att han var dum i huvudet.
"Är det de det handlar om?", frågade han och jag kollade frågandes på honom.
"Du är avundsjuk", sa han.
"Va?", fick jag ur mig.
"Du är avundsjuk på Thea", sa han och nu var det min tur att skratta. Men skrattet lät bara tillgjort och stelt.
"Helvete heller", fräste jag och han flinade.
"Jag visste inte att du tyckte om mig", retades han och jag fick lust att slå honom, men gjorde det inte.
"Det gör jag inte", protesterade jag.
"Du är kär i mig", retades han och jag skakade hastigt på huvudet.
"Fuck nej", och det var sant, för kär var jag inte.
"Tvärtom", sa jag och spände blicken i honom.
"Jag hatar dig", sa jag och han flinade och tog ett steg närmare.
"Jag hatar dig också", sa han och pressade sina läppar mot mina. Jag snubblade till men väggen bakom mig tog emot mig. Chockat kysste jag honom tillbaka och han pressade mig mot väggen medan kyssen övergick i grovhångel. Hans händer gick ner till mina lår och han tryckte lätt så att jag hoppade upp runt hans midja. Han pressade mig mot väggen och jag virade mina ben runt honom. Hans händer vandrade till min tröjkant och när hans fingrar nuddade min hud brände det till. Jag kände hur hela jag skrek efter honom. Han tog tag i min tröjkant och jag lyfte armarna så han fick av den. Hans blick var mörk av lust och jag skickade mig om mina läppar. Hans blick gick ned till mina bröst då jag inte hade någon bh på mig, eftersom vi inte fick någon av anstalten. Jag hoppade ner från hans höft och han drog av sig tröjan. Min blick fastnade på hans magrutor och innan jag han tänka var mina händer där. Jag kollade upp på honom och han kollade redan ned på mig med lust i blicken. Bara hans blick fick det att gå en stöt igenom min kropp. Jag tog tag om hans byxkant och drog ner byxorna. Med blicken fäst i hans började jag smeka honom utanpå kalsongkanten och han började andas djupare. Jag drog av honom kalsongerna och gick ned på knä. Han kollade på mig med stora ögon och jag tog honom i min mun.
"Shit", stönade han och jag började suga av honom. Det tog inte lång tid innan han kom, förmodligen för att han inte fått lega på länge, vilket inte var konstigt eftersom vi var fast på anstalten.
Jag ställde mig upp och han la sina händer runt mitt ansikte och kysste mig.
"Colin och Lexa!", för någon utanför och jag ryckte till och kollade i panik på Colin.
"Varsina toaletter! Ut, genast!", röt vakten och jag satte på mig tröjan.
"Vi kommer", sa jag hest och harklade mig. Colin drog på sig byxorna och tröjan. Jag spolade i toaletten i ett försök att rädda upp situationen. Sedan kollade jag mig i spegeln och innan jag mötte Colins blick och han nickade innan jag öppnade dörren. Utanför stod ett vakt. Han nickade åt oss att gå ut till salongen igen och vi gjorde som han sa.
Jag satte mig på min gamla plats och Colin slog sig ned bredvid mig. Han hade en filt med sig och jag höjde på ögonbrynen, vilken biosalong hade filtar att låna ut egentligen? Men jag ska inte klaga, det var hur najs som helst ju. Han la filten över oss och lutade sig fram.
"Din tur", viskade han och jag förstod först inte vad han menade men sedan kände jag hans hand vid min troskant och jag flämtade till. Han kollade på mig med ett flin och jag kollade runt om oss för att se så ingen såg. Men alla var inne i filmen och vakterna var längst fram. Han hand tog sig under mina trosor och han hittade snabbt klitoris. Jag var redan våt från vårt möte på toan. Lugnt smekte han mig och jag tog ett krampaktigt tag om armstödet. Jag pressade bak huvudet och kunde inget annat än att säga att han visste vad han gjorde och han var sjukt bra på det.
YOU ARE READING
Bakom galler
Teen FictionHon snubblade ofta här i livet. På orden, på gatstenarna, på sig själv.