När alla förutom Julia hade gått så vände hon sig upprymd mot mig.
"Ohmygod", sa hon och drog med mig till mitt rum.
"Berätta allt", sa hon och kollade nyfiket på mig. Jag skrattade svagt och ryckte på axlarna.
"Vadå?", sa jag dumt men hon tänkte inte låta mig fly från frågan så lätt.
"Bella sluta lek!", sa hon och kastade en kudde på mig. Jag skrattade och la kudden i knät.
"Vi pratade bara", sa jag och pillade med kanten på kudden där stygnen blivit slitna och börjat gå upp.
"Emilia då?", frågade hon och jag kollade oförstående på henne.
"Vem?"
"Hon han kom hit med", sa hon och plötsligt förstod jag att hon syftade på horan. Jag satte handen för munnen, henne hade jag helt glömt bort. Jag ville ge mig själv en stor käftsmäll. Hur kunde jag glömt bort henne?
"Fuck", svor jag och satte händerna för huvudet. Julia la en tröstande hand på min arm men jag skakade av mig den.
"Jag är säker på att han oavsett väljer dig före henne, alla dagar i v-", jag avbröt henne.
"Jag bryr mig inte", sa jag strävt. Det var en lögn och att tyda av blicken Julia gav mig förstod hon det också.
"Han är ett kukhuvud och för att inte tala om hur skadad han är", muttrade jag surt. Jag vet inte ifall jag var sur över att jag insåg sanningen eller om det var för att jag gav efter så lätt igår. Förmodligen en blandning av båda.
"Jag tycker ni passar", sa hon och jag blängde på henne.
"För att vi båda är skadade?", fräste jag. Det var inte alls meningen att orden skulle lämna min mun, men det gjorde dom.
"Sättet han kollar på dig, hade jag haft någon som kollade så på mig hade jag gift mig med honom utan att tveka", sa hon och plutade med underläppen.
"Det gör han inte alls", muttrade jag och hon himlade med ögonen.
"Du beter dig som tre och jo det gör han visst, alla ser det", fortsatte hon och mot min vilja så fladdrade det till i min mage. Jag ville inte känna något för honom, för han var skadad och jag var skadad. Vi skulle aldrig kunna hjälpa varandra utan att dra ner varandra. Dessutom var han en fuckboy och fuckboys har inte förhållanden. För att inte tala om mig, jag fick inte känslor. Jag fick inte känslor. Jag kände inga känslor. Jag kände... så jävla mycket.
"Skitsamma", muttrade jag och var klar med konversationen. Hon kunde säga vad hon ville, jag kände Colin och visste hur han var.
"Dessutom så vill jag höra om Kevin", sa jag istället och Julia blev röd i ansiktet. Direkt hörde jag springande steg och in kom Lucas med ett stort flin.
"Det här vill jag höra", sa han och slog sig ned. Julia blängde på honom.
"Du måste väl ändå ha märkt att han haft intresse för dig?", sa jag och höjde på ögonbrynen. Hon fnös åt mig och Lucas skrattade.
"Hon är blind", sa han och jag höll med.
"Håll käften", muttrade Julia.
"Men iallafall, inget mer hände. Vi dansade, pratade och kysstes lite", när hon nämnde det sista blev hon röd om kinderna igen och jag kunde inte låta bli att tycka det var gulligt.
"Är han intressant då?", frågade jag och satte mig på min sminkstol.
"Intressant? Hon är dökär ", flinade Lucas och Julia gav honom en mördande blick.
"Absolut inte", sa hon innan hon kollade fundersamt åt mitt håll.
"Ja, han är väl lite intressant. Antar jag", hon rodnade igen och jag och Lucas utbytte en förtjust blick.
"Fråga om han vill hitta på något", föreslog jag och hon kollade tveksamt mot mig.
"Som?", frågade hon och jag ryckte på axlarna. Jag hade aldrig varit på en dejt och hade ingen aning om vad som vad kul att hitta på.
"Han gillar att spela fotboll", sa Lucas och både jag och Julia gav honom en blick.
"Vi kan ju fan inte åka och spela fotboll fattar du väl", sa Julia och Lucas ryckte oskyldigt på axlarna.
"Men fråga bara om han vill ses så kan ni ta det som det kommer", sa jag och Julia verkade tycka det var en bra idé för hon tog upp sin mobil och hennes fingrar började flyga över skärmen.
"Så", sa hon en stund senare och la ner mobilen.
"Så du och Colin känner varandra sedan tidigare?", frågade Lucas nyfiket och jag kände hur mitt humör sänktes aningen av att prata om Colin. Men självklart var Lucas nyfiken och han förtjänade att veta.
"Ja, vi gick i samma skola. Hatade varandra. Sedan var vi på samma ungdomsanstalt och där blev vi väl vänner, skulle man kunna säga", förklarade jag och Lucas nickade förstående. Men sedan fick han något allvarligt i blicken.
"Jag vill bara varna dig lite för honom. Han kan vara en riktig horunge, framförallt mot tjejer", sa han och jag skrattade ett humorlöst skratt.
"Tro mig jag vet", sa jag och insåg hur bra ordet horunge passade honom.
"Han byter tjejer lika ofta som han byter underkläder", sa Lucas med ett snett leende. Mitt hjärta blev plötsligt tungt av orden som lämnat Lucas läppar. På ett sätt så visste jag att så var fallet, men ändå hade jag inte kunnat få bort hoppet om att jag var speciell. Men var inte det allas tjejers dröm? Att få en fuckboy att falla för en och ingen annan.
"Inte för att jag dömmer honom, men jag vill inte att du ska råka illa ut", log Lucas och jag log tacksamt åt honom innan jag ställde mig från stolen.
"Jag ska gå och duscha", sa jag innan jag försvann in till badrummet. Tankarna på Colin kunde jag inte skaka av mig och trots att jag försökte tänka på annat så smög han sig in i mina tankar.
YOU ARE READING
Bakom galler
Teen FictionHon snubblade ofta här i livet. På orden, på gatstenarna, på sig själv.