Det var fredag och jag hade pratat med Jess och Paul, de tyckte det var mer än okej att jag gick på fest. Även Lucas skulle dit och de sa att de gärna hämtade ifall vi ville ha skjuts. Julia skulle komma om en halvtimme för att fixa sig hos mig. Jag hade precis duschat och höll på att föna håret. På mig hade jag en stor hoodie. Precis när jag fönat klart håret så kom Julia in genom min dörr. Jag lös upp och hon kramade mig bakifrån. Det var en ny sak för mig, att ha en sån nära tjejvän. Absolut att Sonja hade varit min vän, men inte lika nära och Kim var mer som min lillasyster.
"Jag är sjukt taggad", utbrast hon och jag höll med. "Same"
Hon valde musik på min högtalare och jag började sminka mig. Julia slog sig ner bredvid mig och började även hon sminka sig. Medan vi sminkade oss satt vi och pratade om allt möjligt. När jag var klar lockade jag håret och berättade för Julia att jag tänkt klippa mig. Hon tyckte det var en jättebra idé. Hon berättade att Jess klippt henne några gånger och hon var jätteduktig.
Plötsligt flög dörren till mitt rum upp och in kom Lucas.
"Hej mina pärlor", sa han och både jag och Julia brast ut i skratt.
"Tänkte bara meddela att vår skjuts kommer om en kvart", sa han och slängde sig på min säng. Jag som kände mig rätt klar, förutom att jag behövde byta om nickade. Jag bytte om till ett par svarta byxor och en svart spetsbody. Väska lämnade jag här då jag hatade att ha väska på mig, istället tog jag mobil och cigg i handen. När vi var klara gick vi ner och ut. Utanför väntade Lucas kompisar och jag märkte hur Kevin stirrade på Julia. Men hon själv verkade inte alls märka det.
"Någon måste sitta i knät", sa Lucas och Julia himlade med ögonen. Sedan hoppade hon in och satte sig i knät på Theo. Kevin gav henne blickar, men hon märkte det inte. Ingen annan verkade heller märka det.
Vi skreksjöng med i bilen och fick någon häxblandning som skickades runt mellan alla.
När vi var framme var huset redan fullt och musiken dunkade. Vi styrde stegen dit och klev in. En doft av alkohol, parfymer och värme slog emot oss.
"Nuuu kör vi!", kvittrade Julia och drog med mig in. Vi gick in i köket och hittade någon dricka som vi blandade ut i två plastmuggar.
"Vi sveper", sa jag och hon var snabbt på. Vi skålade och svepte innehållet, det var sjukt äckligt och magen vände sig nästan. Men jag var van vid äckliga alkoholblandningar och gjorde inte ens en min.
"Fyfan vad vidrigt", sa Julia med en äcklad min innan hon hällde upp en omgång till. Sedan gick vi ut till vardagsrummet där de flesta dansade, några satt i soffan och hängde och andra spelade olika dryckeslekar. Vi började dansa men snart försvann Julia iväg för att fylla på igen. Jag som var smått påverkad fortsatte dansa på egen hand, men snart kände jag en hand på min höft och jag snurrade runt. Bakom mig stod en kille med blont hår och charmigt leende. Han var snygg och jag log tillbaka och la mina armar runt honom.
Det tog inte lång tid innan han lutade sig fram och vi stod och strulade. Med hans läppar mot mina ploppade bilder på Colin upp och hur mycket jag än försökte förtränga honom så var han där. Killen drog ifrån och kollade på mig med brinnande blick. Men allt jag ville se var Colins brinnande blick. Herregud kan jag sluta tänka på honom?
"Möt mig där uppe om fem", sa han och försvann iväg. Lite smått förvirrat stod jag och kollade efter honom, men sedan styrde jag stegen mot köket och hällde upp ett glas med ren vodka. Jag klunkade det och hoppades att det skulle hjälpa mig glömma Colin. Den starka vätskan fick det att bränna till i magen och jag gjorde en äcklad min innan jag styrde stegen upp mot övervåningen. Jag hittade snabbt killen jag dansat med och han tryckte upp mig mot väggen innan vi hittade ett ledigt rum. Jag puttade ner honom på sängen och han drog av sig tröjan i farten. Jag trampade osmidigt av mig byxorna innan jag klättrade över honom och tryckte mina läppar mot honom. Colin, Colin, Colin. Namnet ekade i mitt huvud och jag gjorde allt för att hans namn skulle försvinna. Killen snurrade runt oss så att han var överst, sedan flinade han mot mig innan han knäppte upp min body och kysste mig utanpå trosorna. Jag stönade och han drog av mig bodyn, direkt var hans blick och händer på mina bröst. Han böjde sig fram för att kyssa mina bröst men jag pressade bak honom.
"Knulla mig bara", fräste jag och utan att protestera drog han av sig byxorna och kalsongerna i ett. Sedan lyfte han på mina ben och pressade sig in i mig. Ett stön lämnade mina läppar och han började röra sig fram och tillbaka och för första gången den kvällen tänkte jag inte på Colin.
YOU ARE READING
Bakom galler
Teen FictionHon snubblade ofta här i livet. På orden, på gatstenarna, på sig själv.