När jag vaknade nästa gång låg Colin och sov bredvid mig. Han låg på rygg och täcket hade åkt ner till midjan så hans mage syntes. Hans läppar var smått särade och han såg så mycket oskyldigare ut när han sov. Han såg nästan söt ut, annars såg han mer tuff och sexig ut. Han öppnade sömnigt ögonen och såg på mig innan han stängde de igen.
"Det är fult och stirra", sa han med hes morgonröst som gav mig gåshud.
"Jag stirrar inte", sa jag och gömde huvudet mot kudden. Jag kände hur han rörde på sig och jag antog att han la sig på mage.
"Gjorde du visst", retades han och jag kikade fram på honom.
"U wish", sa jag och han skrattade innan han strök undan håret som fallit ner för mina ögon, motvilligt ryggade jag till aningens. Han stannade med handen mot mitt huvud innan han reste sig på armbågarna och lutade sig fram. Han pressade sina läppar mot mig och lite chockat kysste jag honom tillbaka. Kyssen övergick snabbt i hångel och han la sig så han hade armbågarna på varsin sida av mig. Jag placerade mina armar runt hans nacke. Hans läppar mot mina fick det pirra på ett konstigt sätt i hela kroppen. Han pressade mig mot honom och motvilligt kom tankar på Carl upp framför mina ögonlock. Jag öppnade hastigt ögonlocken och puttade bort honom. Han gav mig en konstig blick men jag drog bara täcket tätare om mig och försökte få mitt rusande hjärta att lugna ned sig.
"Vad är det?", undrade han och jag skakade på huvudet.
"Jag är bara trött", mumlade jag och hade ingen lust att berätta om Carl för honom.
Skrammel från nedanvåningen följt av skratt fick mig att resa mig från sängen och klä på mig. Jag drog på mig en hoodie och mjukisbyxor innan jag ställde mig framför spegeln och började sätta upp håret i en bulle. Jag såg hur Colin i spegeln granskade mig men jag låtsades inte märka något. Strax därefter var även han uppe och klädde på sig. Han spände musklerna när han böjde sig ned och tog upp sina byxor på golvet. Jag fick anstränga mig för att inte stirra och istället tog jag min mobil från nattygsbordet och vände mig om för att gå ut ur rummet. Men precis när jag skulle öppna dörren kände jag en hand runt min handled och Colin drog mig in i hans famn. Chockat snubblade jag till och ett skratt lämnade hans läppar. Han tog händerna runt min nacke och kollade mig i ögonen. Jag höll andan och mitt hjärta slog fort i bröstet.
"Du är så jävla vacker", viskade han och jag blev ännu mer chockad. Sedan kysste han mig lätt på läpparna innan han öppnade dörren bakom mig och förde ut mig med handen på min ländrygg. Jag var fortfarande i chock och jag öppnade munnen för att säga något, men inget kom ut. Det kanske var lika bra för jag visste inte ens vad jag skulle svara på något sådant. För en sekund var jag bombsäker på att jag drömde, varför skulle Colin säga något sådant? Men det allt kändes för verkligt för att vara en dröm. Förvirrat gick jag ned för trappen och det var knappt så jag hann samla mig innan åtta nyfikna ögon glodde nyfiket på oss. Mina kinder blossade upp och jag gick snabbare för att inte gå så nära Colin. Till min lättnad var horan inte kvar, de ända som var kvar var Julia, Lucas, Kevin och Theo. Julia flinade stort mot mig och jag gav henne en oskyldig blick.
"Godmorgon", mumlade jag.
"Sovit gott?", frågade Lucas med ett stort flin på läpparna och jag blängde på honom.
Jag öppnade kylskåpsdörren för att slippa möta någons blick.
"Vi startar en film, kom till vardagsrummet sedan", sa Lucas och jag hörde hur steg avlägsnade sig. Jag andades lättat ut och stängde kylskåpsdörren men höll på att sätta andan i halsen när Colin stod där bakom. Han flinade roat över hur skrämd jag blev och jag blängde bara på honom innan jag öppnade frysen.
"Ska du ha macka?", frågade jag. Han nickade och jag tog ut två rostmackor medan jag kände hur hans blick följde mina rörelser.
"Det är fult att stirra", sa jag och han skrattade.
Jag log mot honom och hoppade upp och satte mig på köksbänken i väntan på våra mackor. Han kom närmare mig och när han placerade sig mellan mina ben blev min andning djupare och jag kom på mig själv att vilja pressa mina läppar mot hans.
"Förlåt igen", sa han och Sedan böjde han sig fram och kysste mig på halsen. Min hud knottrade sig under hans beröring och jag fick motstå med all kraft jag hade för att inte böja nacken bakåt och ge honom mer utrymme. Istället la jag handen på hans bröst och sköt bort honom innan jag hoppade ner från bänken och gick fram till våra mackor. Jag hörde hur han fnös bakom mig och kollade chockat efter mig. Jag flinade med ryggen mot honom.
"Kan du ta fram smöret?", frågade jag nonchalant och han fnös igen men gjorde som jag sa.Vi gick in i vardagsrummet där alla satt placerade och precis skulle starta filmen. Lucas satt placerad i fåtöljen närmast fönstret, i fåtöljen bredvid satt Julia och i de andra två fåtöljerna satt Theo och Kevin. De enda platserna lediga var de i soffan och jag tvivlar inte på att de medvetet hade lämnat platsen åt oss. Jag mötte Theos blick när vi kom in och det låg något i hans blick men vad det var visste jag inte. Han log lite och jag log tillbaka. Vi slog oss ned i den lediga soffan och jag roffade åt mig en filt som jag la i mitt knä.
"Det blev harry Potter", kvittrade Julia som älskade filmerna. Jag hade bara sett en av filmerna men hade tyckt den var bra. Jag lutade mig tillbaka i soffan och tog en tugga av min macka. I ögonvrån kände jag hur Theo kollade på mig men jag låtsades inte om det.
Filmen började och direkt var jag helt inne i filmen, för till skillnad från de flesta hade jag aldrig sett Harry Potter.
YOU ARE READING
Bakom galler
Teen FictionHon snubblade ofta här i livet. På orden, på gatstenarna, på sig själv.