Sexton

166 2 0
                                    

Till min förväntan fick jag inte följa med nästa dag, inte heller Colin. Sedan var det ungefär fem till som fick stanna, men Kim fick följa med vilket glädje mig. Även till min lättnad så fick Thea åka. En dag utan Thea, vem skulle klaga? Möjligtvis Colin eftersom att hans flickvän åkte härifrån, men ärligt så trodde jag till och med han tyckte det var skönt att slippa henne ett tag.
Jag låg i sängen och tittade upp i taket. Det var lugnt och tyst i rummet om man inte räknade med tre tjejer som satt och flätade varandras hår i andra sidan rummet.
"Här ligger du och filosoferar", hörde jag plötsligt en röst säga. Jag kollade ner och såg Colin stå där. Jag märkte inte ens när han kom in, antar att jag var för uppslukat av mina egna tankar.
"Colin, du får inte ens vara här inne", sa jag lite smått irriterad.
"Lugn Princess, nästan ingen personal är kvar och ingen är på vår avdelning", sa han och jag visste inte vad jag skulle svara så jag bara la mig ner igen.
"Kom igen vi hittar på något", sa han och jag satte mig halvt upp igen.
"Som vadå?", frågade jag med ett höjt ögonbryn. Det fanns inte direkt mycket att göra här.
"Sanning eller konka?", frågade han och jag skakade på huvudet.
"Nej absolut inte, det var den leken som fick mig hit från första början", suckade jag.
"Fine, jag har aldrig?", sa han och jag himlade på ögonen.
"För det första vi har ingen alkohol och för det andra det är jävligt tråkigt", sa jag och nu var det hans tur att himla med ögonen.
"Kom igen Bella, sluta vara så negativ. Det blir kul, se det som ett sätt att lära känna varandra bättre", sa han och sträckte fram handen till mig. Jag ville inte lära känna honom bättre, men jag orkade inte påpeka det utan hoppade bara ner från min säng utan att ta hans hand. Han skrattade svagt åt mig men sa inget.
"Jag fixar vatten", sa han och försvann iväg. Jag gick ut genom sovsalen och satte mig vid ett bord i hörnet. Strax kom Colin med varsitt vattenglas i båda händerna. Han gick långsamt och såg koncentrerad ut då han hade tungan snett ute och stirrade intensivt på glasen. Jag kunde inte hålla mig för skratt och lät ett fnissande läte slippa ur mig. Han ställde ner glasen på bordet och slog sig ner.
"Okej, redo?", frågade han och jag nickade.
"Jag börjar, jag har aldrig legat med någon", fortsatte han och jag gav honom en trött blick.
"Seriöst?", frågade jag och han ryckte på axlarna.
"Vadå, jag måste ju veta", påstod han och jag suckade men höjde glaset och tog en klunk. Colin gjorde likadant.
"Jag har aldrig..", började jag men var sedan tvungen att fundera. "Jag kommer ju fan inte på något", suckade jag.
"Okej men jag har en till", sa Colin och jag nickade i tecken på att han kunde köra.
"Jag har aldrig haft en trekant", sa han och jag höjde glaset, det gjorde även han och jag motstod frestelsen att fråga vem det var.
"Jag har aldrig haft sex med någon som är tio år äldre", sa jag och höll på att tappa hakan när Colin drack.
"Ofta?!", utbrast jag och han flinade åt mig.
"Äckel", sa jag och slog han löst på armen. Han bara skrattade åt mig.
"Jag har aldrig fejkat en orgasm", sa han och jag höjde glaset. Han höjde ena ögonbrynet och jag gjorde en grimas.
"Jag har aldrig testat metanfetamin?", frågade jag och han höjde glaset.
"Jag har aldrig haft sexfantasier om någon här", sa han och jag fnös högt. Absolut inte. Han höjde däremot glaset.
"Klart du har, pervo", sa jag och han flinade åt mig. Sedan vickade han med båda ögonbrynen åt mig och jag slog till han på armen.
"Lägg av!", sa jag och han brast ut i skratt. Hans skratt smittade av sig så på något sätt började även jag skratta.
"Har du någon dold talang?", frågade han plötsligt. Jag kollade konstigt på honom men tänkte efter.
"Om rökringar räknas", skrattade jag och han flinade.
"Har du?", frågade jag och han nickade.
"Vadå?"
"Jag kan gå på händer!", sa han glatt.
"Det räknas knappt som en dold talang, det kan jag också!", sa jag och han höjde ögonbrynet åt mig.
"Inte lika länge som mig", sa han malligt och jag fnös.
"Nej förmodligen längre", sa jag.
"Ska vi slå vad?", frågade han och jag svarade utan att tänka efter.
"Visst", sa jag.
"Vinner jag så får jag en kyss", jag kollade på honom med en 'är du seriös' blick.
"Absolut inte", sa jag men han flinade bara åt mig.
"Är du rädd att förlora?", sa han och jag blev smått irriterad.
"Fine, vinner jag så får jag din efterrätt på middagen idag plus att du håller Thea borta från mig", sa jag och han sträckte fram handen. Jag tog den och vi skakade hand.
"Deal", sa han och vi ställde oss redo att gå upp på händer.
"På tre, ett, två, tre!", sa jag och vi båda satte händerna i marken och sparkade upp benen. Jag hittade balansen snabbt men behövde gå runt för att inte tappa den. När vi stått ett tag, eller rättare sagt 10 sekunder så kikade jag över på Colin. Han stod helt stilla och såg oberörd ut. Jag kände hur jag började tappa balansen och gick snabbare med händerna för ansiktet att återfå balansen, men det gick inte för sekunden därpå var mina fötter i marken.
"Fuck då!", utbrast jag och påmindes om hur mycket jag hatade att förlora. Colin gick ner från händer och kollade nöjt på mig.
"Sa ju det", sa han barnsligt och jag gav honom en irriterad blick.
"Jag vann, det innebär att du är skyldig mig något", sa han och jag stelnade till. Juste det, kyssen. Jag blängde på honom men gick ändå fram. Ett vad var ett vad, dessutom var detta inget vi inte gjort förut. När jag ställde mig alldeles framför honom påmindes jag om hur mycket längre han var än mig. Jag mötte hans bruna ögon och satte en hand bakom hans nacke. Sedan ställde jag mig på tå medan han lutade sig lite ner. En konstig känsla fyllde min kropp, jag kände mig nästan lite nervös?
Utan att tänka vidare så pressade jag mina läppar mot hans och kysste honom. Hans läppar var mjukare än vad jag mindes och när jag drog ifrån förvånade jag mig själv med att nästan vilja göra om det. Känslan fick mig backa hastigt.
"Var jag så dålig?", frågade han och skrattade lätt. Jag lipade åt honom och nickade. Han la handen på hjärtat och lekte sårad. Jag skrattade svagt och sedan öppnades dörrarna till avdelningen och alla som varit och shoppat strömmade in. Många hade shoppingpåsar i händerna och såg glada ut. Jag förstod dem, att komma ut härifrån är inget någon skulle klaga på. Men jag ska inte ljuga, att spendera dagen med Colin hade inte alls varit så illa dom jag trott. Tvärtom, jag hade haft ganska kul.
Men det skulle jag aldrig erkänna högt.

Bakom gallerWhere stories live. Discover now