Trettioett

135 1 0
                                    

Jess och Paul hade precis åkt iväg och jag och Julia satt i vår soffa och kollade film. Lucas kom in i rummet och slog sig ned i en fotölj.
"Jag tänkte bjuda över några vänner, är det okej?", frågade han oss och Julia nickade.
"Fest?", frågade hon.
"Nej inte så många, mer ett krök", sa han och kollade på mig. Jag nickade och han slog glatt ihop händerna.
"Toppen", sa han och försvann iväg. Jag kollade på Julia med ett höjt ögonbryn och hon ställde sig upp.
"Bäst att vi byter om då", sa hon och jag kollade på våra outfits som bestod av pyjamasbyxor och hoodie. Jag skrattade.
"Antar det", sa jag och vi gick till mitt rum och bytte om. När jag bytt om satt jag mig vid sminkbordet och borstade igenom mitt nu, korta, hår.
"Ditt hår blev ju sjukt snyggt", sa Julia och drog fram locktången.
"Visst", sa jag och hon skrattade.
"Det är meningen att du ska säga tack", hon kopplade in plattången och började platta mitt hår. Resultatet blev bra och sedan lockade hon sitt hår. Jag sminkade mig inte särskilt mycket, bara ögonbryn och mascara.
Precis när vi var klara hörde vi röster nerifrån och jag antog att resten hade kommit. Tillsammans gick vi ner och när jag såg vilka, eller snarare vem, som stod i hallen satte jag andan i halsen och fick lust att rusa upp till mitt rum igen. Där stod ingen mindre än Colin. Vad gjorde han här? Han bodde inte ens i närheten. Dessutom stod han inte ensam. Han stod där med henne, den blonda tjejen som jag sett på affären tidigare när jag och Julia varit och shoppat. Han såg mig inte först. Julia gick glatt ner och hälsade på alla. Hon sträckte fram handen till Colin och när han presenterade sig som Colin så hajade hon till. Hon kollade upp på mig och det var inte förens då Colin såg mig. Det såg ut som att han hade sett ett spöke och han stirrade på mig. Jag stirrade tillbaka och hade det inte varit för Julia som kom upp och drog ned mig hade jag nog stått där hela kvällen. Jag hälsade på alla förutom Colin, som snabbt gick iväg till toan. Jag hälsade till och med på hans lilla hora. Sedan gick vi alla in till vardagsrummet där Lucas raddat upp med olika alkoholhaltiga drycker. Julia tog två muggar och fyllde med något. Sedan gav hon mig ett som jag tacksamt tog emot. Jag förde muggen till läpparna och kände hur det brände i halsen. Vad hon än hällt i så var det starkt, men det var precis vad jag behövde för att klara den här kvällen. Jag svepte hela muggen och Julia log snett mot mig innan hon gick och fyllde på den igen.
"Är du okej?", viskade hon till mig i samma sekund som Colin kom in i rummet utan att ge mig en blick. Mitt hjärta hoppade över ett slag men jag svalde innan jag nickade och gav henne ett litet leende.
Lucas hade satt på musik i bakgrunden och han slog sig ned i en fåtölj.
"Okej eftersom många inte känner varandra här så kan vi ju köra 'jag har aldrig'", föreslog han och folk höll med.
"Jag börjar, har alla något i sina glas?", sa han och jag nickade medan jag kom på mig själv att stirra på Colin som satt sig bredvid horan.
"Bra då kör vi. Jag har aldrig kysst någon här inne", började han och jag stelnade till. Jag kunde ju inte direkt dricka, ingen visste att jag kände någon här. Så jag lät bli. Lucas, Julia, Colin, horan och två till drack. En kille flinade mot mig och sa något i stil med "det ska vi ändra på". Jag kände blickar bränna från Colin men jag vägrade kolla på honom.
"Min tur", sa Theo som satt bredvid Lucas.
"Jag har aldrig gjort något olagligt som man kan åka fast för. Att röka på eller dricka som minderårig räknas inte", sa han och jag suckade. Både Julia och Lucas visste att jag gjort något olagligt så jag kunde inte direkt ljuga. Det var bara jag och Colin som drack och jag mötte hans blick när jag drack. Hans blick brann och jag blev nästan förbannad över att bara titta på honom så jag tittade snabbt bort.
"Ni får gärna utveckla", flinade Theo men jag skakade på huvudet och Colin satt tyst, så leken gick vidare.
"Jag har aldrig haft en trekant", sa Kevin och några drack, däribland Colin. Såklart han har. Säkert med horan bredvid honom.
"Jag har aldrig haft känslor för någon här inne", sa en tjej och Colin, horan, Lucas, Kevin och Julia drack. Absolut att han kom hit med henne, men känslor för henne? Det trodde jag aldrig. Jag kände hur känslorna bubblade upp inom mig men jag höll de inne.
"Jag har aldri-", började Julia men Colin avbröt henne.
"Nej min tur", sa han och kollade intensivt på mig.
"Jag har aldrig ljugit i den här leken", sa han och stirrade på mig. Jag gav honom en irriterad blick men lät bli att dricka. Ingen drack. Colin skulle precis säga något när Theo avbröt.
"Okej, kan vi köra snurra flaskan eller något istället?", frågade Theo och de flesta höll med.
Lucas sprang iväg och hämtade en tom flaska. Sedan snurrade han den och den hamnade på Kevin. Han flinade stort.
"Kyss den snyggaste här inne", flinade Lucas och Kevin kollade irriterat på honom men ställde sig upp. Jag kollade roat på honom och sedan Julia som såg oberörd ut. Hur kunde hon vara så dum som inte förstod att han tycker om henne? Han drog upp henne och hon kollade chockat på mig. Jag flinade mot henne och han gav henne en kyss. När hon satte sig bredvid mig igen var hon röd i ansiktet och jag flinade mot henne. Hon snurrade flaskan och den hamnade på Theo.
"Ge valfri tjej en lapdance", sa hon och alla tjoade. Han ställde sig upp och gick mot mig. Jag skrattade och han började dansa. Han var faktiskt förvånansvärt duktig. När han var klar applåderade alla, förutom Colin. Jag log mot Theo och han blinkade åt mig innan han snurrade på flaskan. Den hamnade på horan, som jag så snällt döpt henne till.
"Strula med Lucas", sa han och hon skakade på huvudet.
"Nej jag strular inte med någon förutom min babe", sa hon och körde ner tungan i halsen på Colin. Jag blev mer påverkad än jag borde ha blivit och att se de två gjorde ont av någon anledning. Julia kollade på mig och jag mötte oberört hennes blick. När de var klara så snurrade hon på flaskan och den hamnade på ingen mindre än mig.
"Ta en bodyshot från en valfri person", sa hon och först tänkte jag välja Julia. Men jag vände mig istället mot Theo.
"Lägg dig", beordrade jag och han la sig på bordet. Lucas hällde upp sprit i hans navel och medan Julia sprang och hämtade en citronbit och Salt. Hon gav citronbiten till Theo som hade den mellan tänderna. Jag tog bodyshotten och citronbiten. Sedan kysste jag honom och hurranden kom. Jag satte mig på min plats igen och såg i ögonvrån hur Colin stirrade på mig. Men av någon anledning ville jag att han skulle bli arg, jag ville att han åtminstone skulle känna något för av någon anledning fick han mig att känna en storm av olika känslor.
Jag snurrade flaskan och den hamnade på Julia. Jag flinade lite åt henne och hon kollade oskyldigt på mig.
"Ge Kevin livets hångel", sa jag och hon gav mig en 'seriöst?' blick innan hon ställde sig upp och gick fram till Kevin. Han lutade sig fram och deras läppar kraschade ihop. Det tog inte lång tid innan de grovhånglade och några jublade, varav jag var en av dem. De drog ifrån och det märktes att det låg något i luften mellan dem. Julia kom och satte sig igen innan hon snurrade flaskan, som hamnade på mig. Igen?
"Ge Theo en lapdance", sa hon och Theo lös upp. Jag skrattade men reste mig upp. Sedan gjorde jag som hon sa och gav honom en lapdance. Då och då mötte jag Colins blick och han såg inte direkt glad ut. När jag var klar gav Theo mig en kyss och folket applåderade.
Efter ytterligare några varv var folk lite fullare och vi höjde musiken. Jag stod och dansade med Julia när jag kände en hand på min axel. Jag vände mig om och fick syn på Theo. Han log charmigt och jag log tillbaka.
"Hej", sa jag och han svarade på mitt hej genom att pressa sina läppar mot mig. Lite chockat kysste jag honom tillbaka, kyssen gick snabbt över i hångel och jag flätade min händer i hans hår.
"Men för i helvete", hörde jag någon och sekunden efter rycktes Theo bort från mig. Chockat öppnade jag ögonen och fick syn på Colin som knuffade bort honom.
"Colin?!", utbrast jag och han gav mig en arg blick innan han stormade iväg. Jag satte mig på huk vid Theo som chockat kollade på mig.
"Är du okej?", frågade jag och han nickade.
"Jadå det är lugnt", sa han och jag log ursäktande innan jag ställde mig upp och joggade efter Colin. Jag hittade honom precis utanför huset.
"VAD FAN TROR DU ATT DU HÅLLER PÅ MED?!", skrek jag och han vände sig om mot mig. Med arga steg gick han fram till mig och trots rädslan som kom farandes så stod jag kvar.
"JAG?! FRÅGAN ÄR VÄL FÖR FAN VAD DU HÅLLER PÅ MED?!", gormade han. Jag fnös högt.
"DU KAN FÖR I HELVETE INTE SKYLLA DET HÄR PÅ MIG? DET ÄR INTE JAG SOM IGNORERAT DIG I FLERA VECKOR? DET ÄR INTE JAG SOM LOVAR SAKER SOM JAG ALDRIG HÅLLER", jag puttade ilsket till honom innan jag fortsatte.
"DU ÄR... DU ÄR VIDRIG", fräste jag och puttade till honom igen. Han reagerade knappt, han lät mig bara putta honom vilket gjorde mig ännu mer frustrerad.
"Jag hatar dig!", fräste jag och fortsatte putta honom. Jag orkade inte skrika längre.
"Jag hatar dig så så så så mycket", fortsatte jag.
"Jag önskar att jag aldrig träffat dig", orden kom ut som en viskning och jag kände hur orken rann av mig. Han kramade om mig och jag försökte putta bort honom, men han var starkare.
"Släpp mig!", röt jag och sparkades för att komma loss, men han släppte inte. Tillslut rann orken av mig och jag orkade inte kämpa emot mer.
"Jag hatar dig", viskade jag och kände tårarna som rann längst mina kinder. Förmodligen för att jag var full.
"Jag vet", viskade han tillbaka och strök mig över håret.
Och där stod jag igen, gråtandes i hans famn.

Bakom gallerWhere stories live. Discover now