Patrycja weszła na sor. Tak jak przypuszczała wszyscy patrzyli na nią zdziwieni i mieli nadzieję na jakieś wyjaśnienia, jednak nikt o nic się nie pytał.
- Dzień dobry - powiedziała. Wtedy podszedł do niej mężczyzna, który do tej pory nawet nie widział, że ktoś wszedł.
- Szczepan jestem - wyciągnął do niej rękę.
- Patrycja - uścisnęła mu dłoń, już otwierała usta żeby coś powiedzieć, ale wtedy na salę wjechali ratownicy z pacjentem.
- Chłopak 12 lat, użądlenie osy, silna reakcja alergiczna, opuchlizna - wymieniał szybko lekarz pogotowia - zaintubowaliśmy go w karetce, bo nam się dusił - dodał.
- Dobra, dzięki - powiedział Patrycja i wzięła od niego kartkę ze spisem podanych leków.
- Pani doktor, zatrzymał się! - krzyknęła pielęgniarka.
- Cholera, dawać defibrylator - udzielała poleceń Pati, a sama przystąpiła do masażu serca.
- Ładuję, odsunąć się, defibrylacja - informował Szczepan.
Lekarka spojrzała na monitor.
- Bez zmain - dalej masowała chłopca - ładuj 200 dżuli.Po prawie pół godzinnej reanimacji.
- Patrycja on... - zaczął niepewnie Szczepan, ale widząc ciągłe zaangażowanie lekarki nie skończył.
- Ładuj! - krzyknęła Pati.
- Minęło pół godziny on... - znów przerwał na chwilę. - On nie żyje...
- Strzelaj powiedziałam - upierała się dalej lekarka. - Ostatni raz - dodała z mniejszą pewnością siebie.
Pielegniarz po chwili zastanowienia wykonał polecenie.
- Ruszył! - poinformowała zszokowana pielęgniarka.
- Zabierajcie go od razu na oiom - powiedziała Pati.
Gdy chłopaka wywożono z sali Patrycja podeszła do Szczepana.
- Gdyby nie ty... - zaczął.
- Tu już lepiej nic nie mów - powiedziała ostro. - Walczy się zawsze do końca... - spojrzała na niego z dezaprobatą i wyszła z soru.Michał zaczynał za 30 min operację. Postanowił, że do asysty dopisze Hanie.
- Z sali operacyjnej mi już nie ucieknie, a nawet jak się nie będzie odzywać to i tak jej wszystko powiem - pomyślał i zadowolony udał się do swojego pacjenta.Gdy Sikorka weszła do pokoju lekarskiego zobaczyła, że została dopisana do asysty z Wilczewskim.
- Nie ma mowy żebym z nim operowała - pomyślała.
Wtedy do pokoju weszła mama Michała.
- Czy mogłaby mnie pani zastąpić na operacji? - zapytala Sikorka.
- A coś się stało? - zapytała zmartwiona lekarka.
- Od rana słabo się czuję, a teraz doszedł jeszcze ból głowy - zmyśliła Hania.
- Oczywiście, połóż się i odpocznij.
- Dziękuję - odpowiedziala, po czym wskazała na tablicy operację, przy której miała asystować i żeby nie wzbudzić podejrzeń położyła się na kanapie.Michał zaczął się przygotowywać do operacji.
Jego mama po chwili dołączyła do niego.
- Co ty tu robisz? - spytal zaskoczony.
- Szykuję się by Ci pomóc? - zapytała ironicznie kobieta.
- Ale przecież Hania miała mi asystować.
- Gorzej się poczuła i poprosiła mnie bym ją zastąpiła, a masz z tym jakiś problem...? - zapytała i zaśmiała się pod nosem.
- Nie... - odpowiedział lekarz i wszedł na salę. Michał domyślał się, że powodem nie pojawienia się Sikorki na operacji wcale nie było jej złe samopoczucie.Patrycja od dłuższego czasu stała przed oiomem, wpatrując się przez szybę w chłopaka którego reanimowała.
- Muszę pani pogratulować - usłyszała nagle czyjś głos za plecami. Odwróciła się i ujrzała Falkowicza.
- Czego? - zapytała i znów patrzyła się na chłopa.
- Cały szpital mówi o tym, co pani zrobiła. Gdyby nie pani on by już nie żył... - przyznał mężczyzna.
- Zrobiłam to co do mnie należało - odpowiedziała bez emocji Pati.
- Wielu lekarzy by się poddało - ciągnął dalej profesor.
- Ja po prostu nigdy nie odbieram komuś szansy - powiedziała stanowczo i odeszła.~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Cześć kochani, dzisiaj tak jak obiecałam rozdział trochę dłuższy. Skupiłam się w nim bardziej na Partycji, bo chciałabym również w tej książce rozwinąć jej historię. Napiszcie mi co myślicie o tej postaci. Co do kolejnego rozdziału to prawdopodobnie pojawi się weekend.
CZYTASZ
Hania i Michał - Pomimo przeciwności losu 》Na dobre i na złe《
FanfictionWydaje się, że wiedzą wszystko o swojej przeszłości i są gotowi razem pokonywać przeciwności losu, ale co gdy nagle pojawi się osoba, o której się zapomniało i wszystko zmieni? Jest to opowieść o dwójce zakochanych w sobie lekarzach z serialu Na dob...