21

287 36 13
                                    

Enjoy ❤️
Ade adegen bersemut sikit .
Double updateu la.

🌼

Pandangan Hyomin dilemparkan pada sajian yang terhidang di meja makan. Cukup menyelerakan tapi mengetahui gerangan yang memasak. Seleranya terbang dibawa udara gamaknya.

Cuma sajian sepinggan lengkap sahaja yang dia sediakan iaitu chicken noodle soup yang menjadi kegemaranku.

And sprite on the side~

"Seokjin masak atau awak yang masak?" Gadis itu mengerling pada wajah Yoongi.

"Sayalah masak.. Kalau Jin yang masak takkan saya bagi awak makan manatahu nanti awak jatuh cinta dengan dia pulakkan?" seloroh Yoongi seiring tawa kecilnya yang terhambur.

Aku menjeling sejurus aku menolak kerusi. Yoongi mendongak.

"Sorry, saya tak lapar baru je saya makan luar nanti. Saya penat nak tidur." Aku terus mendaki tangga.

Yoongi mengeluh perlahan lalu menguak bang rambutnya. Sia-sia dia berungkus lumus belajar masak makanan wanita kesayangannya tapi ditolak mentah-mentah.

Terkenang pula sikap sombongnya dulu sering menolak lauk pauk isterinya masak akhirnya kena batang hidung sendiri.

•••

Hyomin's

Bunyi jam dinding berdetak membuat aku bangun dan merengus kasar. Pandanganku dilemparkan pada perut yang tak berhenti berbunyi. Jarum jam menginjak 3 pagi, mana pula datang bergolek makanan?

Selimut tebal ditolak tepi, peti ais pintu dua mula menerjah otaknya. Muncul Imej pelbagai isi makanan dalam mindaku.

Alangkahnya luluh hati, apabila dibuka peti ais hanya sekotak ferero rosher berbaki 10 biji dan sebotol jus buah pir menghiasi peti ais besar itu. Aku pun duduk depan peti ais sambil mengunyah coklat dan menikmati sebotol air manis tengah malam.

Asyik aku mengunyah, bahagian bawah tepat aras mataku terdapat sepinggan makanan berbalut plastik cepat-cepat aku keluarkan.

Aku menyesal jadi sombong bodoh malam tadi, macam mana Yoongi dulu boleh bergelumang dengan perangai tak semegah nih?

Sumpah menyesal!

Aku pun buka plastik sambil pura-pura nangis kononnya orang kebulur kalah pengemis.

Oven di meja jubin berdekatan singki aku buka dan panaskan.

"cepatlah masak.. aku lapar namatey nihh.. huwaaaaa..." sengaja aku menguatkan tangisan palsu membuat lena seseorang terganggu.

Min Yoongi yang dalam mamai turut mencari suara tangisan di pagi buta. Kepala digaru-garu, siapa pula yang menagis nih takkan hantu pulak. Hanya terang dengan lampu gantung, jelas wanita dengan messy bun meratapi oven yang bernyala depan mukanya.

"Hyomin..?" panggil Yoongi.

"Kamchagiya—aishh!" aku terperanjat ketika berpaling ke arah Yoongi dengan baju putih. Disangka Ju-On sesat.

"awak panaskan chicken noodle soup ke tuew? Lapar?" aku tak sempat sembunyikan apa-apa, Yoongi pantas menangkap. Aku buat-buat bodoh.

"Asal awak tak tidur? Skodeng oranglah uhh!" aku menukar topik.

Botol air buah pir aku capai lalu mengisi dalam gelas.

Tadi bukan main teguk je tak pakai gelas dengan tak gosok gigi nya, choii!

"ehh, tak da masa nak skodeng.. hari-hari tengok buat apa nak skodeng? Dah sayang dok meruru nangis saya terbangunlah kut kut ada 'kakak cantik' ke curi makanan kan? Rupanya, puteri jelita mencari makanan, siann diaa lapar eh?" antonasi suara dikawal penuh dengan lembut dan romantis, moga-moga dia cair.

Aku berdesis kuat. Sila cuba lagilah! Tak termakan kata-kata manis tuh.

ULANG YEE SILA CUBA LAGI MIN YOONGI!

Orang kalau dah ego memang cakap tak cair, entah-entah hati meraung menahan panahan cinta gitewww!

Gelas terisi jus buah pir segera dirampas oleh Yoongi. Tekak dah haus nih dekkan menunggu makanan. Naik pula darah.

"Tak elok minum jus manis pepagi buta nih sejuk pulak tuh, terkejut perut. Belajar bahagian perubatan, benda kecik macam nih pun tak tahu." Sempat diprovok aku.

EH, ADA YANG MELETOP OVEN KANG!

"ekcekius me?! Saya belaja farmasis pasal ubat bukan bab-bab kesihatan semua, okay? Lain kali ambik tahu nih tak bodoh sombong!" aku berpeluk tubuh.

Sedikit sebanyak, Yoongi terasa tapi dia tebalkan muka. Air mocha choc dibancuh untuk isterinya.

"Sekarang saya nak ambik tahu lah.. Kalau sayang bagi peluang Yong pasti Yong tau semuaaanyaaa tentang sayang!" beria-ria dia meyakinkan aku.

"Stop call me sayang and saya tak perlukan keprihatinan awak. Apa yang awak buat tak akan kembalikan diri saya yang dulu, full stop!" jariku ditekan pada meja jubin berdepan oven.

Tiba-tiba, Yoongi melepaskan sudu di dalam cawan lalu mengunci pergerakkanku. Kedua tangannya menggenggam gigi meja manakala aku ditengah antara kedua tangannya.

Yoongi mendekati wajahku sehingga helaan nafasnya kini menampar lembut bibirku.

"Stay away from me!" Arahku dengan suara menekan.

Aku menolak dadanya tapi Yoongi pantas memengang kedua tanganku melekap dadanya. Tanganku merasai setiap degupan jantungnya.

"Min pasti Min takkan kembali kepada Yong, hm?" anak matanya galak melihat anak mata aku.

Aku tak mampu melarikan pandangan walaupun sesaaat. Adakah aku dijampi.

DAN BILA KAU HADIR BAGAI SATU MISTERI~
TERNYATA AKU SUDAH DIJAMPI~
DAN BILAAA—

Tu diaa, oven cemburu gaiss. Bernyanyi dia.
Aku terus menarik tangan dari genggamannya dan membawa segala makanan terus ke bilik.

Yoongi diantara puas tak puas. Tapi dia tetap tersengih.




Vooments gaiseuu❤️

I know ia sangat hambar hm.

HEARTLESS ' MYGWhere stories live. Discover now