Hoofdstuk 7

1.4K 36 14
                                    

Pov. Louis
Ik ben eigenlijk blij dat de jongens hem niks hebben gedaan... want anders zou ik ook moeten meedoen. Ik zou geen medelijden mogen hebben, maar ergens heb ik dat wel. 'Wat is er met jou Tomlinson?' Vraagt Zayn en ik schud mijn hoofd. 'Je bent zo afwezig?' Probeert hij weer en ik antwoord op een kwade toon: 'laat me nu gewoon even met rust ja?' Hij steekt zijn handen in de lucht en we lopen het lokaal in. Harry's ogen ontmoeten de mijne en hij glimlacht kleintjes. Ik loop stug door en wend mijn blik af.

Ik neem mijn tas en loop de klas uit waneer het laatste uur gedaan is. Wanneer ik aankom bij mijn fiets samen met de jongens zie ik Harry en Niall praten bij de fietsenrekken. Ik zucht, waarom moet hij nou net hier ook zijn. Ik zie Niall Harry aantikken en dan draai Harry zich om. Hij kijkt naar me met dezelfde blik als ik naar hem daarstraks in het lokaal.

Pov. Harry
'Welke kant moet je op?' Vraagt Niall en ik zeg mijn straat. 'Oh echt? Ik woon dan een paar huizen verderop!' 'Dat is toevallig' zeg ik lachend en ik voel Louis' blik gewoon in mijn rug branden. 'Zullen we dan maar vertrekken?' Zeg ik en ik kijk even onopvallend achterom waarna hij de hint snapt en Niall knikt. We stappen snel op en fietsen weg, weg van de jongens en weg van Louis. Ook al is Louis zometeen ook thuis.

Ik neem afscheid van Niall en fiets verder de straat in. Hij woont dus echt niet ver, een paar huizen verderop maar, echt toevallig! Ik loop naar binnen en zet mijn tas aan de trap alvast. Ik loop naar de keuken en begroet mijn moeder die aan het koken is. Ik kijk even naar het eten en glimlach meteen breed als ik zie dat ze frietjes aan het bakken is. Dat aten we altijd op vrijdagen en laat het nou net vrijdag zijn! Gelukkig heeft ze deze gewoonte gehouden.

Ik help met de tafel te dekken en wanneer alles op zijn plaats staan en ook het eten op tafel wordt gezegd, komt Louis binnen. Ik kijk hem niet aan en neem plaats op mijn plek, over mijn moeder maar wel naast Louis. Niet veel na Louis komt zijn vader binnen en neemt ook plaats aan tafel net zoals Louis die net zijn tas is gaan wegzetten. We aten in stilte, alleen onze ouders gingen soms een gesprek aan, maar Louis en ik zwegen. 'Het was super lekker maar ik ga al mijn huiswerk maken' zeg ik tegen mijn moeder en ze knikt. 'Dankje lieverd!' Ik ren de trap op en doe mijn deur achter me dicht.

Ookal is het weekend, toch doe ik mijn huiswerk liever nu dan in de vrije dagen! Wanneer mijn Nederlandse taak na bijna dertig minuten af is, moet ik wiskunde nog maken. Ik zucht wanneer ik alle moeilijke formules zie die ik niet begrijp. Ik moet dit echt goed doen, want ik heb al veel slechte cijfers voor wiskunde en ik wil echt niet zakken hiervoor...

Pov. Louis
Wanneer ook ik alles op heb loop ik ook naar mijn kamer en gooi mijn tas ergens in de hoek. Ik ga echt niet mijn huiswerk maken! Doe ik morgen wel ofzo. Ookal ben ik dan zowat de badboy van school, toch wil ik goede punten. En dat vooral omdat ik niet wil dat mijl vader er kwaad om wordt. Ik hoor een melding op mijn gsm binnenkomen en ik ga op bed liggen waarna ik zie dat het de jongens zijn in onze gezamenlijke chat.

Zayn: hey Guys, morgen chilldagje met elkaar?

We spraken bijna elk weekend af om samen wat te chillen en te gamen. We wisselden dan ook vaak af bij wie het was.

Liam: tuurlijk! Bij wie deze keer?

Zayn: bij mij zal niet gaan... familie op bezoek

Liam: Louis? :)
Liam: mijn zusjes hun vriendinnen komen slapen dusja sorry bro, maar volgens mij was het bij jou deze keer ;)

Mijn gedachten schieten meteen naar Harry. Dan gaan ze het ontdekken en dat wil ik niet, ze zullen hem hier misschien ook pijn willen doen? Ik kan niet anders, ooit komen ze het te weten. Misschien moet ik vandaag extra lief doen tegen Harry en het hem dan vertellen dat ze komen?

U: kom maar af! Morgen 1u bij mij :)

Nog een hoofdstukje, ik kon het niet laten om dit niet al te plubliceren :)
Wat denken jullie van dit deeltje?

My new brother is my bully? L.SWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu