Hoofdstuk 21

1.2K 36 11
                                    

Pov. Louis
'Waarom stuur je hem weg?' Vraag ik en Liam haalt zijn wenkbrauwen op. 'Geef me een reden om dat niet te doen. Het is niet omdat hij je stoefbroertje is dat we hem niet meer kunnen in elkaar slaan' zegt hij met een grijns en ik bal mijn vuisten. 'Praat niet zo over hem'

'Waar zijn jullie ouders?' 'Ze hadden een belangrijke meeting, dus ze moesten vandaag ook werken' zeg ik mompelend en Liam knikt.

'Kunnen we hem dan niet even te grazen nemen?' Ik schud mijn hoofd. 'Laat hem!'

'Waarom geef je om hem? Hij is walgelijk en we weten beiden waarom' zeg Liam die schreeuwend opstaat. 'Dat jij homos haat is door je vader! Jij kan er niet mee door dat hij gelukkiger is met een man' zeg ik kwaad terwijl ik ook opsta en dreigend voor hem ga staan.

Zayn houd zich gedeisd op de achtergrond en kijkt wat ongemakkelijk van mij naar Liam.  Zayn heeft nooit echt iets gehad tegen homos. Hij wou bij de groep horen en zo is het eenmaal: kom bij de groep en pest mee, of je word zelf gepest.

'En weetje, ga mij dan ook maar haten. Want Liam, ik ben ook gay! Roep ik uit en Zayns ogen worden zo groot als ufo's. Liam grijnst en bijt op zijn lip.

Pov. Harry
'En weetje, ga mij dan ook maar haten. Want Liam, ik ben ook gay!

Ik sta dus echt niet boven aan de trap mee te luisteren Hoor! Ik loop een paar treden naar beneden en kijk naar het tafereel dat voor me afspeelt. 'Dus jij bent net zoals Harry? Hoe kon ik ooit met je bevriend zijn, jij vieze...' hij kan zijn zin niet afmaken of Louis verkoopt hem een duw met als gevolg een slag van Liam op Louis gezicht. Ik kijk geschrokken toe hoe Louis zijn bloedneus aanraakt en dan ook een keer hard op Liams wang ramt. Enkele raken klappen volgen en ik meng me ertussen. 'Laat Louis met rust!'

*pets* ik grijp naar mijn wang waar Liam me heeft geslagen en me dan wegduwt. Ik val op de grond en wrijft over mijn pijnlijke wang. 'Hou op nu!' Roept Zayn opeens en hij haalt de twee uit elkaar. 'Doe normaal liam!' Liam staat op en loopt woedend het huis uit. Opeens zie ik Zayns grote hand naar me uitsteken. 'Ik doe je niets' ik neem zijn hand en hij trekt me recht. 'Lou, ik vind het niet erg... je weet dat ik onschuldige kinderen als Harry nooit wou pesten dus ik ga jou zeker niet pesten' zegt zayn bijna smekend.

'Louis gaat het?' 'Rot op Harry!' Roept hij in mijn gezicht waardoor ik schrik. 'Door jou weet heel de school het binnenkort! Ik heb spijt dat ik voor je op kwam, Liam heeft gelijk.' Hij spuugt de woorden naar me toe. Louis loopt naar boven en ik doe mijn best om mijn tranen binnen te houden.

Ik ga op de bank zitten en klem een kussen stevig tegen me aan. 'Harry het spijt me van afgelopen jaar, ik wou dit nooit doen maar... ik moest. Ik was ook nieuw en niemand wou me bij de groep alleen zij. Ik ging mee in hun spelletjes en alleen maar omdat ik anders ook werd gepest' ik weet dat Zayn altijd degene was die zich meer terugtrok tijdens het slaan en uitschelden.

'Het is al goed...' zeg ik zachtjes. 'Ik ga maar eens, misschien moet je eens met Louis gaan praten' hij legt een hand op mijn schouder en ik knik. 'Misschien wel'

'Hier heb je mijn nummer, als er iets is stuur je me maar want ik ken Louis best goed en ik ken ook zijn zwakke kant' ik knik en zet zijn nummer in mijn telefoon. 'Ik zie je nog wel, en kan je zeggen aan Louis dat het me echt niets uitmaakt?' Ik knik en laat hem buiten.

Met lood in mijn schoenen loop ik slenterend naar boven.

Ik meen een hap lucht en duw de deur open waar ik Louis op bed aantref voor zich uitstarend. Ik kan zijn emoties niet aflezen en loop voorzichtig naar het bed. 'Rot op! Was ik niet duidelijk ofso!' Ik schrik maar loop toch door waar ik op bed ga zitten. Hij heeft nog niet eens de moeite genomen om zijn gezicht te verzorgen. Ik reik naar zijn rode wang en laat mijn vingertoppen erover glijden. Hij slaat woest mijn hand weg. 'Hou op'

Nog een hoofdstukje, wantja waarom niet :)

Ik heb al behoorlijk vooruit geschreven dus heb nog enkele delen al klaarstaan!

Oké, dit was dus de drama, stelt niet veel voor wss😅

My new brother is my bully? L.SWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu