Hoofdstuk 25

1.1K 39 4
                                    

Pov. Louis
'Daar is Zayn, ga al maar naar hem ik kom zometeen' harry knikt en loop naar Zayn die hem meteen begroet. Toch fijn dat ze vrienden zijn.

Ik loop het schoolplein op en loop naar Liam wanneer ik hem zie. 'Liam' zeg ik luid en hij draait zich om. 'Ah ons sukkeltje, wat kom je doen?' Ik rol met mijn ogen en loop weg, gevolgd door Liam weer naar het hoekje. 'Hier is je geld, nu blij?' Hij schud zijn hoofd. 'Goed gedaan! Jou kan ik vaker gebruiken!' Ik schud mijn hoofd. 'Eerste en de laatste keer' bries ik en Liam schud zijn hoofd. 'Niet zo verstandig Tomlinson' ik bijt op mijn lip en krijg weer een briefje in mijn hand.

'NU moet je drugs kopen, morgen geef je ze weer aan me. Één ding kan ik je zeggen: je kan maar beter te vroeg zijn als te laat en genoeg geld bij hebben. Er zit genoeg in de envelop. Die gasten zijn niet normaal en doen je om het minst wat aan. Nou succes e!' Roept hij en geeft me een klop op mijn schouder, pijnlijk...

Ik loop naar Harry en Zayn waar Niall inmiddels ook bijstaat. Ik probeer om zo normaal mogenlijk te doen en niets te laten blijken. 'Alles goed lou?' Ik kijk lipbijtend op naar Harry en knik zacht. Ik hoor een zuchtje van zijn kant en kijk even opzij. Harry rolt zijn ogen naar Niall en werpt dan een korte blik op mij. 'Je vertelt nooit wat. We zien wel dat er iets aan de hand is.' Ik haal mijn schouders op en schop een steentje weg. 'Lou, je bent echt te afwezig voor jou doen' 'laat me nou gewoon' bries ik en Zayn houd abrupt zijn mond.

'Zayn heeft gelijk.' Ik kijk op naar Harry en rol met mijn ogen. 'Genoeg Harry, alles gaat prima!' Roep ik uit. De bel schalmt over het schoolplein en doet Harry het zwijgen. Hij loopt al snel weg met Niall op zijn hielen terwijl ik wat achterna loop.

Ik loop de klas in en zie dat Naill zich naast Zayn heeft gezet waardoor er enkel nog plaats is naast Harry, of de ergste meid van de klas. Zei denkt dat ze de queen is maar geloof me, alles behalve!

Ik zet me neer op de stoel naast Harry en voel zijn blik op me branden. Geïrriteerd kijk ik opzij en al snel wend hij zijn blik af.

'Wat is er toch met je aan de hand?' Ik kijk weer naar Harry die me smekend aankijkt. 'Niets' zeg ik bot en focus me op de les. Ik hoor een zuchtje naast me en Harry legt zijn hoofd in zijn armen.

'Gewoon niet goed geslapen' mompel ik dan maar om hem gerust te stellen. 'Zeg dat dan gewoon' hij glimlacht klein en ik glimlach snel terug waarna zijn concentratie naar de les gaat.

Na een lange schooldag plof ik moe op de bank neer. Al snel zit Harry naast me en knuffelt zich tegen me aan. 'Vanavond film kijken?' Vraagt hij zacht en ik bijt op mijn lip. Ik moet om negen uur weer in een steegje zijn en de drugs naar Liam brengen... 'ja is goed, alleen moet ik om 9 uur even naar Zayn.' Ik moet stoppen met het liegen maar hij mag dat niet te weten komen, dan is onze relatie zeker weten voorbij.

'Waarom?' Hij fronst en kijkt me afwachtend aan. 'Ik moet enkele notities halen voor een groepsopdracht die nog niet ingeleverd is' hij kijkt me iet wat wantrouwend aan en haalt dan zijn schouders op. 'Oké'

'Maar daarna kunnen we een film kijken?' Probeer ik en ik geef een kus op zijn wang. 'Is goed' zegt hij glimlachend...

Ik loop om vijf voor negen uur door de donkere straten die wat verlicht worden met hier en daar een lantaarnpaal. De donkere steegjes geven me een akelig gevoel, alsof er elk momenten iemand uit gaat springen en je wilt aanvallen. Met mijn handen in mijn zakken en mijn kap van mijn trui over mijn hoofd, zoek ik de juiste straatjes.

Zenuwachtig en oplettend loop ik door een kil steegje totdat ik mijn naam hoor.

'Jij bent de handlanger van Liam toch?' Ik knik met knikkende knieën. 'Eerst het geld'

Ik overhandig hem de envelop en hij stopt het pakketje drugs in mijn handen die ik snel onder mijn trui verstop voor de rest.

'Dit is te weinig' briest de oudere jongen voor mijn neus. 'Je mist tien euro!' 'Ik-ik breng het de volgende keer mee. Liam gaf me dit en...' 'ik hoef je praatjes niet te horen. Laten we die tien euro anders regelen' hij laat zijn knokkels kraken en wrijft er over heen terwijl ik luidkeels slik...

My new brother is my bully? L.SWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu