Hoofdstuk 33

1K 33 10
                                    

Pov. Louis
Ik werp een blik op Harry die wat glimlacht. Hij doet zijn best om te laten zien dat hij de vriendschap tussen mij en Eleonor goed vind, maar ergens knaagt het aan hem.

Zijn blik vind de mijne en ik glimlach naar hem. Klein glimlacht hij terug wat de vlinders in mijn buik weer doet fladderen. Zo raar wat die jongen in korte tijd met me heeft gedaan...

Al snel is het les en lopen we naar onze lokalen. Tijdens het lopen ga ik naast Harry lopen. 'Hey' zeg ik zacht. 'Hoi' zegt hij wat ongemakkelijk terug. 'Sorry van deze ochtend en gisterenavond. Ik reageerde misschien wat fel.' Hij schud zijn hoofd. 'Ik moet ook maar eens sorry zeggen, en ik vind het niet erg jullie vriendschap maar ik wil je niet kwijt en... ja sorry gewoon' ik glimlach en sla een arm om zijn schouders. 'Kom je naast me zitten?' Hij knikt meteen en we lopen ons lokaal binnen.

Ik ga zitten met Harry naast me. Ik zie Eleonor binnen lopen en meteen mijn kant opkomen. 'Harry, kan je weggaan dit is mijn plek' zegt ze geïrriteerd. 'Harry gaat nergens heen, ga jij gewoon ergens anders zitten' ik trek Harry terug die wou opstaan en glimlach gerustellend naar hem. Ze rolt met haar ogen en loopt naar de andere kant van het lokaal.

Na de les wiskunde lopen Harry en ik samen met Niall en Zayn naar buiten. Ondertussen is het al middagpauze en gaan we aan een bankje zitten waar we ons eten bovenhalen.

Pov. Harry
'Hey lou! En de rest' zegt de irritantste stem ooit en ik kijk haar droog aan terwijl ze naast Louis gaat zitten

Niall en Zayn hebben dezelfde blik als mij op hun gezicht en ze glimlacht liefjes naar Louis, terwijl ze ons dodelijke blikken geeft om de een of andere reden.

'Louis, kan je morgen afspreken? Je antwoorde niet op mijn berichtje' Louis knikt wat en zegt: 'oké, bij wie?' 'Bij jou?' Louis knikt weer en gaat een gesprek met Zayn aan, terwijl ik en Niall al een hele tijd zitten te kletsen.

Na de saaie schooldag lopen ik en Niall al naar onze fietsen, terwijl Zayn en Louis weer de trage zitten uit te hangen.

'Niall, zin om morgen te komen? Heb geen zin om hele dag alleen te zitten' hij knikt meteen uitbundig. 'Tegen 1 uur bij jou dan?' Ik knik en hij glimlach breed. 'Komt in orde!' Hij springt op zijn fiets en wacht ongeduldig op mij. 'Harry, doe verder. Ik heb honger!' Ik lach en wijs achter me. 'Zeur dan tegen hun!'

'Hey slakken! Kom op' roept Niall wat enkele blikken van sommige leerlingen oproept. Louis lacht terwijl Zayn zijn ogen rolt. 'Blijven doorrollen, ooit vind je misschien nog hersenen daarachter' zegt Niall met een knipoog waardoor Louis en ik en een deuk liggen van het lachen.

Zayn haalt een hand door nialls haar waardoor het op een verwilderd vogelnest lijkt. 'Pas op voor de vogels, er moest zo eens een vogel je haar aanzien voor een nest' nu knipoog Zayn. 'Oehh die is gedist' zegt Louis lachend.

Lachend stappen we op onze fietsen en rijden naar huis. 'Tot maandag!' Roepen we allen naar Zayn die zijn straat Infietst.

Niall stopt bij zijn huis terwijl ik en Louis nog een paar huizen verder moeten fietsen. 'Tot morgen!' Roept Niall uitbundig, zo luid dag zowat de hele straat het hoorde. De buurvrouw naast Niall, wie haar plantjes water stond te geven, schrok van niall's gekrijs en liet haar gietertje vallen.

Niall kijk onschuldig de andere kant op om daarna snel naar binnen te rennen.

'Komt Niall morgen naar ons thuis?' Vraagt Louis iet wat verbaasd. 'Ja, hoezo?' 'Ah gewoon, wist ik niets van' ik haal mijn schouders op terwijl ik mijn fiets in de garage plaats. Ik wacht even op Louis voor we naar binnen lopen. 

'Ik had geen zin om de hele dag alleen te zitten.' Zeg ik zodra we op de bank zitten. 'Ik ben toch gewoon thuis?'

'Ja, maar gewoon. Eleonor is hier en dan besteed je geen aandacht aan mij.'

'Weer jaloers?' Ik schud mijn hoofd en zeg snel: 'ik bedoelde het meer als in: dat je dan je tijd in de opdracht moet steken' ik glimlach in de hoop het niet verpest te hebben. 'Weet ik, ik plaag je maar' zegt hij met een knipoog en ik zucht opgelucht.

Ik hoor de voordeur dichtvallen en zie hoe onze ouders binnen lopen. 'Hey jongens!' 'Hey!' Zeggen Louis en ik in koor.

'Jullie zijn zo vroeg thuis vandaag' ik sta op om mijn moeder een kus te geven en ze knikt. 'Vroeger gedaan met werken. Het was vandaag zo rustig! Morgen moeten we wel weer werken maar zijn 's avonds alweer thuis, rond dit uur. Ik ga eerst koken' ik ga weer bij Louis op de bank zitten waar zijn vader ook al zit en ondertussen wat naar de tv kijkt.

'Hoe was jullie schooldag jongens?'

Ik kijk op en zeg: 'ging wel goed'

'Zelfde bij mij' zegt Louis en zijn vader knikt goedkeurend. 'Goed om te horen.'

'Zijn jullie blij dat jullie nu twee weekjes herfstvakantie hebben?' Vraagt mijn moeder en ik en Louis knikken in koor. 'School is zo saai!' Ze lacht en Louis stemt in.

Even later zitten we allemaal te eten. Louis' hand ligt op mijn been en wrijft rondjes. Zijn hand gaat steeds hoger en ik kijk hem fronsend aan waarna ik zijn hand zo onopvallend mogelijk probeer weg te duwen. Waarschuwend kijk ik hem aan terwijl hij met de onschuldigste blik ooit verder eet. Zijn hand legt hij weer op mijn been en komt in mijn 'prive-zone' om het zo te zeggen...

Vandaag drie hoofdstukjes online!

Laat me weten wat je er van vind🤩

My new brother is my bully? L.SWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu