Pov. Harry
Ik kleed me om in een blauwe jeans broek met een grote paarse trui erover. Deze zit zo goed en is zo zacht! Voor de film kan je beter iets gemakkelijks aantrekken.Enkele minuten nadat ik klaar ben met omkleden, tanden poetsen en mijn haar wat te fatsoeneren, gel doe ik er nooit in, gaat de bel. Ik loop naar de deur en niall begroet me met een knuffel.
'Welke film gaan we eigenlijk kijken?'
'Euhm... hoe noemde die nu weer. Even denken. Weet je ik zal het zodadelijk wel weer weten!' Ik frons en vind dat hij vreemd doet.
'Oké dan, als jij het zegt.'
'Leuke trui' zegt hij dan om van onderwerp te veranderen. Oké kan iemand me vertellen wat hier aan de hand is?
'Weet jij misschien waar Louis is?' Zeg ik terwijl we naar zijn auto lopen. 'Nope, geen idee. Waarom vraag je dat aan mij?' Een nerveus lachje verlaat zijn mond. 'Je doet vreemd' zeg ik terwijl ik een steentje wegschop. 'Nee joh, ben alleen wat enthousiast over de film.' 'Je weet niet eens meer de welke.' Zeg ik terwijl ik met mijn ogen rol. Ik stap in en niall gaat aan het stuur zitten. Muziek vult de auto en zachtjes neuriën we mee met de liedjes die we kennen. 'Leuke cd!' Zeg ik tegen niall die glimlacht.
Na enkele straten door te hebben gereden heb ik geen idee waar we ons bevinden. 'Kan je de weg wel?' Vraag ik aan niall die knikt. 'Natuurlijk. Vertrouw er maar.' Een knipoog volgt en ik krijg een raar voorgevoel. 'Niall wat is dit?' Zeg ik vragend wanneer we op de parking van een restaurant stoppen.
'Stop met al die vragen! Mijn hoofd ontploft als je blijft doorgaan. En als ik iets verklap is de verassing eraf en word ik waarschijnlijk vermoord.' 'Vermoord door wie precies?' Ik probeer het slim te spelen, misschien zegt hij dan een naam.
'Vermoord do... slim Harry maar mijn mond gaat op slot.' Ik,zucht en weet dat hij echt niets gaat lossen. Niall is meestal slecht in geheimen bewaren.
'Volg mij nu maar gewoon en je ziet te vanzelf.' Wantrouwig volg ik niall naar het restaurant. Van achter de hoek komt Louis gelopen en kijkt me recht aan. 'Ik ben weg.' 'Harry kom op...' zegt niall zacht die aan mijn arm trekt.
'Jij wist van dit? Je help? Denk je dat dit alles gaat oplossen?' Niall schud zijn hoofd en Louis komt een paar stappen dichterbij.
'Hazz...' nog voor hij verder kan praten kap ik hem af. 'Noem me niet meer zo.' Tranen vormen zich in mijn ogen. 'Harry hij heeft zo zijn best gedaan.' Zegt niall naast me die dan naar zij auto loopt samen met Zayn die ook vanachter de hoek kwam.
'Harry kijk me even aan.'
Ik kijk op in zij twee ijsblauwe ogen. Ze zijn zo mooi blauw, mooiere ogen heb ik nog nooit eerder gezien alleen die van Louis.
'Geef deze date...' 'date?' Onderbreek ik hem weer. Hij zucht en zegt: 'hoe je het ook wilt noemen.' 'Nee gewoon, we zijn nog nooit op een date geweest en nu het gedaan is plots wel?' Hij kijkt even weg maar dan vinden zijn ogen de mijne die hem vragend aanstaren. 'Goed, ik onderbreek je niet meer.' Hij knikt en gaat verder met praten:
'Geef dit een kans, dan bedoel ik deze date. Hiermee wil ik laten zien hoeveel ik van je houd en ik je niet kwijt wil. Bevalt je dit niet, kan je dat achteraf zeggen en dan, hoe moeilijk het ook gaat worden, laat ik je voor altijd gerust. Maar deze kans wil ik nog krijgen van je. Zeg je achteraf: ik wil niets meer met je te maken hebben. Dan is dat oké, dan respecteer ik je keuze. Ik weet hoeveel pijn ik je al heb gedaan, maar de reden dat het nu uit is, is door eleonor. We praten hier straks nog over, maar nu wil ik gezellig met je kunnen eten, even zoals vroeger of,als vrienden.'
Ik zie de hoop in zijn ogen glinsteren en ik twijfel even. Ik zie hoe niall en Zayn vanaf de auto toekijken. Ik kijk naar hoe netjes hij gekleed is en het, naar uitziende, dure restaurant. Ik heb Louis nog nooit met een hemd en blazer gezien maar het staat hem goed, nee prachtig zelfs. Zie mij dan, ik dacht dat ik en niall naar de film gingen.
'Ik ben niet echt gekleed voor zo'n chique restaurant.' Zeg ik lachend. 'Je ziet er altijd prachtig uit Harry.' Ik voel al het bloed naar mijn wangen stijgen. Zijn vingers omsluiten kort mijn hand maar hij trekt zijn hand terug zodra hij beseft wat hij doet. 'Maar is dat een ja?' Ik knik en zeg: 'ja, het is een ja.' Opgelucht zucht hij en wenkt me.
Ik kijk rond in het restaurant terwijl Louis naar een garçon loopt. 'Ja, ik heb gereserveerd op de naam Tomlinson.' Hoor ik hem zeggen.
'Harry, kom je?' Ik knik en volg de jongen samen met Louis naar een tafeltje bij het raam, met uitzicht op een klein grasveldje met verderop een park.
Ik krijg een kaart aangeboden en neem hem aan. Ik blader door de vele gerechten net als Louis. 'Het is hier wel duur. Ik betaal de helft wel.' Zeg ik met een schuldgevoel dat Louis dit allemaal voor me doet. 'Nee, dat doe je niet. Kies wat je lekker vind en laat de prijs achterwegen.' Ik knik, wetend dat ik niet van Louis kan winnen.
Uiteindelijk weten we beiden wat we willen en geven het door aan een van de bediende.
'Ik had nooit gedacht dat je deze date een kans zou geven...'
JE LEEST
My new brother is my bully? L.S
FanfictionWanneer Harry's moeder bij haar nieuwe man intrekt, staat Harry's leven op zijn kop. Hij wordt namelijk gepest en wat nu als zijn nieuwe broer zijn pester is en dan ook nog is zijn crush is? Rankings: 1 in #boyxboy 16-05-'20❤️ 1 in #harrystyles 04...